[huisregels] weinig op Techfora aanwezig zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
* WFvN is een beetje nieuwsgierig

Ik meen me te herinneren dat met Topix er een beleid was over de aanwezigheid in de huiskamer.

Als ik me niet vergis stond er ergens in de FAQ oid een regel dat tweakers die de huiskamer als (vrijwel) permanent toevluchtsoord beschouwen (en weinig tot niet meer in de overige fora komen), uit de HK gebanned zouden worden.

Wat is er met deze regel gebeurd?
1 Is hij geschrapt?
2 Zo ja, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dan worden er heel wat mensjes gebanned vrees ik.. (incl. mods :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:48

Predator

Suffers from split brain

Daar is al discussie over geweest hier (wie zoekt topic ?) :)

Als je dat doet, dan gaan er heel wat mensen uit de HK komen hun techpost ratio "opkrikken". :X

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

rick_h schreef op 21 augustus 2002 @ 19:26:
dan worden er heel wat mensjes gebanned vrees ik.. (incl. mods :X )

eehm ja het is natuurlijk van den gekke dat HK-modjes teveel in de HK zitten 8)7

ff serieus nu: dat is amper te doen, en de mensen vluchten dan toch wel naar de techfora om bullreplies te zetten. De HK is juist ook in het leven geroepen om een hoop bullshit weg te filteren, zolang de techfora daar baat bij hebben, boeit het me niet hoeveel je in de HK rondhangt.

Zijn ook veel HK-meubels die een positieve bijdrage in de HK aan de sfeer geven, en dat vind ik eigenlijk ook wel belangrijk.

Ratio's werken niet, mensen gaan dan veel bullshit in techfora posten om maar in de HK te kunnen blijven. Actief mensen (willekeurig dus eigenlijk) mensen de HK uitsturen, is te arbeidsintensief, te willekeurig, en daar ga _ik_ niet aan meedoen iig.

Zolang jij geen last van ze hebt in de techfora, en verder niet vervelend in de HK zijn, wat is het probleem dan vraag ik me af :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Staat er nog steeds:
De chat fora zijn er ook gewoon om te ontspannen, een gunst dus. Vergeet niet dat SG en vooral HK een extra zijn, en geen doel moeten zijn. Mocht blijken dat na het verkrijgen van HK access de ratio tussen je tech en non-tech posts scheef gaat, dan zullen we je verzoeken daar wat aan te doen. Mocht het echt de spuigaten uitlopen, dan kun je een temp-ban voor HK of SG krijgen totdat de boel weer op orde is.
Maar goed, de vraag is sowieso waneer het onacceptabel wordt. Zeker in de huidige periode, de zomervakantie, zitten veel mensen in de HK, terwijl tijdens school- en werkperiodes mensen stukken minder HK-posten. Dat valt me bij mezelf ook op, normaal heb ik vrij weinig HK-posts en zit ik vrijwel alleen in NOS, terwijl ik nu wat meer in de HK post dan normaal.

Maar goed, 'k denk dat het benadrukken van deze regel ertoe bijdraagt dat mensen meer onzin in de techfora posten. Vaak niet openlijk, maar mensen gaan toch korte reacties posten e.d.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Predator schreef op 21 augustus 2002 @ 19:29:
Daar is al discussie over geweest hier (wie zoekt topic ?) :)
Dat kan best :?
Kep wel gezocht maar niet gevonden ;( (voor starten van dit topic btw)
Als je dat doet, dan gaan er heel wat mensen uit de HK komen hun techpost ratio "opkrikken". :X
Nu denk ik dat ik je begrijp, maar ik kan het volledig mis hebben:
1) Sommige users zitten voor ruim 90%+ in de huiskamer
2) Ga je die waarschuwen, dan gaan ze de huiskamer (gedeeltelijk) uit
3) in de techfora gaan ze vervolgens 'bullshit' of vrij loze hap posten om de boel op te krikken zodat
4) ze gewoon in de HK mogen?

