Toon posts:

Medieval: Total War.

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woei! ik heb net de Demo van Medieval: Total War gespeeld :+
Zeer coole game, meer mooier en beter zijn de sleutelwoorden (in vergelijking met Shogun).

Er is geen nieuwe engine gebruikt, maar wel eentje die zwaar getweaked is. zo is het nu bijvoorbeeld mogelijk om in en uit te zoomen, en kun je helemaal tot in de pijlen van een archer met een camera gaan zitten. Ook is het nu mogelijk om ongeveer 10.000 untis op je scherm tegerlijktijd te laten verschijnen :D

meer info over het spel kun je vinden op www.totalwar.com

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://gamers4ever.net/screenshots/mv1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamers4ever.net/screenshots/mv2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamers4ever.net/screenshots/mv3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamers4ever.net/screenshots/mv4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamers4ever.net/screenshots/mv5.jpg

Screenshots genomen vanuit een nog simpel gevechtje, ik zal binnenkort wel wat betere screenshots posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 11:41
Heb em ook al gespeeld. 0wnage game, net zoals Shogun: Total war. Dit is eigenlijk de enigste reeks games die zich écht een Real Time Strategie mag noemen, omdat je hier écht met strategie kan winnen, en iemand met een groter aantal manschappen niet meteen de winnaar is.
Het Turn Based Gedeelte is ook tactisch, en erg leuk :) Hulde _/-\o_ , Hulde _/-\o_

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Kwartjuh schreef op 21 augustus 2002 @ 17:56:
Heb em ook al gespeeld. 0wnage game, net zoals Shogun: Total war. Dit is eigenlijk de enigste reeks games die zich écht een Real Time Strategie mag noemen, omdat je hier écht met strategie kan winnen, en iemand met een groter aantal manschappen niet meteen de winnaar is.
Het Turn Based Gedeelte is ook tactisch, en erg leuk :) Hulde _/-\o_ , Hulde _/-\o_
Shogun heb ik echt helemaal grijs gespeeld, ik vond het echt zo'n kick geven dat je met 200 manschappen een leger van 1000 kan verslaan (ik verdedigde de computer viel aan). Echt vet. Je archars tussen de bomen aande randen vaan kloof. Computer in de kloof lokken en vuren maar >:). Dat was echt vet.

Waar kan je die dmo downloaden trouwens. Ik neem aan dat het legaal is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
apocrypha schreef op 21 augustus 2002 @ 18:09:
[...]

Shogun heb ik echt helemaal grijs gespeeld, ik vond het echt zo'n kick geven dat je met 200 manschappen een leger van 1000 kan verslaan (ik verdedigde de computer viel aan). Echt vet. Je archars tussen de bomen aande randen vaan kloof. Computer in de kloof lokken en vuren maar >:). Dat was echt vet.

Waar kan je die dmo downloaden trouwens. Ik neem aan dat het legaal is :).
Ja, inderdaad, zulke dingen zijn echte vet. Toch is online een stuk moeilijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette screenies: zal wel wat recources vreten dat spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apocrypha schreef op 21 augustus 2002 @ 18:09:
Waar kan je die demo downloaden trouwens. Ik neem aan dat het legaal is :).
Ken jij illegale demo's dan??? :?
Idd het is echt een van de betere RTS games, het opstellen van je legers elke soort manschap is weer beter tegen een andere en het goed gebruik maken van je omgeving; bomen, heuvels, gebouwen etc..

dit is nog een demo versie, binnenkort (30 Augustus that is!) mag ik ook de full version spelen _/-\o_ woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

mmmhhh shogun totalwar de eerste box versie zonder patch was niet zo moeilijk.
Had hem gekocht en dezelfde dag uitgespeeld.
Na een paar uur had ik vet grote legers.
Niemand kon mij meer stoppen op de turnbased map.
Gewoon over alles heen gelopen.
Boze staten onderdruk gehouden.
En alles en iedereen weg gevaagd.
Had geen guns aangenomen,ik was puur jap.

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuke mededeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:04:
[...]

