System Unit Scale / Units Setup / Grid and snap Settings??

Pagina: 1
Acties:

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 22:10
Ik ben nou beetje begonnen met Max, ga nu een poging wagen om mn huis na te tekenen (iets wat iedere beginnende 3d-er wel gedaan heeft volgens mij ;) ), maar nou loop ik al een uur te kloten met de unit-instellingen.

Ik ben wel benieuwd wat jullie voor instellingen gebruiken.

Heb zelf nu zo ingesteld dat

1 Unit = 10 cm (wtf is eigenlijk een Unit?)
Grid Spacing = 10 cm

Ik heb het gevoel alsof ik heel erg moet uitzoomen nu, maar als ik instel dat 1 Unit = 1 meter, dan moet ik weer heel erg inzoomen...

Wie wil mij een beetje helpen....

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Zoefff schreef op 21 augustus 2002 @ 19:28:
Ik ben nou beetje begonnen met Max, ga nu een poging wagen om mn huis na te tekenen (iets wat iedere beginnende 3d-er wel gedaan heeft volgens mij ;) ), maar nou loop ik al een uur te kloten met de unit-instellingen.

Ik ben wel benieuwd wat jullie voor instellingen gebruiken.

Heb zelf nu zo ingesteld dat

1 Unit = 10 cm (wtf is eigenlijk een Unit?)
Grid Spacing = 10 cm

Ik heb het gevoel alsof ik heel erg moet uitzoomen nu, maar als ik instel dat 1 Unit = 1 meter, dan moet ik weer heel erg inzoomen...

Wie wil mij een beetje helpen....
een unit is gewoon een unit. het zorgt ervoor dat het niet boeit welke maateenheid je er neer zet, gewoon dat een unit een unit is. dat je achteraf dan zegt, van een unit is een inch, of een unit is 3 centimeter, dat is aan jou.

je zit nu te werken met 1 decimeter of 1 meter. kun je ook 'subdividen', zodat het hoofdgrid 1 meter is, maar met tussenverdelingen van 1 dm? verder worden er in de bouw over het algemeen grids van 10 cm. gebruikt. dikte kalkzandsteenmuur, dikte buitenmuur, en vroeger de breedte van de spouwmuur.

maar ga nu eens eerst elke muur apart maken - gaten er in knallen voor de ramen, oid, en ga het dan pas assembleren. eigenlijk kun je beter eerst de basis in autocad maken, en dan in 3dsmax gaan loften of zo. werkt beter, maar daar ben je natuurlijk niet mee geholpen als je niets van autocad afweet.

teveel zooi, te weinig tijd