Mijn CTX 19" monitor maakt een piepend geluid, als ik de resolutie verander, word het meer of minder, weet iemand hoe dit komt en of ik het kan oplossen?
op welke resolutie heb je hem dan staan??
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Misschien niet wat je wilt horen, maar een oude monitor van mij begon ook ooit te piepen (hele hoge piep, zoals je ook wel eens van de tv hoort) en begaf het een week later
Verwijderd
Het piepen komt van je hoogspanningstrafo.. je kan proberen op de contacten even door te solderen.... pas wel op !! er kan nog restspanning blijven staan op de trafo... beter even rustig een uurtje wachten ( met de monitor uit ) en dan beginnen 
mocht dit niet helpen dan is je trafo slecht aan het worden.
suc6
mocht dit niet helpen dan is je trafo slecht aan het worden.
suc6
Verwijderd
Zou maar wat langer dan een uur wachten.
Komt bij veel monitoren voor. Wat plastic over trafo smelten zou ook kunnen helpen. Probeer anders een refreshrate te kiezen die prettig kijkt een het minste lawaai geeft.
Komt bij veel monitoren voor. Wat plastic over trafo smelten zou ook kunnen helpen. Probeer anders een refreshrate te kiezen die prettig kijkt een het minste lawaai geeft.
Had mijn Iiyama ha202dt ook 
Maar dat was opeens nadat hij een minuut of zo in standby was geweest, zet me computer weer aan, hoge pieptoon en geen beeld
Aan de leeftijd kon het ook niet zo liggen, was precies een half jaar...
Maar dat was opeens nadat hij een minuut of zo in standby was geweest, zet me computer weer aan, hoge pieptoon en geen beeld
Aan de leeftijd kon het ook niet zo liggen, was precies een half jaar...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:43
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja heb ook bij iemand, soms hoor je het
en dan is het ook zo weer weg =)
en dan is het ook zo weer weg =)
Had mijn Iiyama S900MT1 ook. Nieuwe gesjeffed. Moet je ook doen: productiefout (want dat is het imho) is HUN probleem, niet het jouwe. Heb je nog garantie?
ghehe, dat is het leuke, mijn vorige deed het ook, en ttoen heb ik een nieuwe gekregen, deze heeft het wel langer volgehouden, 1,5 jaar ofzo
ik heb dat ook als mijn pc uit staat en het scherm in stand-by mode
het gaat om een medion blablabla en als ik hem uitzet is het piepen ook weg
ja ik heb al gekeken, het gaat niet om een muizennest in me kassie
het gaat om een medion blablabla en als ik hem uitzet is het piepen ook weg
ja ik heb al gekeken, het gaat niet om een muizennest in me kassie
Maak de monitor eens goed schoon, dus kap eraf en stofzuigen/borstelen.
k heb hier een el cheapo 17" uit 1998. doet het toch alweer 4 jaar
.
Maar het lijkt me idd de trafo die niet helemaal 100% is.
Maar het lijkt me idd de trafo die niet helemaal 100% is.
Pagina: 1