Als dat zo is, dan verbaas ik me daar over. Dit is als ik me niet vergis een technisch forum (joh... dat meen je :+), er zijn regels gesteld mbt tot de toegang tot de huiskamer die moeten voorkomen dat mensen hier voor de huiskamer komen. 'Eerst laten zien dat je wat waard bent'
Alleen eenmaal in de huiskamer aangekomen, geldt dat niet meer? Genoeg techposts geeft huiskamertoegang. Daarna zijn geen (of weinig) techposts meer nodig :? Lijkt me nogal krom.

Maar dit is dus mijn opvatting aan de hand van wat ik meen te lezen uit je post....

goed... ik zie nu net een post van Lunatic... ff lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 21 augustus 2002 @ 19:29:
Zolang jij geen last van ze hebt in de techfora, en verder niet vervelend in de HK zijn, wat is het probleem dan vraag ik me af :?
Niet direct een probleem... In de FAQ van [LA] staat dat vragen (ook mbt policy) vrij staat. Dit is iets waar ik benieuwd naar ben.

Alleen vind ik het dus nogal tegenstrijdig. Wel begrijpelijk aan de ene kant: forum zuiver houden, alleen zie ik dus dat sommige users dus toch eerst hun kennis gebruiken als 'wachtwoord' (lees: voldoende techposts) voor de huiskamer. Eenmaal het 'wachtwoord' gekregen, snel de huiskamer binnen en er niet meer uit... Daarmee wordt in ieder geval 1 doel voorbij gestreefd.
Immers:
- wil je onzin posten, ga dan naar FOK ofzo (dit is niet de eerste keer dat dit gezegd wordt; mods halen het vaker aan)
- de huiskamer is bedoeld als een plek van ontspanning naast de normale subfora...

Er zijn gewoon users die (bijna) totaal geen inbreng meer doen in de serieuzere subfora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 19:43:
[...]
Er zijn gewoon users die (bijna) totaal geen inbreng meer doen in de serieuzere subfora...
...wat op zich jammer is. Maar kennelijk is men daar niet meer zo in geinteresseerd. Ze hebben een ander vriendinnetje gevonden, ze heet Huiskamer. Daar doe je niet zoveel aan.

Maar ik ben het met je eens dat de FAQ niet geheel strookt met het huidige beleid. Misschien moet dat even aangepast worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
indeed jammer... maar liever geen inbreng dan inbreng in de vorm van bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 19:37:
[...]

Dat kan best :?
Kep wel gezocht maar niet gevonden ;( (voor starten van dit topic btw)

[...]

Nu denk ik dat ik je begrijp, maar ik kan het volledig mis hebben:
1) Sommige users zitten voor ruim 90%+ in de huiskamer
2) Ga je die waarschuwen, dan gaan ze de huiskamer (gedeeltelijk) uit
3) in de techfora gaan ze vervolgens 'bullshit' of vrij loze hap posten om de boel op te krikken zodat
4) ze gewoon in de HK mogen?

Als dat zo is, dan verbaas ik me daar over. Dit is als ik me niet vergis een technisch forum (joh... dat meen je :+), er zijn regels gesteld mbt tot de toegang tot de huiskamer die moeten voorkomen dat mensen hier voor de huiskamer komen. 'Eerst laten zien dat je wat waard bent'
Alleen eenmaal in de huiskamer aangekomen, geldt dat niet meer? Genoeg techposts geeft huiskamertoegang. Daarna zijn geen (of weinig) techposts meer nodig :? Lijkt me nogal krom.

Maar dit is dus mijn opvatting aan de hand van wat ik meen te lezen uit je post....
.

Dat heb je goed gelezen :)
Persoonlijk geef ik je wel gelijk.

Het is volgens mij onbegonnen werk om zo iets in goeie banen te leiden.
De weg van het minste kwaad is het gewoon zo laten.
Of geen HK meer, maar das een andere discussie :+
wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 20:08:

Zo kan je het stellen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 19:43:
[...]

