[php] include opzet

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Kan iemand mij helpen aan een goede url waar instaat hoe ik een index.php opzet met headers, inhoud, footers etc.

Wat ik dus nergens kan vinden is, hoe ik zo een standaard opzet maak.
Moet ik 1 index.php maken met daarin een tabelstructuur en dan in de juiste kolommen cq rijen de juiste php files includen?

Hoop dat ik voldoende duidelijk ben.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, dat is iets dat je zelf uit moet zoeken eigenlijk. Het is namelijk erg afhankelijk van wat voor site je zelf wil maken. Ikzelf zie altijd meer heil in het maken van verschillende pagina's waarin dezelfde dingen worden geinclude dan in 1 pagina waarin verschillende dingen worden geinclude. Hierover zijn trouwens al behoorlijk wat topics geweest, ik kan op dit moment echter niet een goede zoekterm bedenken om ze uit de search te toveren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
precies ik ook niet. Maar ik wil dat ook! Steeds andere pagina's met dezelfde includes, maar mijn vraag is hoe ik die includes moet opzetten. Moet ik dan in die pagina een tabelstructuur maken en op de juiste plaats de files includen of hoe doe jij dat.
Misschien kun je me een heel eind op weg helpen als je me een site van jou (waarin je dat hebt gebruikt geeft, alleen heb ik niet daar niet veel aan, dan zou ik je php files moeten lezen :) )

Verwijderd

precies zoals je het zegt in je eerste post:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
html
<? include("header.incl.php"); ?>
nog meer bras
<? include("content.incl.php"); ?>
nog wat html meuk
<? include("footer.incl.php"); ?>
</html>

Dit als voorbeeld!!

Verwijderd

Elke (of tenminste bijna elke :P) site heeft wel een deel dat op iedere pagina terug komt... Om GoT maar als voorbeeld te nemen; het GoT teken, de menubalk enz. die kan je allemaal in de header zetten, dan het tussendeel wordt allemaal door list_messages.php opgebouwd, en de onderkant weer door footer.php. Zo zou ik GoT tenminste opbouwen. Header en footer kun je overal includen, alleen het tussendeel hoef je zelf weer te maken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een include file op zich zelf hoeft niet de volledige html te bevatten ;)... Het makkelijkste is om gewoon eerst (in een WYSIWYG bv) editor je pagina te ontwikkelen, en vervolgens kijken welke stukken van deze source dynamisch moeten zijn. Die cut'n'past je gewoon in een appart bestand.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

waarom in godsnaam in een WYSIWYG? dan krijg je van die ranzige meuk, bleehg... dreamweaver is trouwens kampioen meuk uitpoepen :)
ik zeg trouwens niet dat alle html uit een include file hoeft te komen... Het komt ook vaak voor dat de tekst van een pagina het enige is dat veranderd (met plaatjes e.d. erin, maar daar kan je ubb voor gebruiken), dan kan je dus gewoon de tekst uit een db of een file halen.. Dit is wel weer het idee van 1 pagina waar verschillende dingen worden geinclude, maar dat lijkt me in dit geval reasonable (kan me geen normaal nederlands woord bedenken :P)...
Pagina: 1