We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
1
| ifconfig |
1
| route -n |
buit is binnen sukkel
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:00:E8:54:BB:AB
inet addr:192.168.0.148 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:2356 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:253
TX packets:2598 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:100
RX bytes:1743486 (1.6 MiB) TX bytes:731166 (714.0 KiB)
Interrupt:9 Base address:0xc800
lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:757 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:757 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:84217 (82.2 KiB) TX bytes:84217 (82.2 KiB)
[/ifconfig]
[route -n]
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.0.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
0.0.0.0 192.168.0.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0
[/route -n]
Hoe krijg ik precies een overzicht van de daemons?
Ik heb er een aantal wel uitgeflikkerd in de /etc/inet.d/ map, maar ja... of dat de norm is...
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
1
| man ftpd |
buit is binnen sukkel
Verwijderd
1
| route add -net 127.0.0.0 netmask 255.0.0.0 lo |
Baat het niet, het schaadt zeker niet ...
Ja het principe van de daemons snap ik nog welripexx schreef op 22 augustus 2002 @ 01:55:
Ligt eraan wat je zelf hebt geinstalleerd, daarnaast gebruik je om files van het internet af te halen een clinet applicatie terwijl je voor een server een deamon/server applicatie gebruikt. Dus vandaar. Kijk eens in je rc.d dir en je inet.d file, inetd, is een deamon die ander deamons opstrat zodra er om gevraagd wordt, dus zodra er iemand een verzoek doet om een ftp verbinding op te starten, zal inetd de ftp deamon opstarten. Vaak kun je deamons herkenen aan een d op het eind, doe anders eencode:Ook kun je eens kijken bij www.howto.com en www.linux.org BTW welke smaak draai jij? Oja je netwerk instelling zien er goed uit dus ik denk dat het vooral ligt aan de instellingen van je ftp server.
1 man ftpd
Ik weet alleen niet hoe ik kan zien welke er draaien, of ik moet de ps -aux lijst gaan doorpluizen... (Hmmm ik ben 's ochtends toch helderder dan 's avonds
Ik snap alleen nog niet wat die rc.d dirs (het zijn er meerdere met een nummerieke waarde er in) doen.
Ik draai debian, of heb je het over die flavours waar ik vaag iets over heb gelezen, want dat zou ik niet weten.
Trouwens het is niet alleen met de de FTPd waar het probleem aan zou liggen, maar ook aan de client. Gezien dat ook traag gaat
LINUX BAK ======FTP (TRAAG) ====> Windows Bak
ProFTPd <=====FTP (TRAAG) ====> + ServU-FTP
Verwijderd
Zie in je ifoconfig output niet een ppp verbinding dus ga er ff voor het gemak van uit dat je de internet connectie niet door de linux bak op laat bouwen en via ip-masq op inet zit.
• Ik had het bij de vorige ook, en heb dus net deze er in gezet.
• Internet loopt wel goed (loopt via een centrale hardware router)
Verwijderd
Verwijderd
hmm , 10% van de pakketjes is een frame error ! ff snel op mijn machien gekeken en daar staat dat keurig op 0. Toch iets brak of zo ?
problemen met DNS zou alleen een opstart vertraging geven denk ik ! (interne systemen misschien even in /etc/hosts file zetten)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 12:10 . Reden: DNS toegevoegd ]
Ik zou werkelijk waar niet weten wat er brak zou moeten zijn.Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:08:
RX packets:2356 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:253
hmm , 10% van de pakketjes is een frame error ! ff snel op mijn machien gekeken en daar staat dat keurig op 0. Toch iets brak of zo ?
problemen met DNS zou alleen een opstart vertraging geven denk ik ! (interne systemen misschien even in /etc/hosts file zetten)
Die beide kaarten die ik er in heb (gehad), deden het beide perfect.
Overigens lijkt me een frame error meer een softwarematig probleem... Er wordt immers bewust voor een frametype gekozen.
Het zou natuurlijk ook aan mijn windows bak kunnen liggen die niet al te lekker tegen mijn linux bak babbelt...
Echter weet ik niet of een frametype behouden wordt door een switch....
buit is binnen sukkel
Totaal geen problemen mee.
Het zijn/is alleen de FTP data voor alsnog. De webserver trekt dacht ik ook wel aardig door.
Echter kan het niet exclusief aan proftpd liggen, want de standaard ftpd had het ook.
Tevens verklaart dat niet de andere richting.
Full/Half duplex ZOU geen probleem moeten zijn. Zowel de switch als alle netwerkkaarten zijn half- en full duplex capabel...
Bovendien zou dan al het andere verkeer er ook onder moeten leiden.
De frame error hoek klinkt beter... Bij een FTP transfer schoten die errors ook omhoog.