Ken jij illegale demo's dan??? :?
Idd het is echt een van de betere RTS games, het opstellen van je legers elke soort manschap is weer beter tegen een andere en het goed gebruik maken van je omgeving; bomen, heuvels, gebouwen etc..

dit is nog een demo versie, binnenkort (30 Augustus that is!) mag ik ook de full version spelen _/-\o_ woei!
Nee ik zat daar ook al over te denken, maar aangezien jij bij G4E zit mogen daar mensen wel eens beta's testen enzo naar de meeting Mafia: City of Lost Heaven. En misschien had jij de nog niet uitgebrachte demo van Medievil: Total War gespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:10
goed nieuws op isonews.com in elk geval. ben beniewd :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Coole game dit, vooral het siegen roelt met catapults e.d.

De full is iig al uit

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 09:12
Hij is al uit, heb alleen nog niet gespeeld. Vanavond maar eens doen wat het ziet er erg cool uit.

Heeft iemand hem al gespeeld en loopt het een beetje soepel met zo veel manschappen op je scherm?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Rusty schreef op 22 augustus 2002 @ 10:21:
Hij is al uit, heb alleen nog niet gespeeld. Vanavond maar eens doen wat het ziet er erg cool uit.

Heeft iemand hem al gespeeld en loopt het een beetje soepel met zo veel manschappen op je scherm?
Shogun liep perfect op een P II 400 mhz met 64 ram en voodoo 2 12mb. Dus daar liepen wel legers 2x 700 man op het beeld ofzo. De engine is niet verandert, dus ik denk wel dat het nu nog zal draaien op die 400mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 10:05:

De full is iig al uit
lol, serieus? :?

ik had het gisteren nog gevraagd, maar zij zeiden tegen mij dat die pas op 30 Augustus verstuurd zou worden..

heb je em al in de winkel zien liggen dan?

3 Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv8.jpg

Heel erg jammer dat de bomen nog steeds zo lelijk zijn, en ja ze draaien weer mee :( (zie laatste screenshot).
Medieval: total war, je kunt kiezen uit 12 verschillende rassen, die allemaal realistische afspiegeling vormen van bestaande stammen uit Europa in de Middeleeuwen. Een totale campagne speelt zich af over een periode van 400 jaar, van het begin van de Kruistochten tot de val van Constantinopel.
Is wel cool als je ziet wat voor 'special units' elk volk heeft, dat geeft me toch een beetje een soort van Age of Empires gevoel, want daar kom je deze zelfde special units ook vaak tegen.. :)

apocrypha schreef op 22 augustus 2002 @ 10:54:
[...]

Shogun liep perfect op een P II 400 mhz met 64 ram en voodoo 2 12mb. Dus daar liepen wel legers 2x 700 man op het beeld ofzo. De engine is niet verandert, dus ik denk wel dat het nu nog zal draaien op die 400mhz.
Nope het spel is wel degelijk zwaarder geworden, de engine is nit nieuw maar wel zwaar getweaked, en kunnen bijvoorbeeld nu al meer dan 10.000 untis tegelijkertijd op een battlefield getoverd worden.

er wordt geschat:

P III: 600
16 MB video
128 MB ram

Als je de demo kan draaien op een p2 400 betekend nog niet dat je het volledige spel ook kunt draaien op dat systeem, vooral omdat het volledige spel wel wat zwaarder wordt :)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:12:
[...]

lol, serieus? :?

ik had het gisteren nog gevraagd, maar zij zeiden tegen mij dat die pas op 30 Augustus verstuurd zou worden..

heb je em al in de winkel zien liggen dan?

3 Screenshots
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heel erg jammer dat de bomen nog steeds zo lelijk zijn, en ja ze draaien weer mee :( (zie laatste screenshot).

[...]

Is wel cool als je ziet wat voor 'special units' elk volk heeft, dat geeft me toch een beetje een soort van Age of Empires gevoel, want daar kom je deze zelfde special units ook vaak tegen.. :)

[...]

