Toon posts:

[VB6] Layers maken voor plaatjes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een proggie gemaakt waar ik arcview shape files (vectoren) mee kan openen, bewerken, nieuwe maken en weer opslaan. Maar nu wil ik meerdere plaatjes tegelijk kunnen openen en die in layers achter elkaar kunnen zetten. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen? Ik heb wel een ideetje maar dat gaat maar met een paar plaatjes goed en dan is het geheugen op. Ik wou namelijk bijv. 5 pictureboxes openen (control array) en 1tje visible maken en dan die anderen inlezen en op de dc gooien van de zichtbare picturebox en dan in 1 keer erop zetten maar dat kost veel te veel geheugen. Ook had ik gedacht om geheugen vrij te maken en bij het openen het plaatje in het geheugen te gooien en daarna de laagste layer het eerst te tekenen en zo de rest erbovenop. Wie weet of dat kan in VB en hoe dat moet? :?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Ik weet dat er op www.pscode.com erbens een zeer compleet programma is die dit kan (uiteraard met source). Ik denk dat als je op "layer" zoekt je vanzelf de juiste pagina vindt :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik al gekeken en er staat er 1 op maar die doet het ook met meerdere picture vensters. Maar voor dat programma waar ik mee bezig ben is dat niet efficient omdat er sommige plaatjes zijn met ongeveer een 400.000 shapes en dat schiet dus niet op. Ik hoef die niet allemaal tegelijk te openen maar toch op z'n minst een stuk of 10. :)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

400.000 shapes als in controls? (!!)

Zo ja: Kun je niet beter met simpele lijnen werken?
(http://216.26.168.92/vbapi/ref/funcc.html ->Filled Shapes, Lines & Curves )

Hmm, ik ben even aan het zoeken op pscode.com, kan helaas niet vinden die ik bedoel (echt eentje die vergelijkbaar is met PSP/Photoshop) :(

Edit:
Deze:
http://www.pscode.com/vb/...?txtCodeId=15182&lngWId=1

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zo bedoelde ik dat. Hartelijk bedankt. :)