Toon posts:

aansluiten monitor mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een pctje een pentium 2 350 atx kast 235 watt en een voodoo3 erin
nu wil ik een oude monitor aansluiten er zitten 2 kabels op de monitor namelijk:
1 kabel die in de videokaart moet,
1 kabel die in het stroomgat moet een zwarte.
er zit geen stekker aansluiting op net zoals mij iiyama van mijn andere pc's

kan ik dit aansluiten en werkt het dan aangezien er geen stroomstekker stopcontact ding aanzit.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

normaal wel, de monitor haalt dan gewoon de stroom van je pc

Verwijderd

Topicstarter
probleempje de kabel die in het stroomgat van de pc moet heeft 3 pieletjes en de aansluiting op de pc heeft ook 3 pieletjes en geen 3 gaatjes wat nu?????? :(

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

StraracZ schreef op 21 augustus 2002 @ 20:55:
normaal wel, de monitor haalt dan gewoon de stroom van je pc
mwoa... zo ongeveer;

ik neem aan dat je hier bedoelt dat je de stekker in de voeding van de pc prikt en dat de monitor daar z'n spanning vandaan haalt?

Hij haalt de spanning dan niet uit de voeding; de in- en uitgang van de voeding (230V) staan gewoon parallel aan elkaar. De voeding doet niets met die handel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moet je wel een voeding hebben die je dat kan leveren ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

eff verlooptstekkerhalen dan kun je em op et stopkontakt aansluiten

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 20:58:
[...]

mwoa... zo ongeveer;

ik neem aan dat je hier bedoelt dat je de stekker in de voeding van de pc prikt en dat de monitor daar z'n spanning vandaan haalt?

Hij haalt de spanning dan niet uit de voeding; de in- en uitgang van de voeding (230V) staan gewoon parallel aan elkaar. De voeding doet niets met die handel.
wat bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 augustus 2002 @ 20:59:
Moet je wel een voeding hebben die je dat kan leveren ;)
kan deze dat niet dan?
nieuwe montior kopen is te duur ;(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:58:
probleempje de kabel die in het stroomgat van de pc moet heeft 3 pieletjes en de aansluiting op de pc heeft ook 3 pieletjes en geen 3 gaatjes wat nu?????? :(
Ghehe..... volgens mij wil je vreemde dingen....

Er zijn wat dit betreft 2 soorten voedingen:

1 de voedingen met 1 aansluiting: dit is de aansluiting met de 3 pieletjes (male). De voeding haalt met deze aansluiting de spanning van het stopcontact
2 de voedingen met 2 aansluitingen: de ene aansluiting is exact dezelfde als bij 1, heeft ook dezelfde functie. De tweede aansluiting heeft de 3 gaatjes (female). Deze aansluiting is bedoeld om door te lussen naar je monitor. Waarom? dit scheelt stekkers in het stopcontact en ook snoeren naar het stopcontact. Deze aansluiting is dus een uitgang.

Ik vermoed dat jij voeding 1 hebt; dus kan je je monitor er niet op aansluiten, dan zal je echt een 'normale' powerkabel moeten hebben met een female-connector en een normale stopcontactstekker

• dude123

dude123

Linux addict

je hebt pc's met voedingen - meestal oudere pc's - die een connector hebben voor de stroom input (dwz van het stopcontact naar voeding), en een uitgaande connector waar je een monitor zoals jij hebt op aan kunt sluiten. Dit is handig want als je pc aangaat gaat je monitor ook aan. Zet je em uit gaat je monitor ook uit. Je kunt ook eff naar een electroboer gaan en om een verloopstuk vragen. Hierdoor sluit je em gewoon op het stopcontact aan en dan kun je em ook gebruiken

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dude123 schreef op 21 augustus 2002 @ 21:03:
je hebt pc's met voedingen - meestal oudere pc's - die een connector hebben voor de stroom input (dwz van het stopcontact naar voeding), en een uitgaande connector waar je een monitor zoals jij hebt op aan kunt sluiten. Dit is handig want als je pc aangaat gaat je monitor ook aan. Zet je em uit gaat je monitor ook uit. Je kunt ook eff naar een electroboer gaan en om een verloopstuk vragen. Hierdoor sluit je em gewoon op het stopcontact aan en dan kun je em ook gebruiken
Owja... die functie hadden sommige voedingen.

