de situatie:
heb een 6 maanden contract bij een werkgever..
de reis afstand is nogal groot 260Km heen en terug dit kost me per dag 3 uur.
tevens zijn mijn werk uren nog al verschillend, gemiddeld perdag 12/14 uur
met uitschieters naar 18/20 uur.
ik had mijn normale werk en tevens een project wat ik buiten de normale uren om aan werkte.
bij het vorige bedrijf waar ik werkte heb ik een studie schuld van 21.000 Hfl.
dit heeft het huidige bedrijf over genomen, echter hier zou nog een oplossing voor verzonnen worden (in samen spraak met mij) om deze op te heffen.
we zijn nu 5 maanden verder en een oplossing is er nooit voor gekomen, ik heb me echter wel de pokken gewerkt en gemiddeld dus 230/250 uur per maand.
nu zat ik nogal krap dus heb ik vandaag gevraagt of er niet 100 overuren uitbetaald konden worden.
toen begon de ellende, mijn werkgever zij dat hij helemaal geen lijst met overuren van mij had (terwijl ik die elke maand bij mijn chef heb in geleverd).
tevens had ik volgens hem nog een schuld van 30.000 Hfl dus.....
ik antwoorde 30.000?? maar daar zou toch een oplossing voor bedacht worden?
ja zij mijn baas, en trouwens overuren moeten door je chef goed gekeurt worden.
ik weer: ja dat is ook gebeurt.
de baas: en over uren kunnen alleen maar geboekt worden als ze factuurabel zijn.
Ik: oei dan blijft er niet veel over... ik had immers veel uren in het project zitten wat niet facturabel is.
pikant detail:
Ik heb mijn contract er even op na gelezen, en hier staat helemaal niks in over mijn schuld. en de arbeitsvoorwaarden staat echter wel dat inderdaad over uren alleen geschreven kunnen worden als ze factuurabel zijn naar een klant.
stelling:
volgende maand loopt mijn contract af.
ik weet nog niet wat ik doe. maar de vraag is op basis van deze gegevens
wat zou jij doen.
1. Je voelt je genaaid maar gaat gewoon door met werken.
2. Je stopt en gaat ander werk zoeken, dit is zeer lastig met een 30.000 HFL schult
3 je stopt en gaat ander werk zoeken en las ze over de schult beginnen weet je nergens van... het staat immers niet in je contract.
heb een 6 maanden contract bij een werkgever..
de reis afstand is nogal groot 260Km heen en terug dit kost me per dag 3 uur.
tevens zijn mijn werk uren nog al verschillend, gemiddeld perdag 12/14 uur
met uitschieters naar 18/20 uur.
ik had mijn normale werk en tevens een project wat ik buiten de normale uren om aan werkte.
bij het vorige bedrijf waar ik werkte heb ik een studie schuld van 21.000 Hfl.
dit heeft het huidige bedrijf over genomen, echter hier zou nog een oplossing voor verzonnen worden (in samen spraak met mij) om deze op te heffen.
we zijn nu 5 maanden verder en een oplossing is er nooit voor gekomen, ik heb me echter wel de pokken gewerkt en gemiddeld dus 230/250 uur per maand.
nu zat ik nogal krap dus heb ik vandaag gevraagt of er niet 100 overuren uitbetaald konden worden.
toen begon de ellende, mijn werkgever zij dat hij helemaal geen lijst met overuren van mij had (terwijl ik die elke maand bij mijn chef heb in geleverd).
tevens had ik volgens hem nog een schuld van 30.000 Hfl dus.....
ik antwoorde 30.000?? maar daar zou toch een oplossing voor bedacht worden?
ja zij mijn baas, en trouwens overuren moeten door je chef goed gekeurt worden.
ik weer: ja dat is ook gebeurt.
de baas: en over uren kunnen alleen maar geboekt worden als ze factuurabel zijn.
Ik: oei dan blijft er niet veel over... ik had immers veel uren in het project zitten wat niet facturabel is.
pikant detail:
Ik heb mijn contract er even op na gelezen, en hier staat helemaal niks in over mijn schuld. en de arbeitsvoorwaarden staat echter wel dat inderdaad over uren alleen geschreven kunnen worden als ze factuurabel zijn naar een klant.
stelling:
volgende maand loopt mijn contract af.
ik weet nog niet wat ik doe. maar de vraag is op basis van deze gegevens
wat zou jij doen.
1. Je voelt je genaaid maar gaat gewoon door met werken.
2. Je stopt en gaat ander werk zoeken, dit is zeer lastig met een 30.000 HFL schult
3 je stopt en gaat ander werk zoeken en las ze over de schult beginnen weet je nergens van... het staat immers niet in je contract.