Niet direct een probleem... In de FAQ van [LA] staat dat vragen (ook mbt policy) vrij staat. Dit is iets waar ik benieuwd naar ben.
Waar ook niks mis mee is, beweer ik ook nergens :P
Alleen vind ik het dus nogal tegenstrijdig. Wel begrijpelijk aan de ene kant: forum zuiver houden, alleen zie ik dus dat sommige users dus toch eerst hun kennis gebruiken als 'wachtwoord' (lees: voldoende techposts) voor de huiskamer. Eenmaal het 'wachtwoord' gekregen, snel de huiskamer binnen en er niet meer uit... Daarmee wordt in ieder geval 1 doel voorbij gestreefd.
Immers:
- wil je onzin posten, ga dan naar FOK ofzo (dit is niet de eerste keer dat dit gezegd wordt; mods halen het vaker aan)
- de huiskamer is bedoeld als een plek van ontspanning naast de normale subfora...
Tsjah, je hebt ook wel ergens een punt natuurlijk. Overigens, de insteek van de HK is niet om pure onzin (als in: crap) te posten (ook al is dat natuurlijk niet (altijd) het geval helaas) posten.

Verder: Fok! is gewoon heel anders dan GoT, andere cultuur, ander beleid etc etc. Ik heb er al veel over gezegd in andere threads, maar dat kun je onmogelijk vergelijken met elkaar. Naast techfora waar men puur elkaar helpt en discussieert, is er een plek nodig waar men over iets anders kan praten. SG is nog iets wat men een techforum kan noemen, ware het een plek is voor serieuze niet-computer gerelateerd materiaal, HK voldoet wel aan die vraag.

En de insteek is idd ontspanning naast de andere fora, maar als de nadelen van ratio's en automatische banscriptjes of actief op zoek gaan van mods (willekeur ook nog) groter zijn, dan gewoon besluiten dat als die users waar we het nu over hebben niet vervelend zijn, zowel in techfora als de HK, dan kies ik toch voor het laatste :) (vanzelfsprekend dat als ze wél vervelend zijn, dat daar tegen wordt opgetreden).

En dat is zeker zonde... maar ja dwingen heeft denk ik helaas het tegenovergestelde effect.

wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 20:08:

exactly my point ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er geen plek op GoT is waar ECHTE GoTters ook kunnen 'ontspannen'.
Nu is daarvoor de HK, maar daar zijn gewoon totaal andere mensen als de rest van GoT, dus dat is minder leuk dan als er een ontspannigsplek zou zijn van personen die serieus bezig zijn met de rest van GoT.

Ik zeg het een beetje vaag, maar snapje? :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Tja, dat was vroeger zo, die policy is geleidelijk zo gegroeid..

K heb ook wel es in een topic gevraagd of ik geen HK ban moest krijgen :P

Maarja, ik post niet alleen in de HK, wel meer, ook omdat je er makkelijker kan antwoorden natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Okee... allemaal duidelijk; ik kan me er dus ook wel aardig in vinden (tot nu toe heeft dit het beste effect van alle verschillende maatregelen afgelopen jaar; of het is toeval... maar dat denk ik niet)

Alleen staat nu nog wel mijn vraag:
Is die regel verdwenen met de opkomst van React? (niet dat het nog terzake doet, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad... ben ik nou gek (niet antwoorden :+) of was die regel er inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Er staat Waar is HK nou??? *lezen!* nog wel hetzelfde.

Oude FAQ:
De oude Algemene GoT-FAQ
Toegang tot de Huiskamer krijg je als je 120 dagen geregistreerd bent EN 150 of meer posts in de techfora gedaan hebt. Dit lijkt misschien veel maar dat valt reuze mee.
De chat fora zijn er ook gewoon om te ontspannen, een gunst dus. Vergeet niet dat SG en vooral HK een extra zijn, en geen doel moeten zijn. Mocht blijken dat na het verkrijgen van HK access de ratio tussen je tech en non-tech posts scheef gaat, dan zullen we je verzoeken daar wat aan te doen. Mocht het echt de spuigaten uitlopen, dan kun je een temp-ban voor HK of SG krijgen totdat de boel weer op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
damn |:(

Meerdere FAQ's doorgekeken maar toch over het hoofd gezien... * WFvN heeft dat ook al op school; hij moet nog flink op gang komen.....