Nope het spel is wel degelijk zwaarder geworden, de engine is nit nieuw maar wel zwaar getweaked, en kunnen bijvoorbeeld nu al meer dan 10.000 untis tegelijkertijd op een battlefield getoverd worden.

er wordt geschat:

P III: 600
16 MB video
128 MB ram

Als je de demo kan draaien op een p2 400 betekend nog niet dat je het volledige spel ook kunt draaien op dat systeem, vooral omdat het volledige spel wel wat zwaarder wordt :)
Gelukkig heb ik nog een Athlon 1700+ staan met alle benodige shit ;)

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Hij komt pas 30 augustus uit:
http://www.hcw.be/hcwcs/h...uct.asp?id=B2656&mscssid=
Nog een weekje geduld dus. Ik vond de demo ook echt goed, echt fantastisch hoe je met zoveel units tegelijk kan vechten.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook, maar andere beweren van niet:
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 10:05:

De full is iig al uit

• Rusty
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:02:
Ja dat dacht ik ook, maar andere beweren van niet:

[...]
In de winkel is ie nog niet uit, maar op de betere online "shops" al wel.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
betere online shops? links ! :)

• Rusty
RaVeNgEr schreef op 22 augustus 2002 @ 14:22:
betere online shops? links ! :)
Dat mag niet he. Die "shops" zijn minder legaal zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
lol ik neem aan dat jij kaaza ook onder shop verstaat :P

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:41:
lol ik neem aan dat jij kaaza ook onder shop verstaat :P
Welke (om het maar ff mild te benadrukken) Idioot gebruikt Kazaa om zijn spellen te downloaden?

Ik krijg trouwens een foutmelding tijdens het installeren van de demo. Hij kan Medieval_TD.exe niet uit de temp files halen en kopieeren naar de map waar ik hem wil hebben. Ik Heb het handmatig ge probeert maar dat wil ook niet lukken. Moet ik nou gewoon ff de demo opnieuw downloaden?

• Rusty
Kazaa was dat. Nee sorry dat gebruik ik niet. Dat is veels te traag. Er zijn betere wegen, veel betere. Maar lijkt me beter om weer over het spel te hebben voor er hier een slotje komt.

• Kookgek
  • Niet online
apocrypha schreef op 22 augustus 2002 @ 15:45:
[...]

Ik krijg trouwens een foutmelding tijdens het installeren van de demo. Hij kan Medieval_TD.exe niet uit de temp files halen en kopieeren naar de map waar ik hem wil hebben. Ik Heb het handmatig ge probeert maar dat wil ook niet lukken. Moet ik nou gewoon ff de demo opnieuw downloaden?
Idem hiero, ik heb het vanaf een laptop geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik had geen problemen met het instaleren en of spelen van de game..
Maar goed ik zei maar even snel Kazaa omdat ik alleen eigenlijk wou aangeven dat er met shops eigenlijk downloaden bedoeld werd ;)

maar goed dat is toch beetje off-topic, dus back 2 topic
Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv11.jpg

Ja siege weapons is echt cool, even een kasteelte bestormt zoals je op de screenies kunt zien. Alleen ik moet wel zeggen dat die Catapults wel even wat beter gemaakt mogen worden.. Het ziet er nu nogal mislukt uit.. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 16:35 . Reden: was wat vergeten ]

• simplemouse
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Heb je ook trebuche's (of hoe the hell schrijf je dat ook al weer :?)..?
En hoe zit het met helden, heb je die ook dus dat je een warherro in je leger kunt stopen die bijvoorbeeld heel sterk is..

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
je werkte in deel 1 niet met helden maar met generaals,hoe mer ervaring je generaal, oe hoger het moraal, hoe sterker je leger.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd en dat heb je in Medieval: Total War ook.
Je hebt wel 'special untis' maar dit is gewoon een bepaald type soldaat dat per volk uniek is.

Je hebt dus geen 'hero' zoals je dat in bijvoorbeeld Warcraft 3 hebt

Ik vindt het overigens wel jammer dat je geen basis kan bouwen. Of een kasteel ofzoiets..

maar aan de andere kant is sommige missie's van belang dat je een kasteel verdedigd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:57:
Ja idd en dat heb je in Medieval: Total War ook.
Je hebt wel 'special untis' maar dit is gewoon een bepaald type soldaat dat per volk uniek is.

