Maxtor aan het afzakken?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben altijd trouwe maxtor klant geweest. op de zaak hebben we ook eigenlijk altijd maxtor verkocht. gingen we over op een andere merk omdat dat even goedkoper was dan gingen we altijd weer terug naar maxtor omdat die toch de minste uitval hadden.

helaas stellen ze me nu een beetje teleur.
-van de d740x zijn er al een paar overleden.
-de oudere 7200 modellen (dm 45+, 60+) krijgen ook kuren
-stuur je een schijf terug naar de rma dan krijg je net zo leuk een schijf die er na een maand weer mee kapt of eentje die gelijk al gaar is. (dat vind ik eigenlijk nog het ergste. kapot mag, maar los het dan op)

van seagate heb ik nog trauma's van vroeger.
ibm daar hebben we het maar niet over.
fujitsu is er mee genokt qua ide. (ik vond ze erg goed altijd)
samsung is niet overal aan te komen.

blijft wd over denk ik.

ik denk dat het weinig zin heeft als er mensen reageren die niet in de pc-verkoop business zitten. er gaat er altijd wel 1 dood van een merk natuurlijk. het gaat om grotere aantallen.

ik vraag me dus af of er meer mensen zijn met deze ervaringen.

dan nog ff over de d740x: dat vind ik zo'n rare schijf. de ene lijkt wel een heel ander geluid te maken dan de andere. alsof je kan horen welke fabriek of welke werknemer ze heeft geproduceerd.

Verwijderd

That aint cool :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
had eergisteren nog een 40Gb maxtor kapot :) (ja ik ben er blij om...) heb niet eens de moeite genomen om een RMA aan te vragen (zat nog garantie op)

* Zwelgje neemt in het vervolg wel weer scsi diskjes (ook voor de massa opslag)...duurder maar betrouwbaarder...)

A wise man's life is based around fuck you

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
heb hier alleen nog maar goede ervaringen met western digital, van alle schijven was er maar een stuk en die was DOA. maxtor kwam ook altijd goed uit de bus met weinig uitval

rma moet je alltijd aanvragen, daar kan je altijd nog iemand anders mee blijmaken

Verwijderd

om eerlijk te zijn, zie ik eigenlijk alleen maar maxtor schijven terug komen,

we zijn ook eigenlijk pas sinds kort wd's gaan verkopen, maar er komen aanmerkelijk veel maxtors terug

mycom

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik wil de 40GB wel hebben hoor als je er toch geen RMA op wil aanvragen!! Dan doe ik dat wel. Mail me maar, ik neem de verzendkosten wel voor me rekening!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

smvs schreef op 21 augustus 2002 @ 19:07:
Hmz ik hoop niet dat mijn 80 gig 7200 RPM modellen gaan overlijden in de nabije toekomst |:(
Ik niet :)
Ik draai nu al een paar jaar op (dezelfde) Seagate schijven en ze zijn echt goed >:)
Nope heb er laatst een topic over gezien en 't schijnt dat die krengen bij bosjes uitvallen :(
De oude 3,2 GB HD die nu in m'n FreeSCO bak zit is een Samsung, godsamme dat ding is echt goed, staat nu al een jaar of 5 te blazen en werkt nog steeds goed (behalve dan dat ie veel herrie maakt bij aktiviteit, maar die aktiviteit is nooit echt aanwezig op m'n FreeSCO-server behalve als ik een bestandje erop "backup", die herrie is overigens normaal voor het ouwe dingetje :))
blijft wd over denk ik.
Ik heb laatst een topic gelezen over de WD's met 8 MB aan cache, schijnen zeer goed te zijn, zelf (nog :?) geen ervaring mee...

Ik zit trouwens niet in de PC-business, maar op ons werk hebben we wel veel pc's waarvan één bepaald type pc kuren begint te krijgen, één voor één vallen ze uit. Probleem is in alle gevallen de Fujitsu 10 GB hd geweest...

Hoi

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
zwelgje schreef op 21 augustus 2002 @ 20:10:
had eergisteren nog een 40Gb maxtor kapot :) (ja ik ben er blij om...) heb niet eens de moeite genomen om een RMA aan te vragen (zat nog garantie op)

* Zwelgje neemt in het vervolg wel weer scsi diskjes (ook voor de massa opslag)...duurder maar betrouwbaarder...)
Goede keus ;)

* Lennieboy83 Is ook een trotse bezitter van SCSI schijven :)

Verwijderd

smvs schreef op 21 augustus 2002 @ 19:07:
Ik ben altijd trouwe maxtor klant geweest. op de zaak hebben we ook eigenlijk altijd maxtor verkocht. gingen we over op een andere merk omdat dat even goedkoper was dan gingen we altijd weer terug naar maxtor omdat die toch de minste uitval hadden.