Kortom:

* WFvN moet beter lezen

en het antwoord bestaat dus nog steeds, alleen lichtelijk gewijzigde tekst...

Maar verder wel ander aardig inzicht opgedaan in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 20:51:
[...]

damn |:(

Meerdere FAQ's doorgekeken maar toch over het hoofd gezien... * WFvN heeft dat ook al op school; hij moet nog flink op gang komen.....

Kortom:

* WFvN moet beter lezen

en het antwoord bestaat dus nog steeds, alleen lichtelijk gewijzigde tekst...

Maar verder wel ander aardig inzicht opgedaan in dit topic.
yup, wat in de faq staat is meer een waarschuwing, er wordt echter niks mee gedaan.

Men houdt dus een gedoogbeleid aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

10 stappen plan voor een HK-wannabee:
1) Registreren op GoT
2) Af en toe een vage reactie, wat n00b vraagjes (niet te opvallend, DPC is een goed forum om niet te snel door de mand te vallen)
3) HK toegang
4) User vertoeft vervolgens alleen nog maar in de HK
5) User overschreidt ratio --> note + tijdelijke HK ban
6) User gaat hierop weer vage dingen posten in tech-fora -->note + OW
7) User overschreidt ratio voor een 2e maal --> note + tijdelijke HK-ban
8 ) Zie 6
9) User overschreidt ratio voor een 3e maal --> note + tijdelijke HK-ban
10) Zie 6, maar dit keer een perm ban

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
crisp schreef op 21 augustus 2002 @ 23:33:
1) Registreren op GoT
2) Af en toe een vage reactie, wat n00b vraagjes (niet te opvallend, DPC is een goed forum om niet te snel door de mand te vallen)
3) HK toegang
4) User vertoeft vervolgens alleen nog maar in de HK
5) User overschreidt ratio --> note + tijdelijke HK ban
6) User gaat hierop weer vage dingen posten in tech-fora -->note + OW
7) User overschreidt ratio voor een 2e maal --> note + tijdelijke HK-ban
8 ) Zie 6
9) User overschreidt ratio voor een 3e maal --> note + tijdelijke HK-ban
10) Zie 6, maar dit keer een perm ban
leuk bedacht, maar dat is dus niet werkzaam in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
crisp schreef op 21 augustus 2002 @ 23:33:
[...]
wat een gedoe... als iemand na 1 waarschuwing zich nog niet weet te gedragen mag ie wat mij betreft meteen een permanente HK ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Sorry dat ik nu mezelf quote maar mijn eerder gemaakte post gaat ook hier op. :)
bazs2000 schreef op 16 augustus 2002 @ 12:07:
[...]

Even een verkeerde opvatting uit de weg helpen.

De HK staat nu direct gekoppeld aan het woord onzin, dat valt bij veel mensen verkeerd omdat je geen subforum op GoT wilt hebben waar de meeste bullshitreply's gedumpt worden.

Natuurlijk kun je zeggen dat wij er dan maar niet moeten komen als het ons niet aanstaat maar je vergeet 1 ding, de HK is er voor ons allemaal.
Als ik niets weet van Linux dan blijf ik weg uit NOS, het zelfde geldt voor W&L, WOS, P&W en W&G.

De HK is in het leven geroepen voor 2 dingen.

1 - De GoTters hebben ontspanning nodig en willen ook wel eens iets leukers posten dan een overklok-topic.
2 - Met de HK als subforum houd je de rest van het forum een beetje schoon (onzin).