Ik heb nu een ATX-voeding met zo'n uitgang, alleen die heeft die functie van 'monitor aan en uitschakelen' niet. Is gewoon parallel aan de ingang geschakeld

Verwijderd

Topicstarter
wacht ik zal ff fototje posten, momentje

hier is de achterkant van mijn kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~basenlin/kast.jpg

• Apocca
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08-2022
Koop gewoon een extra voedingskabel (zo een die van je stopcontact naar je kast gaat, met een female connector)

Verwijderd

Topicstarter
dude123 schreef op 21 augustus 2002 @ 21:03:
dus als ik het goed begrijp ,dan komt er uit de monitor de monitor 1 naar me videokaart en 1 (met verlengsnoer) naar stopcontact, en verder nix meer in pc ofzo??? werkt dat dan wel? want die aamnsluiting achterop me pc daar moet zeker een klabel uit die ook naar het stopcontact gaat he??? anders heeft me pc geen stroom

• dude123

dude123

Linux addict

ja pcies day probeerde ol duidelijk te maken. Hij heeft nou een voeding zonder die extra connector. Hij zal hier gewoon een kabel voor moeten halen

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:14:
[...]

dus als ik het goed begrijp ,dan komt er uit de monitor de monitor 1 naar me videokaart en 1 (met verlengsnoer) naar stopcontact, en verder nix meer in pc ofzo??? werkt dat dan wel? want die aamnsluiting achterop me pc daar moet zeker een klabel uit die ook naar het stopcontact gaat he??? anders heeft me pc geen stroom
Ghehehehe.......... neuh... de monitor levert de spanning voor de pc en de pc de spanning voor de monitor :+

In de monitor rent een cavia in een molentje zich het pleuris om de boel van spanning te voorzien :+

Uiteraard moet je een kabel tussen je voeding en het stopcontact prikken :P

Verwijderd

Topicstarter
dus moet ik alleen een verlengsnoer halen ergens (iemand een winkel suggestie) die van me monitor stroomkabel met 3 pieletjes omzet naar een stopcontact gedoe die ik in het stopcontact steek, net zoals me iiyama daar werkt het ook zo mee :)

sorry dat ik zo DOm ben Afbeeldingslocatie: http://www.om3ega.com/smilies/Smackbottom.gif en dit niet wist

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:17:
dus moet ik alleen een verlengsnoer halen ergens (iemand een winkel suggestie) die van me monitor stroomkabel met 3 pieletjes omzet naar een stopcontact gedoe die ik in het stopcontact steek, net zoals me iiyama daar werkt het ook zo mee :)
Da's dus geen verlengsnoer maar een normale powerkabel; een verlengsnoer heeft aan de ene kant de female-3-gaatjes en aan de andere kant een male-3-pieletjes

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Electroworld, Expert, lokale elektroboer

En inderdaad... als je nog een normale stroomkabel (drie gaatjes ene kant, normale stekker andere kant) dan kun je die ook gewoon gebruiken....

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
een elektroboer om de hoek een computerwinkel om de hoek iedereen heeft het wel zo'n beetje

Verwijderd

Topicstarter
een apparatensnoer :) me vader heeft er nog eentje liggen

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51
hahahahaha

Sorry dat ik moet lachen maar als je de kabel van de voeding van het beeldscherm probeert om in de voeding van de computer te stoppen. En de voding heeft 1 aansluiting en daar zit het beeldscherm in (als dat al zou passen) waar haalt de comp dan zijn stroom vandaan??

