Toon posts:

Sony oordopjes microplug->miniplug

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een nieuwe discman mp3 speler gekocht en die oordopjes zijn niet echt ideaal. (Mijn oren gaan er letterlijk pijn van doen :() Nu wil ik mijn oude sony oordopjes daarop aansluiten alleen heb ik een probleem.
Aan mijn oude discman zat een afstandsbediening en daarom waren de oordopjes aangesloten met een microplug, dus niet zo'n gewone 3,5 mm plug. Nu ben ik op zoek geweest naar een verlengstukje waar ik de microplug in kan doen zodat je er een 3,5 mm plug van maakt. Maar die kan ik nergens vinden. Weet iemand hier misschien iets?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

tozzke

aka tozzert

zelf je "oude" afstandsbediening ombouwen zodat hij het signaal gewoon 1-op-1 doorgeeft, of toch een koptelefoon kopen in de winkel. van verloopplugjes oid heb ik nog nooit gehoord

Verwijderd

Topicstarter
De oude afstandsbediening heeft naast de plug nog een langwerpigachtig plugje waardoor die niet in het apparaat past. Daarbij zou het dan wel een heel lang snoer worden omdat mijn nieuwe discman ook weer een afstandsbediening heeft.

Die plugjes bestaan wel. Waren in de tijd dat Sony werkte met deze microplugjes te koop bij veel van hun oortelefoontjes.
Misschien dat iemand er nog eentje heeft liggen die die niet meer gebruikt...

Verwijderd

Je bedoelt een 2.5mm plug?

Verwijderd

Stereo headphone adapter -1/8" female inline jack to micro male plug - connects standard headphones to remote controls on some earlier Sony MD units.

Afbeeldingslocatie: http://minidisc.amulation.com/soundprofessionals//cables/img/sony-ma.jpg

Verwijderd

Deze heb ik ook, bij Expert moeten bestellen voor de belachelijke prijs van 90 GULDEN 8)7

En dat was een paar jaar geleden.

Verwijderd

Gewoon ff langs bij een electrospeciaalzaak. Niet een achterlijke expert of megapool, maar ff langs bij Display electronics of Handyman. Je kent er zelf ook wel neem ik aan. :)

Probleem opgelost. We kunnen er helaas geen zelf aan elkaar gaan lassen wil je een beetje geluidskwaliteit overhouden. ;)

---edit----
En geloof me, die zaken hebben, zoals je zelf zegt: "er wel een liggen waar ze niks meer mee doen".

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik vraag me bovenstaand af, want ik heb hetzelfde probleem gehad. Die kleine plugjes zijn costum made door Sony en die zijn niet zomaar los te verkrijgen. Het klopt dat deze stekkertjes makkelijk storen. Ik heb er uiteindelijk zelfs een nieuwe MD speler voor gekocht, waar een standaard 3 mm plug in kon, in de afstandsbediening.
Er zijn (waren?) wel Sony koptelefoons te koop waar zo'n klein plugje aan zit, met een verloop naar een male 3 mm plug.
Ik heb er drie van gekocht en alledrie gingen ze mol :( en die headphones kostten 50 piek pstuk. Lekker geldmelken dus!!!
Het probleem met die dingen is, dat de koppeling van het snoer en de plug intern vaak niet lekker is. Een paar keer heen en weer wiebelen van het snoer is genoeg om de contactjes in de plug los te trekken. Gevolg: brak geluid :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:15:
Stereo headphone adapter -1/8" female inline jack to micro male plug - connects standard headphones to remote controls on some earlier Sony MD units.

[afbeelding]
Dat maar dan precies andersom. Wil van een micro stekkertje een gewone mini maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 09:50:
Gewoon ff langs bij een electrospeciaalzaak. Niet een achterlijke expert of megapool, maar ff langs bij Display electronics of Handyman. Je kent er zelf ook wel neem ik aan. :)

Probleem opgelost. We kunnen er helaas geen zelf aan elkaar gaan lassen wil je een beetje geluidskwaliteit overhouden. ;)

---edit----
En geloof me, die zaken hebben, zoals je zelf zegt: "er wel een liggen waar ze niks meer mee doen".
Ik heb al die zaakjes in de buurt hier al afgezocht. En helaas.
Heb hier twee paar oordopjes met zo'n microstekkertje liggen, allebei van prima kwaliteit dus vind ik het een beetje zonde om meteen een nieuw paar te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een ongebruikt plugje ergens op een stoffige plank??