Ik ben niet van plan om weg te blijven uit de HK omdat veel topics mij niet aanstaan, hell, de HK is van iedereen dus ook van mij.
Laat de HK-ers zich maar eens aan ons aanpassen ipv wij aan hun.
Als ik mij wil ontspannen dan wil ik daar een topic kunnen openen zonder dat deze vol komt te staan met pulp, want dat is 1 ding dat zeker is, pulp is datgene dat met de scepter zwaait in de HK.

Voorbeeld:

Open een topic met een foto van een vrouw die jij mooi vindt.
Meteen wordt er iets duidelijk, jij bent de enige die haar mooi vindt en de rest dus niet, hoe knap ze ook is.
Ook kun je verwachten dat die irritante plaatjes ( [bobbythekitten.jpg] ) gepost worden, want de topicstarter is begonnen met het posten van een plaatje. :?

Onzin kan leuk zijn maar niet een heel subforum vol. :{
MAW, hoe gaan we nu een oplossing verzinnen die, en werkt en iedereen gelukkig maakt. :?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
bazs2000 schreef op 21 augustus 2002 @ 23:45:
Sorry dat ik nu mezelf quote maar mijn eerder gemaakte post gaat ook hier op. :)

[...]

MAW, hoe gaan we nu een oplossing verzinnen die, en werkt en iedereen gelukkig maakt. :?
er hoeft toch niets opgelost te worden :?
Volgens mij gaat het best aardig, en we hebben net nog een heel topic over de HK gehad..
Dat mensen alleen in de HK posten is hun probleem en als ze de boel verpesten worden ze er echt wel uitgepikt.

wfvn vroeg wat en heeft daar nou antwoord op, dus dit topic lijkt me wel afgerond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Azrael, je hebt gelijk, die discussie was afgerond en deze ook. :)
Een kwartier geleden leek het mij een puik en on-topic plan om eens even een oude quote te gebruiken omdat ik wat overeenkomsten zag.
Nu ik het zo bekijk gaat die gedachte niet meer op. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik snap niet dat iedereen zo moeilijk doet, de huiskamer is voor zinloze onderwerpen en zo blijft die onzin daar lekker staan. Zij blij, ik blij.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Azrael schreef op 21 augustus 2002 @ 23:53:
[...]

er hoeft toch niets opgelost te worden :?
Volgens mij gaat het best aardig, en we hebben net nog een heel topic over de HK gehad..
Dat mensen alleen in de HK posten is hun probleem en als ze de boel verpesten worden ze er echt wel uitgepikt.

wfvn vroeg wat en heeft daar nou antwoord op, dus dit topic lijkt me wel afgerond :)
Wat mij betreft wel ja...

Dus laat maar lekker wegzakken tenzij er mensen zijn met een echt nieuwe insteek

Verwijderd

Mensen die te veel in de HK zitten worden vanzelf vervelend. Kijk maar naar mij. Dan krijg je een ban om af te kicken 8)7

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

wfvn schreef op 21 augustus 2002 @ 19:37:
[...]
er zijn regels gesteld mbt tot de toegang tot de huiskamer die moeten voorkomen dat mensen hier voor de huiskamer komen. 'Eerst laten zien dat je wat waard bent'
We willen dus voorkomen dat mensen alleen voor de huiskamer komen, door hem 'verstopt' te houden en alleen toegang te geven aan mensen die al een tijdje op het forum zitten en redelijk veel gepost hebben. Als de huiskamer vanaf post en dag 0 te zien is, trekt dat veel mensen aan die daar ook in willen gaan posten, zien dat het daar druk is en blijven daar.... Tot zover niet erg, maar die mensen denken misschien wel vaak "hey! ook handig: Nog een helpdesk bij dit coole offtopicforum ook!!". Dat willen we dus voorkomen, dus daarom krijg je pas na 4 maanden de HK te zien (dat is LANG voor internetbegrippen). Dat mensen daarna alleen nog maar in de HK zitten, is jammer maar je hebt er in principe geen last van.. het is lang niet zo erg als mensen die alleen daarvoor geregd waren en alleen maar kansloze vragen op het forum stellen verder.