Je hebt dus geen 'hero' zoals je dat in bijvoorbeeld Warcraft 3 hebt

Ik vindt het overigens wel jammer dat je geen basis kan bouwen. Of een kasteel ofzoiets..

maar aan de andere kant is sommige missie's van belang dat je een kasteel verdedigd :X
Dan ken je het beste ages of empires spelen :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Shogun, was zeer kewl, hoop deze nog beter is, maar ff de demo checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de laatste missie van de tutorial gaat mijn beeld enorm schokken, met een gf3 en XP 1900+ :? zelfs op 1024x768 en alle mogelijke effecten uit, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 00:42:
[...]

Dan ken je het beste ages of empires spelen :? :X
Als dat het enigste gameplay element is wat je zoekt wel ja :Y)
Maar dat ene kleine puntje is niet wat medieval: total war tot een goed spel maakt.
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 01:11:
In de laatste missie van de tutorial gaat mijn beeld enorm schokken, met een gf3 en XP 1900+ :? zelfs op 1024x768 en alle mogelijke effecten uit, hebben meer mensen hier last van?
Toen ik voor het laatst die laatste missie tutorial in ging (het slachtveld dus) begon die 2 seconden licht te haperen, en daarna heb ik geen hapering of andere vorm van lag kunnen constateren :)

Draai op resolutie 1152*864 en alle mogelijk dingen aan en op high.

En als we het nu toch over die laatste turtorial hebben. Heeft iemand die al gehaald en zijn namelijk zoveel mannen die jou bevechten dat is echt niet normaal.

Check de screenshots maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/screenshots/mv13.jpg
Sjek ook die 'kaart' geel is mijn tegenstander en ik ben zelf rood.. 8)7
Ik heb em nog niet kunnen halen (pas 1 keer gespeeld maar toch), iemand anders wel, zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
misschien stelling nemen in het kasteel?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope ik kan het kasteel niet in komen, die poorten willen niet open gaan!
En het is ook niet mogelijk om de muren kapot te maken..

Het zijn zeg maar "friendly" muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

heb hem net gespeeld maar vind er nie zo heel veel aan eiglijk :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had het bij shogun wel toen ik het voor het eerst speelde, toen dacht ik echt damn dit zie er gaar uit, lelijke mannetjes etc..

maar als je het even door speelt dan merk je toch dat gameplay echt zoveel goed maakt.

Je moet natuurlijk wel van het pure strategische houden, ik vind bassisen bouwen en die vervolgens verdedigen ook leuk maar spellen zoals medieval en Shogun: total war zijn ook geweldig. Maar het blijft een kwestie van mening natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Die laatste map heb ik al een paar keer uitgespeeld. Zorg dat je troepen bij eklaar staan, e n laat de vijand maar aanvallen. Op het moment dat dat gebeurt, stuur je de legers die achteraan staan ook na voren. De vijandelijk soldate raken daarvan onder de indruk en vluchten. Hou een oogje op de vijandelijke generaal. Als tie dichtbij komt: Met een aantal groepen hem aanvallen, inlcusief jou Generaal troepen. Laat de rest rugdekking geven.
Dan vlucht de vijandelijke generaal wel, en als je het goed doet word ie zelfs gekilled of gecaptured :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga het zo even doen, ik had het zelf ook kunnen bedenken, wie niet sterk is moet slim zijn :P

als je de generaal pakt ontmoedig je hun mannen zwaar, niet aan gedacht!
Thanks voor de tip :)

Verwijderd

Heeft iemand ook die spel al volledig? want ik zoek het liedje (nee dit is geen warez request) dit je op deze site hoort:
http://www.activision.com/games/medieval_totalwar/

Liedje is erg cool :D ik had gehoopt dat in die demo zat, maar zat er helaas niet tussen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Krijg hem hopelijk maandag, hij komt op 31 Augustus uit, dus als mensen hebben is et warez versie, of zullen we het een zeer uitgebreide demo noemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die problemen hebben met trage battles in de demo of de full versie, ga even naar http://pub24.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm2 en lees de stickies. De suggesties daar lossen voor het gros de problemen op.

Als je de demo runt en hij breekt af, open hem dan eens in winzip en pak alles uit, run daarna de setup vanuit de uitgepakte bestanden.

En ja, dit spel zet inderdaad een nieuwe stndaard voor strategiespellen. Turn based strategy en de battles in real time. Vooral de strategy is t.o.v. Shogun behoorlijk verdiept. Plezier.
Pagina: 1