Eindelijk is de standaard 3970 uit van Compaq, maar weet iemand wanneer deze uitkomt met WiFi?
Wat is WiFi?
Bedoel je niet FiWi? As is fire wire? Of heb je het over Wireless Fi?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Je bedoelt 802.11? Dat zal niet komen, want 802.11 is niet echt bedoeld voor portable devices, in tegenstelling tot Bluetooth. En aangezien de nieuwe Bluetooth (802.15.3) een hogere bandbreedte heeft, is 802.11 niet echt interessant voor dat soort toepassingen.
edit:
verduidelijking: 802.11 vreet veel meer stroom dan Bluetooth omdat het bereik veel groter is
verduidelijking: 802.11 vreet veel meer stroom dan Bluetooth omdat het bereik veel groter is
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik had dacht ik wel ergens gelezen had dat ze gemaakt zouden worden.
En WiFi wordt wel toegepast bij PocketPCs. Het is juist reuze handig in een groot bedrijf of ziekenhuis.
D'r zijn dacht ik wel uitbreidings-modules voor de 38xx en 39xx met wifi. Maar of de 39xx nog met wifi included komt weet ik niet. Toshiba heeft wel een pocketpc met wifi.
En WiFi wordt wel toegepast bij PocketPCs. Het is juist reuze handig in een groot bedrijf of ziekenhuis.
D'r zijn dacht ik wel uitbreidings-modules voor de 38xx en 39xx met wifi. Maar of de 39xx nog met wifi included komt weet ik niet. Toshiba heeft wel een pocketpc met wifi.
Maar deze is toch nog niet in de praktijk, lees: producten die nu te koop zijn?Exirion schreef op 22 augustus 2002 @ 21:01:
En aangezien de nieuwe Bluetooth (802.15.3) een hogere bandbreedte heeft, is 802.11 niet echt interessant voor dat soort toepassingen.
edit:
En dan is 1mbit ofzo was het, vrij matig...
ook het bereik van Blue tooth in vergelijking met wifi is matigjes te noemen...
Of ben ik gewoon dom?
Anoniem: 27356
Als je WiFi wil moet je toch echt een Toshiba nemen.
Quote van tweakers:
Quote van tweakers:
Op Bargain PDA is een korte review te vinden van de Toshiba e740, een PDA gebaseerd op het Pocket PC platform van Microsoft. Features die de e740 extra aantrekkelijk moeten maken zijn ingebouwde WiFi, ingebouwde SD en CF Type II slots en een XScale processor op 400MHz. Dit alles is in een kleine en lichte behuizing ondergebracht. De reviewer heeft slechts achttien uur met het apparaatje door kunnen brengen, maar is in ieder geval erg onder de indruk. Binnenkort zal een uitgebreide review verschijnen:
De 3970 met WiFi staat geplanned voor eind van het jaar. Gok op Kerstmis en tel er dan nog 2 maanden bij op
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Wat een onzin, dat 802.11 niet bedoeld is voor portable devices'als je WiFi hebt op je Ipaq is ideaal, m'n collega gfebruikt het op z'n Ipaq mee te synchronizeren, en om bijv. vanaf de ban in de kamer, of buiten in de tuin lekker te internetten via z'n ipaq.Exirion schreef op 22 augustus 2002 @ 21:01:
Je bedoelt 802.11? Dat zal niet komen, want 802.11 is niet echt bedoeld voor portable devices, in tegenstelling tot Bluetooth. En aangezien de nieuwe Bluetooth (802.15.3) een hogere bandbreedte heeft, is 802.11 niet echt interessant voor dat soort toepassingen.
edit:
Dat is dus GEEN onzin, want ik spreek uit ervaring en heb ook beschikking over de nodige informatie met betrekking tot de 801.11 specs e.d. Er bestaan voor de iPaq PCMCIA slot adapters waarmee je er een PCMCIA harddisk en/of PCMCIA 802.11 kaartje in kunt proppen. Werkt prachtig, maar het vreet stroom. Dat geldt niet alleen voor de harddisk, maar ook voor de 802.11 kaarten. Die dingen zijn in hun huidige uitvoering niet voor kleine lightweight portables devices gebouwde. Bluetooth WEL.