Ik ben overigens altijd fel voorstander geweest van het afschaffen van die ratio's (ik was tijdens die discussies nog geen crew).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik dacht echt aan precies hetzelfde toen ik een paar user bekeek :) Wilde nog een topic openen.

Ik lees nu zo alles door en het valt me op dat mensen zeggen dat het niet mogelijk is om het te controleren. Ik klikte gewoon een keertje op een naam en zag alleen HK topics :/ Een mailtje van een moderator + waarschuwing dat er GoT een tech forum is. Waarschuw ook dat hij geen onzin moet posten, want dan is het ook perm HK ban. Zoals JvS al zei, nu hebben we van die users die lekker een forum hebben om onzin te bepraten en nog ff een persoonlijke helpdesk naast de deur.

Het is naar mijn mening niet onmogelijk om te controleren. Beetje veel voor 1 persoon, maar dat is makkelijk te veranderen. Desnoods een nieuw soort functie...Geen rechten voor moven of slotjes neerdumpen, maar gewoon bekijken van users en die namens GoT een waarschuwing sturen

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In mijn (bescheiden) mening is de HK bedoelt voor tweakers om eens off-topic te kunnen praten, en wat te on-diepgaand is voor SG.
Mijn vraag: zijn die gasten die zich voor 99% alleen nog maar in de HK begeven eigenlijk nog wel tweakers?
Mijn antwoord hierop: nee, dat zijn scholieren die op hetzelfde genaamde forum prima aan hun trekken kunnen komen.
Mijn mening is en blijft dat de HK mensen aantrekt die we eigenlijk liever niet op dit forum willen zien, en die drempel is snel genomen er van uitgaande dat er nadien geen drempels meer zijn...

Intentionally left blank

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

omg gaan we dat weer krijgen? De hk trekt mensen aan... Geloof je zelf dat de hk 100en mensen aantrekt die dan met moeite en tegenzin onopvallend 150 posts gaan doen en 4 maanden gaan zitten wachten tot ze er EINDELIJK in mogen?

Er zijn er vast een paar die zo gek zijn, maar dat is geen algemene uitspraak als "de HK trekt verkeerd publiek aan" waard. Een ratio controleren werkt alleen maar onzin posten in techfora in de hand.. Ik snap niet dat mensen daar zo op willen blijven hameren.

Mensen die op het forum komen, en dan de HK tegenkomen na 4-5 maanden en wat techposts zijn echt een heel ander soort mensen dan het type dat vanaf fok's onzinhoek of scholieren.com met een directe link in een direct toegankelijk onzinforum komen en dan blijven hangen omdat dat onzinforum zo lekker druk is enzo...

Dat verschil is toch wel BEHOORLIJk groot? Of mis ik dat nou? Dat dat tweede soort in sommige gevallen alleen in de HK blijft hangen is jammer, maar geen ramp. Het eerste soort is het soort dat puur voor de onzin komt en 'daarnaast' ziet dat je ook vragen over PC's kan stellen. Met deze regeling maak je iig duidelijk dat SG en de HK extra's zijn, naast een PC-forum.

En een ratio invoeren heeft echt alleen maar nadelen. Het enige wat je ermee krijgt is dat je uit principe mensen gaat waarschuwen en/of bannen (echt een reden met gezonde argumenten is het niet, zo'n 'scheve' ratio) en het werkt alleen maar geforceerd (kansloos?) posten in techfora in de hand omdat mensen toch maar even die techpostjes willen blijven scoren...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Eerlijk gezegd denk ik dat de HK een groot succes is, als je dit afmeet naar de volgende maatstaven :

• Relatief weinig gelazer op het "serieuze" forum
• SG loopt goed tot zeer goed
• Kroeg, OT en andere pogingen -> recipe for disaster. De HK draait al ruim een jaar zonder noemenswaardige problemen

