Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
werkt allemaal niet. Ik vrijwel alle mogelijkheden en varianten daarop al geprobeert
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Verwijderd
Ik zie daar -p password 'mijn_password' staan,Memphisto schreef op 21 augustus 2002 @ 19:59:
/usr/bin/mysqladmin -u root -h ferrari -p password 'mijn_password'
is dat een typo of probeer je het echt zo (dwz met "password" na de -p)?
Volgens mij hoort dat ook zo als je de eerste keer een wachtwoord instelt.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:21:
[...]
is dat een typo of probeer je het echt zo (dwz met "password" na de -p)?
Verwijderd
haal de "-h ferrari" maar eens weg en doe vervolgens alleen de -p optie.
Als er nog geen password gezet is, dan moet de -p switch overigens weggelaten worden.
edit:
ik moet beter lezen
Onderstaande geldt overigens nog wel
ik moet beter lezen
Onderstaande geldt overigens nog wel
Als er nog geen password gezet is, dan moet de -p switch overigens weggelaten worden.
Verwijderd
Niet met -p password endannogeenpassword toch? Het is -p of -passwordRoeLz schreef op 21 augustus 2002 @ 20:22:
[...]
Volgens mij hoort dat ook zo als je de eerste keer een wachtwoord instelt.
Heb je al gewoon
mysql -u root mysql
geprobeerd?
Ik heb het even nagezocht, maar het kan ook zonder de -p idd.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:30:
[...]
Niet met -p password endannogeenpassword toch? Het is -p of -password
dus
code:
1
| mysqladmin -u root password '12345' |
Ik gebruik altijd -p password en dat werkt ook prima
ben ff weg geweest, maar heb net alle varianten nogmaals door lopen maar met geen enkele kan ik een rootwachtwoord aanmaken.
ik kan wel inloggen als user.
iemand nog ideeen ???
ik kan wel inloggen als user.
iemand nog ideeen ???
Als je nog nooit een rootpassword hebt ingesteld (standaard niet bij een mysql installatie) doe je dit (als systeem root dacht ik):
mysqladmin -u root password 'new-password'
Dit *moet* werken, als het niet werkt staat er blijkbaar al iets al password ingesteld.
mysqladmin -u root password 'new-password'
Dit *moet* werken, als het niet werkt staat er blijkbaar al iets al password ingesteld.
bij een kale mysql installatie is het rootpasswd leeg, mysql -u root moet dan genoeg zijn om connectie te krijgen
Pagina: 1