helaas stellen ze me nu een beetje teleur.
-stuur je een schijf terug naar de rma dan krijg je net zo leuk een schijf die er na een maand weer mee kapt of eentje die gelijk al gaar is. (dat vind ik eigenlijk nog het ergste. kapot mag, maar los het dan op)

fujitsu is er mee genokt qua ide. (ik vond ze erg goed altijd)

blijft wd over denk ik.

ik denk dat het weinig zin heeft als er mensen reageren die niet in de pc-verkoop business zitten. er gaat er altijd wel 1 dood van een merk natuurlijk. het gaat om grotere aantallen.

ik vraag me dus af of er meer mensen zijn met deze ervaringen.

dan nog ff over de d740x: dat vind ik zo'n rare schijf. de ene lijkt wel een heel ander geluid te maken dan de andere. alsof je kan horen welke fabriek of welke werknemer ze heeft geproduceerd.
Heb ik ook al 2 van terug kunnen brengen! :(

• Access
  • Laatst online: 02-03 19:56
Mijn D740X (40Gb) begon na 1.5Mnd kuren te krijgen. Spontaan blauwe schermen in Windows (ach ja "zal wel aan Windows liggen"). Maar later werd ie ook enorm traag. Dus ik dat dingetje maar is geformatteerd en ja hoor, tig bad sectors en weet ik veel wat voor ongein.

Dus een nieuwe D740X gekregen, en die doet het nog oke (*klop* *klop* :P).

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

Ik heb geen problemen met maxtor schijven. Ik heb er momenteel 4 in me pc zitten, tegenwoordig heb ik ze actief gekoeld, want 4 boven elkaar werd warm.
Fujitsu zijn crap schijven, op me werk zijn van 8 workstations de fujitsu's overleden. Andere merken draaien perfect.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 22:58

Smarron

The bend

Ik heb vandaag mij 60GB D740X Liquid verstuurd. Deze is er na precies 2 maanden spontaan mee gekapt :(

Ik heb 2 IBM schijven gehad, waarvan 1 2x teruggestuurd is ...

Western Digital is voor mij de enige optie voor de toekomst.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

maxtor lijkt mij nog altijd beter dan WD. op de zaak hebben we jaren wd verkocht maar de laatste tijd nokte er meer dan de helft van de schijfen er na een paar maanden wel mee. wat een kut dingen zijn dat zeg, ga je een pc'tje bouwen en installeren zijn de eerste drie schijven die je pakt allemaal stuk wordt je toch niet vrolijk van, we zijn nu overgestapt naar maxtor en erg weinig problemen tot nu toe.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Natuurlijk moet je op alle 7200 RPM schijven wel zorgen voor een HDD cooler anders kan je idd problemen krijgen, en de levensduur van zo'n 7200 wordt er zonder cooler absoluut een stuk korter op denk ik (8>

Hoi

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nobody122 schreef op 21 augustus 2002 @ 21:08:
Natuurlijk moet je op alle 7200 RPM schijven wel zorgen voor een HDD cooler anders kan je idd problemen krijgen, en de levensduur van zo'n 7200 wordt er zonder cooler absoluut een stuk korter op denk ik (8>
mmm heb nog 2x 40gb wd's in gebruik (7200rpm) die dingen worden niet eens heet! (waarom dan een cooler erop?)

en als ze wat korter leven...so what dan koop ik wel weer nieuwe disken, 1 jaar dan heb ik ze afgeschreven,

A wise man's life is based around fuck you

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

dan heb jij zeker geld teveel (8>

Misschien worden ze niet heet, maar ja... zekerheid voor alles zeg 'k altijd maar :)

Hoi

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
ik heb een 7200 rpm hd van seagate en die doet het nog en heb hem best al lang dus voor mij is hd cooler overbodig. Want door zon ding maakt mun pc meer lawaai en dat hoef ik dus nie :)

Verwijderd

de 120GXP serie van IBM is he-le-maal zo slecht niet. Ik heb nog niemand over uitvallen horen klagen.