Bewezen is in de praktijk dat het systeem werkt. Mocht er onzin komen of [OT] draadjes, dan trash je niet, maar is er een beschermde omgeving waar men stoom kan afblazen. Resultaat : een hogere kwaliteit in de fora en een afdeling prettig gestoord, waar voor elk wat wils is. Ik zie eigenlijk alleen maar pluspunten. Iets waar ik in het begin ook van overtuigd moest worden. Zoek de LA draadjes maar eens op ;).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het enige echt vervelende van de HK (naast de HK zelf >:) O-)) vind ik in SG die [hk mode] reacties.... Daar word ik weleens een beetje simpel van

• Jaymz
  • Laatst online: 08:02

Jaymz

Keep on moving !

Zoals de HK is met de toegangseisen kan het eigenlijk niet beter. Elke verandering die je zou aanbrengen heeft grotere nadelen dan voordelen, dat je de eisen (if needed) aanpast, soi dat kan nog. Maar ratio's en andere dingen gaan alleen maar ongewenste nevenresultaten opleveren.

En echte onzin zal toch gefilterd moeten worden maar dat is mensenwerk. :)

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Sowieso zal die ratio oneerlijk zijn omdat er mensen zoals ik veel gebruik maken van de search en veel lezen in plaats van posten. In de HK maak je al eens eerder een post met de Quick Reply. Op die maneir ben je misschien serieus bezig maar wordt je ervoor gestraft.

(Misschien is dit al eens langsgekomen, maar ik heb niet de hele draad gelezen)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jaymz schreef op 22 augustus 2002 @ 01:38:
Zoals de HK is met de toegangseisen kan het eigenlijk niet beter. Elke verandering die je zou aanbrengen heeft grotere nadelen dan voordelen, dat je de eisen (if needed) aanpast, soi dat kan nog. Maar ratio's en andere dingen gaan alleen maar ongewenste nevenresultaten opleveren.

En echte onzin zal toch gefilterd moeten worden maar dat is mensenwerk. :)
Dus is HK afschaffen de enige werkbare optie, of levert dat teveel werk op op de echte fora? In dat laatste geval is het dus duidelijk dat alleen n00bs zich in HK bevonden, anders zou de algemene kwaliteit toch wel omhoog gaan...
edit:
wat ik dus zeggen wil: de echte tweakers blijven toch wel komen met of zonder HK (daar kijken ze toch nooit in), en persoonlijk vind ik de HK geen verrijking van dit forum (eerder een verarming)

Intentionally left blank

• zeef
  • Laatst online: 09:11
De HK afschaffen, dat is imo een slecht id. Want nu kanaiseren we "ongewenst" gedrag. We houden de serieuze fora "schoon", door een plek te bieden waar desgewenst luchtig geconverseerd kan worden. Mensen willen gewoon een "one-stop-shop", dus het volledige voorzieningen niveau op een forum. Niet hier serieus en op forum X alleen pret.

• Azrael
zeef schreef op 22 augustus 2002 @ 01:51:
De HK afschaffen, dat is imo een slecht id. Want nu kanaiseren we "ongewenst" gedrag. We houden de serieuze fora "schoon", door een plek te bieden waar desgewenst luchtig geconverseerd kan worden. Mensen willen gewoon een "one-stop-shop", dus het volledige voorzieningen niveau op een forum. Niet hier serieus en op forum X alleen pret.
en het werkt pretty goed moet ik zeggen, er zijn denk ik weinig fora met zoveel users, zo'n hoge kwaliteit en ook nog een behoorlijk goede sfeer :) (+ natuurlijk de verslavingsfactor, die ook erg hoog is, mede dankzij SG, die juist voor een goede sfeer zorgt omdat men juist daar ook eens over koetjes en kalfjes kan babbelen ipv. alléén maar die PC altijd)

Verwijderd

Weet je wat pas bullpoo is:

Dat je minstens een half jaar moet wachten op HK acces :(

Ik vind dat ik me allang bewezen heb dat ik de HK in kan, maar dan mot ik nog tot december wachten :(