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
sventhemen schreef op 21 augustus 2002 @ 21:26:
hahahahaha

Sorry dat ik moet lachen maar als je de kabel van de voeding van het beeldscherm probeert om in de voeding van de computer te stoppen. En de voding heeft 1 aansluiting en daar zit het beeldscherm in (als dat al zou passen) waar haalt de comp dan zijn stroom vandaan??
ja kweetnu dat het stom is gooi nou geen zout in me open wonden :+

• dude123

dude123

Linux addict

sventhemen schreef op 21 augustus 2002 @ 21:26:
hahahahaha

nee dat bedoelt ie niet !!!
hij zegt dat hij maar 1 connector op zijn voeding heeft, en nou wist ie niet waar zijn monitor naar toe moest 8)7 :O

• Apocca
[quote]Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:17:

ik denk wat je bedoelt is een splitter met 3 connectors (1 male en 2 female)
hoop dat de schets duidelijk is. De kabel van het stopcontact en de monitor doe je daarin en de splitter stop je dan achterin je kast.

code:
1
2
3
4
stopcontact ----#splitter#-kast
                              |
                              |
                        monitor

Maar een powerkabel kopen lijkt me dan toch makkelijker :P

edit: schets wil niet echt lukken.

• dude123

dude123

Linux addict

ja idd

Verwijderd

Topicstarter
ok maare nu is het opgelost toch ik krijg die kabel van me pa en ik kan die pc aansluiten,
weetje waarom ik dit niet wist, de pc is hier en de monitor is 30 km verderop zegmaar
dus kon ze niet proberen of ze pasten maarja bedankt hey iedereen voor de hulp :)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:27:
[...]

ja kweetnu dat het stom is gooi nou geen zout in me open wonden :+
Sorry maar ik moest heel erg lachen toen ik effe doorlas

Last.fm
Films!

• Cpt.Morgan
dude123 schreef op 21 augustus 2002 @ 21:28:
nee dat bedoelt ie niet !!!
hij zegt dat hij maar 1 connector op zijn voeding heeft, en nou wist ie niet waar zijn monitor naar toe moest 8)7 :O
Dude... dat bedoelde hij wel: 8)7 :O
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:58:

• dude123

dude123

Linux addict

kej lol achja boeiend hij is geholpen dus wat maakt het nog uit

• Cpt.Morgan
dude123 schreef op 21 augustus 2002 @ 21:36:
kej lol achja boeiend hij is geholpen dus wat maakt het nog uit
Niets, maar jij begon erover... :)

• Apocca
Lijkt me een mooie tijd voor een Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/smiles/slotje.gif

• Dark Blue
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verlengsnoer van 3-pins voedingskabel naar normale stekker ja. Ik heb ze hier ook liggen, en zelfs nog verlengsnoeren met 3-gats / 3-pins. Die komen uit een groot bedrijf weg (ooit met een gekregen pc meegelift) maar ik neem aan dat die dingen makkelijk bij de computerboer te halen zijn. Zorg wel dat je er eentje van formaat hebt, en geen doorlusding....

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 21 augustus 2002 @ 21:39:
Verlengsnoer van 3-pins voedingskabel naar normale stekker ja. Ik heb ze hier ook liggen, en zelfs nog verlengsnoeren met 3-gats / 3-pins. Die komen uit een groot bedrijf weg (ooit met een gekregen pc meegelift) maar ik neem aan dat die dingen makkelijk bij de computerboer te halen zijn. Zorg wel dat je er eentje van formaat hebt, en geen doorlusding....
hoe bedoel je van formaat en geen doorlus ding??

• Dark Blue
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:51:
[...]

hoe bedoel je van formaat en geen doorlus ding??
Een metertje ofzo... maar dat staat natuurlijk wel op de verpakking als je hem koopt ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 21 augustus 2002 @ 21:59:
[...]

Een metertje ofzo... maar dat staat natuurlijk wel op de verpakking als je hem koopt ;)
ik koop hem niet, me vader gebeld en die heeft er nog 1tje liggen maar kweet niet of het meter is maakt het erg veel uit?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik zeg altijd maar: Je moet toch ergens beginnen met 1337 worden :X
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:00:
[...]

ik koop hem niet, me vader gebeld en die heeft er nog 1tje liggen maar kweet niet of het meter is maakt het erg veel uit?
De kabel die jij nodig hebt, ziet er precies hetzelfde uit als die die er vanuit je computer zelf naar het stopcontact gaat :+

misschien dat je dan verder kan :?

Hoi

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.