Een iPaq met 802.11 (en harddisk) trekt z'n accu heel erg snel leeg, en dat is gewoon een feit. Ga er gerust vanuit dat de battery lifetime met 1/3 afneemt, en dat noem ik niet lullig.
In de 802.11 specs is rekening gehouden met power saving features, maar heel veel van de 802.11 specs is niet of nauwelijks geimplementeerd in commerciele 802.11 produkten. En zelfs als de hardware het wel kan, dan zijn de drivers vaak een probleem.
Ik heb te maken gehad met onderzoek naar 802.11 toepassingen, en hoewel het er allemaal prachtig uitziet en leuk werkt, wordt er nog een hoop rommel verkocht. Wifi kan geoptimaliseerd worden voor portable use, maar dan moeten er concessies gedaan worden wat het bereik betreft. Met het standaard bereik van 802.11b (en al helemaal zonder power saving features) is het wifi niet ideaal voor kleine devices zoals PDA. Bluetooth is (en blijft waarschijnlijk) een betere opties.
En wie heeft er ook 11mbit nodig op een PDA? Zelfs voor streaming video is dat overkill met zo'n klein display.
Een iPaq met 802.11 (en harddisk) trekt z'n accu heel erg snel leeg, en dat is gewoon een feit. Ga er gerust vanuit dat de battery lifetime met 1/3 afneemt, en dat noem ik niet lullig.
In de 802.11 specs is rekening gehouden met power saving features, maar heel veel van de 802.11 specs is niet of nauwelijks geimplementeerd in commerciele 802.11 produkten. En zelfs als de hardware het wel kan, dan zijn de drivers vaak een probleem.
Ik heb te maken gehad met onderzoek naar 802.11 toepassingen, en hoewel het er allemaal prachtig uitziet en leuk werkt, wordt er nog een hoop rommel verkocht. Wifi kan geoptimaliseerd worden voor portable use, maar dan moeten er concessies gedaan worden wat het bereik betreft. Met het standaard bereik van 802.11b (en al helemaal zonder power saving features) is het wifi niet ideaal voor kleine devices zoals PDA. Bluetooth is (en blijft waarschijnlijk) een betere opties.
En wie heeft er ook 11mbit nodig op een PDA? Zelfs voor streaming video is dat overkill met zo'n klein display.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je kan ook een CompactFlash wifi kaart halen, werkt prima
.
Exirion: ik ben bang dat jjbstolk wel degelijk gelijk heeft. WiFi komt weldegelijk standaard ingebakken (is bij de nieuwe Toshiba ook al ingebakken) en het kan zeker nuttig zijn. De vergelijking met Bluetooth is niet helemaal op z'n plaats, omdat de technieken andere doelen hebben. WiFi kan erg nuttig zijn om in een bedrijf overal contact te kunnen maken met interne systemen en het internet. Het gaat ook niet alleen om de snelheid, maar vooral om het bereik van WiFi.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
voilaExirion schreef op 23 augustus 2002 @ 13:54:
Dat is dus GEEN onzin, want ik spreek uit ervaring en heb ook beschikking over de nodige informatie met betrekking tot de 801.11 specs e.d. Er bestaan voor de iPaq PCMCIA slot adapters waarmee je er een PCMCIA harddisk en/of PCMCIA 802.11 kaartje in kunt proppen. Werkt prachtig, maar het vreet stroom. Dat geldt niet alleen voor de harddisk, maar ook voor de 802.11 kaarten. Die dingen zijn in hun huidige uitvoering niet voor kleine lightweight portables devices gebouwde. Bluetooth WEL.
http://www.pocketpc-club.nl/nieuws.php?action=1&id=445
leuke iPAQ's nog op het programma
Pagina: 1