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:07:

Ik vind dat ik me allang bewezen heb dat ik de HK in kan, maar dan mot ik nog tot december wachten :(

dat is speciaal ingesteld om kloontjes te ontmoedigen >:) *hint*

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hmz, is het serieus een halfjaar geworden? Cool 8)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 22 augustus 2002 @ 14:20:

[...]

dat is speciaal ingesteld om kloontjes te ontmoedigen >:) *hint*
:?

kweet niet wat jullie allemaal zeiken dat ik cloon ben van Geqxon maar dat ben ik NIET ik heb identiteits bewijs enzo allemaal al opgestuurd.

:{

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat boeit het nu, die hk, ik lees er af en toe maar ik had er plotseling toegang tot (toen was het gloof ik nog geen half jaar) die HK is niet interesant als je het mij vraagt allemaal onzin, ze mogen het wat mij betreft afschaffen :X :+

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 22-08-2002 14:55 . Reden: :+ added ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zou maar niet te hard roepen als ik jou was. Meer dan 500 posts in iets meer dan een maand. Ik heb niet alle posts bekeken, maar ik zou maar niet te hoog van de toren blazen :X

De islam kan uw vrijheid schaden

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:53:
[...]

:?

kweet niet wat jullie allemaal zeiken dat ik cloon ben van Geqxon maar dat ben ik NIET ik heb identiteits bewijs enzo allemaal al opgestuurd.

:{

het enige echte bewijs is dat jullie broertjes zijn, nog steeds geen fysiek bewijs wie er nu daadwerkelijk aan het gotten is ;)

Want het blijft wel verdacht, net nadat iemand gebanned is, regt zn broertje ineens, die ook echt als een GEK aan het posten is, blijkbaar alles van de HK afweet en blijkbaar daarvoor nu aan het posten is (getuige zo'n post daarboven).

Remember dat je op GoT techposts doet om mensen te helpen, _niet_ om te bewijzen dat je de HK waardig bent (tenminste, dat lijkt mij. Anders heb je een verkeerde denkwijze).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
LuNaTiC schreef op 22 augustus 2002 @ 15:02:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Want het blijft wel verdacht, net nadat iemand gebanned is, regt zn broertje ineens, die ook echt als een GEK aan het posten is, blijkbaar alles van de HK afweet en blijkbaar daarvoor nu aan het posten is (getuige zo'n post daarboven).

Remember dat je op GoT techposts doet om mensen te helpen, _niet_ om te bewijzen dat je de HK waardig bent (tenminste, dat lijkt mij. Anders heb je een verkeerde denkwijze).

Is het niet zo dat personen die maar op GoT komen met als doel HK access te hebben zowieso een HK - ban krijgen? >:) :?

https://fgheysels.github.io/

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07

Wanneer je dit zegt streef je dus naar de HK wat dus niet toegestaan is.
Mensen die naar HK streven willen we niet hebben in HK en met zo'n vraag geef je duidelijk aan dat je er naar streeft.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

whoami schreef op 22 augustus 2002 @ 15:31:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Is het niet zo dat personen die maar op GoT komen met als doel HK access te hebben zowieso een HK - ban krijgen? >:) :?
yep, dat is zeker de bedoeling. Een id van je broertje inscannen is natuurlijk geen probleem als je echt kansloos bent :P. We zullen het in de gaten houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Oja

Mochten jullie nog mensen aan gaan pakken, here's one to start with.
Kijk hier maar eens :{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_A heeft al vaker te horen gekregen dat hij een BEETJE te irritant HK poster was ;)
Iig, dat denk ik, en in een paar topics die op slot zijn gegaan heeft'ie wel een :( van Tom, Ttg, Durden, Dreeke, HlpDsK of LuNaTiC gekregen :)

Hij heeft al meerdere buien gehad dat hij ineens de HK onder begon te spammen met de meest nutteloze rotzooi...
Pagina: 1