ddkiller0900 schreef op 22 augustus 2002 @ 13:45:
Ik weet ook wel dat ik het had moeten beveiligen maar omdat laptop niet op internet stond aangesloten dacht ik wel dat het geen kwaad kon, totdat ik per ongeluk op internet kwam gisteren dus, toen was het te laat

.
Naja wijze les dus

Zorg altijd voor een up to date machine, ook als je niet het web opgaat ('m ergens in een netwerk prikken kan ook al voldoende zijn, zoals een collega ontdekte

).
Maarre , ik heb het wel over ASP en geen PHP eh.Ik heb ASP nog niet met apache aan de praat gekregen anders had ik dat wel gebruikt hoor. En geheugen, bwa, 448 MB ram is dat genoeg?

Je had het helemaal niet over asp

Nergens asp te vinden in deze thread (tot jouw message nu dan...)

Mhah ok asp dat moet wel onder IIS (naja kan wel onder Apache maar das dan ook weer zo'n halve oplossing, the right tool for the job is als je aan het asp'en gaat gewoon een gepatchte IIS

(en/of ervoor zorgen dat ie iig niet automatisch start, maar je m ff handmatig moet starten als je echt gaat asp'en (mjah als je dan online bent heb je nog steeds hetzelfde probleem). En daarnaast is het sowieso wel handig om m te patchen en zo strak mogelijk te beveiligen, al is het maar om de situatie op de echte server na te bootsen (in de meest ideale situatie is je config volledig gelijk, maar dat lukt niet altijd...).
En

ja 448Mb moet wel voldoende zijn denk ik

(maar dan nog, voor statische html ruled tinyweb dan nog steeds

).