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:39
nieuwe doppies kopen dus

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 19:55
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 23:56:
Deze heb ik ook, bij Expert moeten bestellen voor de belachelijke prijs van 90 GULDEN 8)7

En dat was een paar jaar geleden.
LOL die prijzen van dit soort kabeltjes slaan echt nergens op. Zit hoogstens voor een paar €uro aan materiaal in. Ben een tijdje geleden ook ongeloveloos veel geld aan kabels kwijt geraakt om een s-video out naar Scart te krijgen |:(

Verwijderd

Gewoon ff stuk ofc draad kopen en plug en dan solderen maar...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:04:
Gewoon ff stuk ofc draad kopen en plug en dan solderen maar...
En klinkt dat nog ergens naar dan?

/me heeft geen idee hoe je dat moet doen :o

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat je zou kunnen doen is, de dopjes die je nu gebruikt een eindje boven het microplugje afknippen en dan bij de electroboer een female 3 mm jack kopen. Dit hele zaakje aan elkaar solderen (als je de draadje openmaakt dan zie twee draadjes voor het links en rechts signaal. Daaromheen zit draad voor de aarde. De aarde zit in de jack meestal op een pool en links en rechts hebben ook hun eigen connectiepuntje).
Het is wel wat priegelwerk en het resultaat is niet altijd perfect.
Anders zou ik ook niet weten wat je ermee moet doen. Voor zover ik weet zijn die microplugjes, juist van wege de incompatibiliteit, niet meer in omloop. Ik heb nu een afstandbediening met een normale 3 mm ingang. Werkt idd lakker als je daar grote doppen op aansluit.
Succes!

Verwijderd

Ik kreeg er een bij me Nokia 5510, mag je wel hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 11:32:
Ik kreeg er een bij me Nokia 5510, mag je wel hebben.
Een plugje die van een microplugje een miniplugje maakt?

Je mailadres in je profiel werkt niet bij mij.

Verwijderd

Ik denk als je een stukje goeie ofc afgeschermde kabel hebt met een verguld minijackje een beetje fatsoenlijk soldeer materiaal dat je echt een heel eind komt. Vraag anders iemand die je kent die goed kan solderen met spullen of ie eventjes een kwartiertje wil prutsen.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Pfoooeeei!!! Die zijn moeilijk te vinden hoor, althans, hier zijn ze schaars ;)

Verwijderd

Topicstarter
ElConder, ik ken jou toch niet?

Mijn moeder heeft een soldeerbout, maar of ze er mee om kan gaan....

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43
Verloopplugje kopen is het geld niet waard. Ga eens kijken naar een nieuwe hoofdtelefoon. Vooral de modellen van Koss (speciaal voor walkmans) zijn erg duurzaam en klinken onwaarschijnlijk goed voor het geld.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Ja ik bedoel je moet natuurlijk niet aankomen met zo'n bout waarvan niet zeker weet of je er nou mee moet lassen of solderen. Hij moet een klein puntje hebben en je moet natuurlijk een beetje fatsoenlijke tin met vloeimiddel gebruiken.
Maar ik denk ook dat het nuttiger is om een nieuwe koptelefoon aan te schaffen. De qt is niet optimaal maar hij is handig sony streetstyle hoofdtelefoons

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels nieuwe oordopjes gekocht. De Sony MDR-E848. Ok, ze vallen, vooral de linker, wat snel uit m'n oren, maar ze klinken geweldig!

Ik heb twee redenen waarom ik geen steetstyle hoofdtelefoon wil. Ten eerste omdat mijn brilletje niet alleen op mijn neus zit maar ook achter mijn oren en twee van die haken achter mijn oren lijkt me, ondanks het feit dat ik een beetje flaporen heb, toch niet echt lekker zitten. En ten tweede lig ik vaak snachts wakker en lekker in bed te luisteren naar muziek. Om het huis niet wakker te maken zijn oordopjes wel handig. Heb het niet zo op die grote zware koptelefooons. En het lijkt me in bed niet lekker liggen met zo'n steun in je nek.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Had t nou niet gedaan, ik heb nog 2 van die verloopdingen liggen waarvan 1 het nog perfect doet :D Over van oude sony groove oordoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 27 augustus 2002 @ 23:21:
Had t nou niet gedaan, ik heb nog 2 van die verloopdingen liggen waarvan 1 het nog perfect doet :D Over van oude sony groove oordoppen.
Ooh, mag ik die toch hebben? Ik vind het zo zonde van mijn oude dopjes, ik heb nog twee paar liggen en ze zitten zó lekker :)

Stuur Alsjeblieft ff een mailtje naar jewel_27_jewel@hotmail.com ....alsjeblieft *lief lijkt* ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 23:32 . Reden: toevoeging ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Allebei? De ene geeft alleen links (of rechts, weet niet meer precies) geluid door. Lijkt me niet echt nuttig?

