Name That Game

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
Ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger(lees: in het DOS-tijdperk) veel gespeeld heb (of iets wat er op lijkt) Ik ben alleen de naam vergeten, maar het ging als volgt:
Je was een klein "schip" in een veld met midden in een of meerdere monsters die door het scherm beweegden. De bedoeling was door delen van het veld "weg te snijden" 80% van het veld weg te halen. Je deed dit door op spatie te drukken, en dan liet je schip los van de lijnen die er al stonden, en kon je vrij door het nog niet weggesneden stuk bewegen, en een stuk wegsnijden.
Als je over de lijn aan het bewegen was (dus niets weg aan het snijden) had je schip schilden en was onkwetsbaar, tijdens het snijden kon je wel dood gaan aan kogels en de monsters zelf.
Iemand die de naam van dit spel weet??????

Verwijderd

aaaaaaaaaaaaargh ja hoe heet dat ook alweer.

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

t was iets met een Z geloof ik.....
Phazer...... :?

Innovation beyond Imagination

• Twilight Burn
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 21:34 schreef SuB het volgende:
aaaaaaaaaaaaargh ja hoe heet dat ook alweer.[/quote]Ja, zo lopen mijn vriend en ik ook al een tijdje te denken... :)

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 10:27
Het was geen Z, maar een X (twee geloof ik), maar dat was nix geen schip, blabla, maar gewoon blokjes en balletjes.

Xenon, ofzo (EN NOU NIET SCHEIKUNDIG GAAN DOEN)

• Skidsteer
Het was geen Z, maar een X (twee geloof ik), maar dat was nix geen schip, blabla, maar gewoon blokjes en balletjes.

Xenon, ofzo (EN NOU NIET SCHEIKUNDIG GAAN DOEN)

• Twilight Burn
Zowel Phazer als Xenon zijn het niet... Volgens mij begon het met een D of B, maar dat weet ik niet zeker

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
Heb vroeger zoiets op de C64 gehad, Stix heette het.

Verwijderd

E-type??:P...

Dubble XX is Zaxxon.

/me is even zijn Classic game dir aan het bekijken.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou zal ik het dan maar zeggen?

STIXX :O)

-edit-
err heb stampertje zeker over het hoofd gezien, sorry dude :)

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Kan ook Qix geweest zijn . Heeft verschillende namen op verschillende platforms gehad .

• FoolZero
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 06:58 schreef PeeJee het volgende:
Kan ook Qix geweest zijn . Heeft verschillende namen op verschillende platforms gehad .[/quote]Was Qix niet de benaming van Atari (XL series) voor deze zeer verslavende keem?
Ik ken hem zelf iig ook onder Stixx, maar van de versie, die ik momenteel thuis heb (en ook nog wel eens speel) weet ik helaas de naam niet. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit, dat het een japanse/chinese(:?) uitvoering is.
Hierbij veranderd de achtergrond regelmatig van 'goed naar slecht' en zie je 'mooie' dames iets ontkleed worden! ;) Jammer dat het maar een VGA keem is... :( :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Twilight Burn
Hmm, volgens mij heette hij toch anders, maar goed, iemand die hem aan mij wil sturen, zodat ik ook ff kan kijken??? :)

Verwijderd

Volfied ??
dat was t eerst dat in mij opkwam :)

• Skidsteer
Voor het geval IEMAND zich nog in deze thread intereseert:
Toen ik naar wat oldschool games aan het zoeken was, kwam ik 'em eindelijk tegen.
Het is een versie voor DOS die ik vroeger had en hij heet Xonix. De traantjes sprongen me in de ogen toen dat spelletje weer terugzag... :'(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 22 oktober 2000 16:56 schreef maverick het volgende:
Volfied ??
dat was t eerst dat in mij opkwam :)
JAA DAT IS HEM!!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik ken hem op de c64 als Stix en op de MSX (weet niet zeker of het de MSX was) heette het geloof ik Frenzy.

• TAD77
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Het spel heet inderdaad Volfied.

Je kunt hem hier downloaden, plus nog een heleboel andere klassiekers zoals Ironman, Bubble Bobble, enz

http://www.geocities.com/talwagner/

Succes,

Tim

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun gek terug.

Verwijderd

XoniX was ook zo'n game, heb em nog op mn hd staan 300k ofzo als iemand em wil dan moet ie het maar zeggen :P

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
yeah volfied is leuk, speelt m'n zusje van 8 ook :)

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1