Toon posts:

win2000 en win98 met elkaar communiceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk tussen een aantal pc's waarvan onder andere een met win2000 en een met win98.Op de win98 draait een access database en het is noodzakelijk dat deze verbinding gewoon betrouwbaar is.

nu communiceren ze een aantal weken perfect met elkaar en ineens is het over en dan kan ik alles proberen om de verbinding weer tot stand te krijgen maar zonder resultaat.(bijv alle protocollen opnieuw instaleren en de netwerkkaart opnieuw installeren en heeft allemaal niet veel zin.

ik heb met microsoft de afgelopen dagen aan de telefoon gehangen maar zonder enig resultaat.

het gekke is dat de andre werkstations op het netwerk gewoon goed communiceren met deze computer.

ik geen ip adressen ingesteld.

ik heb deze problemen bij meerdere klanten dus aan de de netwerkkaart zal het ook niet liggen

weetb iemand mischien een instelling in win2000 om deze verbing stabiler te maken :'(

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:20:
ik geen ip adressen ingesteld.
Welke protocollen gebruiken ze dan???
En zou je wat meer info over je netwerk kunnen geven?
Hier kan ik iig niets uit afleiden.(misschien anderen???)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het protocol tcp ip en ik gebruik client voor microsoft netwerken en ik heb de tcp/ip adressen ingesteld op automatisch toewijzen en ze hebben de zelfde werkgroep en als ze plat liggen kan ik ook niet pingen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dus je hebt een dhcp server draaien? aangezien je de adressen automatisch laat uitdelen, of laat je die adressen automatisch 'genereren' bij het opstarten (aipipa adressen..)

sp3 voor w2k al geinstalleerd? kheb er zelf veel baat bij gehad (vooral netwerksnelheid)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nog geen sp3 geinstalleerd nog niet in nederlands te krijgen of wel
ik heb bij de instelling tcp ip gewoon op automatische staan

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:06:
ik heb bij de instelling tcp ip gewoon op automatische staan
ja dat het automatisch gaat met tcp/ip dat weten we nu wel ;)

maar heb je een dhcp server draaien dan? de automatische adresuitgifte middels aipipa is niet super betrouwbaar namelijk..

A wise man's life is based around fuck you

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:49:
ik heb het protocol tcp ip en ik gebruik client voor microsoft netwerken en ik heb de tcp/ip adressen ingesteld op automatisch toewijzen en ze hebben de zelfde werkgroep en als ze plat liggen kan ik ook niet pingen
Dan heb je idd een dhcp-server nodig, maar aan je kennis af te leiden draait die niet.
Als ik jou was zou ik die ip's gewoon instellen(statisch).
Gwoon in de 192.168.0.1/255.255.255.0 range (faq)
En als dat niet helpt post dan nog eens.(als het werkt post het dan ook ff :) )

Ps: Als je wel netwerkkennis hebt, dit was mijn vermoeden, geen belediging of aanval ofzo hoor.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Maakt die win2000 computer andere verbindingen, bv met internet?

Als modem of andere interfaces verbonden worden zou het kunnen dat hij alle verkeer door de nieuwe interface gooit.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn geen andere interfaces geinstalleerd. kortom weet een van jullie of er problemen bekend zijn tussen deze twee os ik heb ook iets gelezen dat het uitmaakt of je fat32 of ntfs gebruikt maar dit lijkt mij onzin . als ik deze machine opnieuw installeer dan is het opgelost voor een aantal dagen of weken.en waarom draait die acces database zo langzaam op een als deze op een 2000 machine staat en er met 98 informatie van af ga halen

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Langzaam is misschien omdat je query's niet kloppen. Netwerkverkeer is toch meestal wel trager dan lokaal verkeer ( of je moet gigabyte nics hebben maar dat vermoed ik niet ). Dus als er te veel data over de lijn moet gaat het niet goed. Als je formulieren gebruikt. Kijk dan al je queries na of je niet veels te veel data op gaat halen.

En voor het eerste probleem gewoon vaste ip-adressen instellen, anders geeft windows zichzelf een ip-adres en dit is in 90% van de gevallen wel in het zelfde netmask, en zonder dubbele ip-adressen, maar van die andere 10% kan je net last hebben. Of een dhcp server instellen of gewoon vaste ip-adressen instellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:06:
Jawel :)

[rml][ Win2k] SP3 NL released[/rml]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oke opgelost het bleek om de energiebeheer van de netwerkkaart te gaan.deze funcioneert niet goed onder 2000 maar wel onder xp thx
Pagina: 1