Anyway, dan zit ik ook nog met de bovenkantjes (mdr248 ofzo, die groove dingen) en die doet t nog prima. Koste me toen 70 piek per stuk :Y)

Dus eh, wat heb je er voor over >:)

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 27 augustus 2002 @ 23:34:
Allebei? De ene geeft alleen links (of rechts, weet niet meer precies) geluid door. Lijkt me niet echt nuttig?

Anyway, dan zit ik ook nog met de bovenkantjes (mdr248 ofzo, die groove dingen) en die doet t nog prima. Koste me toen 70 piek per stuk :Y)
Tja als je ze niet kwijt wilt...

Maar dat bovenkantje mag je houden hoor ;)
Dus eh, wat heb je er voor over >:)
Een mooie postzegel en een envelop :)

Verwijderd

Je kunt 't natuurlijk ook zo doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.boozy.info/filez/jack.GIF

niet echt een duidelijke foto, maar je ziet wel wat ik bedoel denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ze eraf gebroken?
Werkt die plug dan nog?

Het zou kunnen idd, maar dan zit ik met 2 afstandsbedieningen, das bijna 4 meter draad :D

Verwijderd

Die heb ik ook nog over. Zonder breuk ;) Komt van mijn oude Sony MD walkman.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 00:46:
Die heb ik ook nog over. Zonder breuk ;) Komt van mijn oude Sony MD walkman.
Wat bedoelo je met 'die' ?

Want als je het hebt over zo'n verloopplugje dan houd ik me nog steeds aanbevolen :)

Verwijderd

Die van Boozy (dus met afstandsbediening) dus 3mm <- ab -> microplug

Verwijderd

Topicstarter
Ik dus ook, das nou juist mijn probleem.

Verwijderd

Maar lost wel je probleem op toch? Of ben ik nu gek 8)7

Even resumee dan maar

Je hebt een Sony CD Walkman met een 3mm koptelefoon ingang,

Je wilt je oordoppies met MICROplug kunnen gebruiken..

Dan werkt Boozy's idee toch? (en met die kabellengte zit het wel mee, die van mij is erg kort. de kabel dus :o)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 01:23 . Reden: spellen is moeilijk op dit uur ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik had een Sony cd walkman. die ging kapot.
Nu heb ik een iriver cdmp3 speler. Daarin wil ik oordopjes in de afstandsbediening. Maar de oordopjes die ik er in wil doen hebben geen mini maar een microplug. Die kan ik idd in de oude afstandsbediening doen van mijn sony. Maar dan moet ik idd eerst Boozy's afbreek methode toepassen én zit ik dan met twee afstandsbedingen waardoor de kabel niet alleen erg lang wordt maar ook erg onhandig.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Gemma, Ik kijk thuis ff.. ik was de weg een beetje kwijt, maar volgens mij heb ik nog wel een kabeltje leggen met female microplug -> male 3 mm plug. Ik meen dat je daarnaar op zoek bent toch? Die kun je zo van me krijgen hoor. Stuur anders ff een mailtje naar me.
Als je er een zoentje voor over hebt dan hebbie um zo in de bus :P Je hebt dan alleen geen afstandsbediening hè? Maar ik neem aan dat je dat al doorhad.

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op 28 augustus 2002 @ 11:06:
Gemma, Ik kijk thuis ff.. ik was de weg een beetje kwijt, maar volgens mij heb ik nog wel een kabeltje leggen met female microplug -> male 3 mm plug. Ik meen dat je daarnaar op zoek bent toch? Die kun je zo van me krijgen hoor. Stuur anders ff een mailtje naar me.
Als je er een zoentje voor over hebt dan hebbie um zo in de bus :P Je hebt dan alleen geen afstandsbediening hè? Maar ik neem aan dat je dat al doorhad.
Als het een sony kabeltje is graag. Was nml. bij de electronicaboer geweest en die had een plugje voor me maar daar paste mijn microplugje niet in. Die Sony microplugjes zijn even breed als de 3mm standaard dingen alleen korter en hebben een scherp puntje...Er staat een plaatje in dit topic van zo'n plugje trouwens, de omgekeerde versie van waar ik naar zoek.

Die afstandsbediening wil ik juist kwijt, anders heb ik er twee (lees mijn vorige post)

Oh, en over zoentjes aan vreemden...Dak doe ik nornaal gesproken niet. Ben ik veel te netjes voor opgevoed. Maar voor deze ene keer maak ik voor jou een uitzondering en krijg jij er wel :* :*

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:39
had je al aan de oplossing: knip->nieuwe stekker monteren gedacht?

Verwijderd

Als je interesse hebt, ik heb er hier nog een liggen die tegen een zacht prijsje mag worden overgenomen.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

arjandijk en mrT: lees hierboven even goed door :P }) :P

Pagina: 1