hoe warm mag de cpu worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.216 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62964

Topicstarter
ik heb een amd 1800+ op een asus mobo.
Volgens mijn mobo word de cpu 75 graden bij continue gebruik.
Ik heb al een grotere koeler gekocht daarmee blijft hij op 75 graden staan, maar met de bijgeleverde koeler haalt hij de 80 graden!
Moederbord blijft steken bij de 40 graden.
Is dit wel goed?
Mijn systeem kast word dan ook erg warm.
Is dit niet een beetje te warm en kan dit kwaad?

groeten,

Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60859

nah, zolang ie niet crasht is er nix aan de hand, je kan een nog grotere koeler nemen voor langere levensduur natuurlijk, het is redelijk warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

bij 90 graden mag je je echt zorgen gaan maken, maar 75 lijkt me ook niet echt goed ik zou eens wat casefans in je pc gaan zetten.
wat voor cooler zit er nu op?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is inderdaad warm, maar als je systeem stabiel is, dan hoef je je in principe nergens druk om te maken :) Waarmee meet je overigens de CPU temperatuur? BIOS? Asus Probe? MBM? Welke moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:20

Kortfragje

......

Bij mij (a7v333) geeft ie 60 (idle) bij asus probe 2.17.08 is dit xtreem of ok ( xp 1800 + )

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10

-ET-

Phone Home

het kan ook zijn dat je temp sensor niet goed tegen je processor zit dan wijken de temps ook nog wel eens af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 16:19

FastBunny

Give it the Works !

Gerrit83 schreef op 21 augustus 2002 @ 19:40:
Bij mij (a7v333) geeft ie 60 (idle) bij asus probe 2.17.08 is dit xtreem of ok ( xp 1800 + )
Normaal temperatuurtje met standaard koeler. Athlon's worden gewoon warm :) Tussen de 50 en 65 graden is geen uitzondering daarvoor

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:20

Kortfragje

......

Owkie :D

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62191

bij mij geeft ie 55 graden aan.... met een zalman 6000 koelertje....

dus ik weet nie of het zo goed is... 75 graden.... lijkt me iets te warm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58417

heb ook een 1800+ met asus a7v266e bij mij schommelt hij tussen de 57 en de 60
nooit geen problemen
een amd mag ook iets heter worden dan de intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 09:52

DarkUnreal

Postmaster General

Ik heb hem ook tussen de 57 en 60 graden zitten... 75 vink dan wel erg hoog

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Holy **** kweet niet hoe je dat ding zo hoog krijgt, maar mijn 1800+ @ 2000+ gaat stressed niet boven de 62 in een gesloten case met 0,0 airflow en een 3000rpm koeler (Spire WhisperRock2), das 52 bij een klein briesje airflow :)

Ik zou even kijken of je heatsink wel goed contact maakt en of je niet teveel koelprut heb gebruikt (door mij genoemde temps zijn overigens op een ECS K7S6A met standaard kauwgom ;)).

Voelt je heatsink ook aan als 75 graden? Bouw een casefannetje in ofzo, voelt ie niet zo heet heb je je probleem gevonden :)

Het kan overigens ook heel goed dat je temp idd fout wordt weergegeven.

Voelt je heatsink heet aan? Nee? bad! ja? good! ;)

Anoniem: 62964

Topicstarter
Ik heb als moederbord een a7v266-c van asus
De koelvinnen zijn met de handen nog net te pakken :-(
De koeler die er op zit heb ik speciaal gekocht voor cpu boven de 1800! (3500 rpm)
Zal ik dan toch weer moeten kijken naar een andere koeler die sneller draaid?
Mobo en cpu zijn trouwens 4 dagen oud en hebben het al gedaan vanaf het begin....

Anoniem: 61811

blijft proc ook heet als je kast open staat?
probeer wat casefans te plaatsen, helpt dit: mooi probleem opgelost.
helpt dit niet:
probeer core voltage iets te verlagen, zolang processor stabiel blijft lopen, dan is het mooi en scheelt dit zeker flink wat graadjes.

Anoniem: 62270

Ik vind het wel een erg groot verschil tussen de proc en de kast. Als de proc idd 80 zou zijn dan moet de warmte toch ergens heen? In de kast dus, en hoe kan die dan maar 40 graden zijn? Kzou je hand maar is tegen de headsink houden om te voelen of ie echt 80 graden is. Mijn xp 1700 + zou allang vastgeslagen zijn.

Anoniem: 23081

Ik hou alle CPU temperaturen onder 60°C, dan ben ik safe. Nu draait alles bij mij onder de 50°C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb sinds vandaag een msi k7n2 bordje gekocht heel mooi en leuk en zo
en nu nadat me harde schijfklapte zag ik dat mijn 1800+ processortje zown 66 graden was dus ik gauw naar meneer de computerboer gelopen en had even koelpasta van een daar werkende stagaire geleent na een drupje van CL-Grease 700 (thermal grease) en het aanschaffen van een vento III cooler ipv van mij coolermaster bleek de temperatuur een beetje te hoog voor mijn pc klats boem stopte die der mee.
Ik koeler der weer afgehaald wat meer koelspul der op gedaan en ik denk dat ik nu ipv te weinig er weer te veel op had gespoten de temperatuur was ietsjes beter zo rond de 75 graden maar ik vond het nog wel te warm zo met die nieuwe koeler
25 graden in de kast en 75 voor de processor was toch een beetje overdreven
dus koeler der weer af
andere koelpasta gepakt
koeler en core mooi schoon gemaakt voor zover dat ging (ja ik ben een noep hier in) en mooie witte koelpasta spul der op
en taataa
60 graden :S
hier stopt het verhaaltje
ik heb geen id hoe ik die temperatuur verder naar beneden ga krijgen
de vento koeler draait 2360 rondjes maar dat hoort geloof
me heet sink voelt absoluut niet aan als 60 graden maar dichter op die core kan ik hem niet krijgen
hijs 60 graden stabiel
maar zou volges mij veel en veel kouder moeten wezen
der zitten ook nog 2 casefans in
iemand tips?
alvast bedankt

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om oude topics omhoog te kicken met een 'nieuw' op zichzelf staand probleem. Open daartoe gewoon een nieuw topic. Verder staat er staat niet voor niks onderaan dat dit topic méér dan 2 weken oud is..

Tipje: let wel op de grammatica, interpunctie en zinsopbouw. Zo is het echt onleesbaar..

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 11-03-2003 21:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.