• Neman
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

In mijn omgeving ook veel overleden Maxtors gezien, ben nu zelf maar overgestapt op Western Digital.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 01:06:
de 120GXP serie van IBM is he-le-maal zo slecht niet. Ik heb nog niemand over uitvallen horen klagen.
Nou, ik heb er hier 1 liggen! Gloednieuw, maar word mooi niet herkend! :(
Moet naar de fabriek terug dus.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een maxtor dm60+ gehad die ook wat vaag ging doen; spinde soms niet op enzo. Dus ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe gekocht (maxtor d740x) zodat niet al mn data kwijt raakt. Maar verder heb ik nog nooit slechte ervaringen met harde schijven gehad, zelfs de HD uit onze eerste pc (486'je) doet het nog prima. Het probleem van grote aantallen HD's die uitvallen lijkt wel een probleem van deze tijd.. (of heb ik dat helemaal fout?) Iedereen wil nu 7200rpm schijven, want dat is sneller, maar daar tegenover beweegt alles veel sneller en wordt het warmer etc. zodat je gewoon vraagt om slijtage. Ik zag laatst in een winkel een harddisk koeler, zou zoiets ook helpen tegen vroegtijdige uitval van je HD? Of worden de meeste uitvallen gewoon veroorzaakt door fabrikagefouten?

Verwijderd

ik denk dat het grootste probleem toch hitte is.
heb na binnen half jaar een maxtor en een quantum kapot gehad (1 maand ertussen)
2 andere gekregen en deze gaan koelen met 80mm fan op 7V.

deze schijven hoor je nu na 1,5jaar nogsteets niet , ook geen getik tijdens het opstarten.

een ander probleem is ook de voeding , als deze te zwak is heb je ook kans dat de schijf niet goed op toeren komt waardoor de kop af en toe zeer raar doet , een ritmisch tikken.
hierdoor kan de kop de platter raken.

aan gezien de schijven steeds sneller worden en dus ook sneller op moeten starten om het maximale toerental te halen , kan een voeding snel te zwak zijn.

heb het laatste al mee gemaakt met een scsi schijf

• BovenHond
  • Laatst online: 16:42
Een ding is zeker er gaan veel Maxtors terug naar de fabriek. Of dit nu komt omdat er ook veel Maxtors verkocht zijn; Of dat dit komt omdat de Maxtors 740 serie een hoog uitvalpercentage heeft weet ik niet.

Het doet me denken aan de philips 3610 CD brander. Daar werd ook van gezegd dat het een onbetrouwbaar apparaat zijn. Maar het bleek dat er gewoon heeel veel van verkocht waren en dat de uitval niet anders was dan bij de concurrenten in dezelfde klasse.

Verwijderd

Ik heb zelf een WD 60 GB en hij bevalt mij prima.

Verwijderd

Ik heb mijn maxtor hddtje al een tijd, geen problemen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-03 23:34
Mijn ervaringen met schijven: de 486 die mijn ouders zo'n 9 jaar geleden gekocht heeft draait nu op een schijf van 1,2 gb. De vorige schijf was zo'n 400 mb en was na een jaar of 3 versleten. Het merk weet ik niet meer. Die 1,2 gb was van het vage merk JTS Corporation, maar loopt nu al 6 jaar zonder problemen.

De volgende computer was in juni 2000 gekocht. De harde schijf (een maxtor 15 gb, was een jaar later versleten). Werd door de leverancier vervangen, maar we zaten 3 weken met een samsung spinpoint van 10 gb te werken. Toen deze weer vervangen werd voor een nieuw 15 gb harde schijf van maxtor, bleek dat op die spinpoint OOK bad sectors zaten.

Morgen krijgen we een nieuwe harde schijf in die computer: een nieuwe seagate barracuda IV van 40 gb (7200 TPM). Helaas wil mijn vader niet aan een los PCI--> IDE kaartje. Hij komt namelijk aan een MS-6163 pro moederbord te hangen. Dat moederbord heeft ATA-33. Die maxtor schijf ATA-66 en die nieuwe seagate heeft ATA-100.

Ik heb zelf BTW een 3,0 gb Quantum FireBall EX (quantum zegt 3,2 met als reden dat een megabyte 1.000.000 bytes is) die tot op de dag van vandaag nog werkt. (Is volgens mij in 1998 geproduceerd).

Tot slot zit in de router een Seagate Medalist van 1,2 gb met enkele slechte sectoren. Tevens is hij trillerig en lawaaiig met zoeken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Wat voor trauma's? En je hebt een logo van seagate...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen, en zweert bij bepaalde merken, maar je komt nix te weten. Wat leuk zou zijn is als iemand een paginaatje zou klussen, waarop je kan aangeven wat voor soort schijven je gekocht hebt, en of ze kapot gegaan zijn. Zo kun je na een tijdje psies de verhouding berekenen, en of IBM of weetikveelwie echt zo slecht is als men beweerd.

specs

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 11:25:
[...]

Wat voor trauma's? En je hebt een logo van seagate...
barracuda ata II = disaster. ongeveer niveau msi k7t pro series.
u series is ook een totale ramp geweest bij ons.

scsi en ide is natuurlijk heel iets anders.

ik heb zelf btw een fujitsu scsi schijf.
Pagina: 1