Wireless USB-adapter lukt dit?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een draadloze verbinding tussen m'n laptop en het internet (adsl speed touch home). Nu had ik zo'n draadloze usb-adapter in m'n hoofd nl. http://www.netgear.com/pr...asp?xrp=11&yrp=30&zrp=105 zou dit lukken om via m'n pc zo het internet te delen?

Nu dacht ik ook misschien aan een wireless router
www.3com.com/prod/nl_BE_E...eatures&sku=3CRWE51196-US van ongeveer 100 euro duurder : hier zitten ook nog 4 extra gewone 10/100 base poorten aan & hoef m'n pc niet aan te laten. Nu bezit ik nog wel een netwerkje maar volgend jaar wordt het afgebroken... Wat zou ik doen?

Dus zou het met die usb-adapter lukken? Of is die router toch interessanter?

Alvast bedankt!

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Iemand ervaringen met 3Com-(wireless)routers?

Ik heb gehoord dat je vb. usb-wireless niet hetzelfde kan delen als een gewone netwerkkaart (nat), is het waar dat je hiervoor echt een router nodig hebt?

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Niemand een idee???

System Specs!

Verwijderd

Binnen week krijg ik mijn Sitecom USB Wireless Network adapter, deze wil ik aansluiten op mijn Win2k server thuis en dan de connectie bridgen met mijn normale netwerk thuis zodat ie gewoon part of the network is....

Volgens mij moet het gewoon lukken dus.... (anders heb ik best wel een probleem, dan heb ik weer eens het verkeerde gekocht :()

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
ok bedankt, laat iets weten of het lukt!

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Zijn de antennes van zo'n usb apparaten goed, want van pci-insteekkaartjes was dit brak toch?

System Specs!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The.Force schreef op 22 augustus 2002 @ 19:42:
Zijn de antennes van zo'n usb apparaten goed, want van pci-insteekkaartjes was dit brak toch?
Als je een losse antenne hebt is er niets aan de hand lijkt me, aangezien een pci versie (bijna) altijd aan de achterkant van je pc bevind heb je daar een minder goed bereik, dan dat je een losse antenne hebt en die "ergens" neer kan zetten.
Met een USB versie (is extern) kan je eenvoudig je antenne (lees wlan nic) verplaatsen naar het beste bereik.

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
The.Force schreef op 21 augustus 2002 @ 19:20:

Ik wil een draadloze verbinding tussen m'n laptop en het internet (adsl speed touch home). Nu had ik zo'n draadloze usb-adapter in m'n hoofd nl. http://www.netgear.com/pr...asp?xrp=11&yrp=30&zrp=105 zou dit lukken om via m'n pc zo het internet te delen?

Nu dacht ik ook misschien aan een wireless router
www.3com.com/prod/nl_BE_E...eatures&sku=3CRWE51196-US van ongeveer 100 euro duurder : hier zitten ook nog 4 extra gewone 10/100 base poorten aan & hoef m'n pc niet aan te laten. Nu bezit ik nog wel een netwerkje maar volgend jaar wordt het afgebroken... Wat zou ik doen?

Dus zou het met die usb-adapter lukken? Of is die router toch interessanter?

Alvast bedankt!
Weet iemand anders hier raad mee?

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
ik heb besloten een wireless router te kopen & geen usb-adapter, nu is de vraag: valt dat configuren van de poorten (games) etc. bij de meeste routers goed mee?

Iemand al 3Com geprobeerd? Wat zouden tweakers onder ons uit deze merken? 3Com, Intel, Linksys & Smc (onder 200 euro) Linkje : http://www.redcorp.com/products/72_1635.asp

[ Voor 0% gewijzigd door The.Force op 22-08-2002 23:51 . Reden: btw: sorry voor het schoppen ;) ]

System Specs!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb een Linksys BEFW11S4, daar ben ik zeer tevreden over. Hij deelt een Mxstream-basic aansluiting voor 3 pc's:

1. Desktop die met de 4-poorts switch verbonden is.
2. Desktop met WMP11, is een PCI-draadloze adapter, heeft een flinke antenne eraan vast zitten.
3. Laptop met WUSB11, usb-draadloze adapter, met een uitklapbaar antennetje

Hij ondersteunt ook uPNP, waardoor de router i.s.m. WindowsXP makkelijk poorten automatisch door kan sturen (werkt nog ook!).

Voor diegenen die mijn topic over de WUSB11 hadden gezien: hij doet het weer, bleek een driverconflict.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Nu gaat de strijd nog steeds verder tussen de 3Com en Linksys :+

Aangezien 3Com zijn naam heeft in de netwerkbranche, ben ik eerder geneigd die te kiezen... tenzij jullie andere argumenten kunnen aanbrengen!

Wat vinden jullie.

System Specs!

Pagina: 1