[XP] Stukkende DVD Drivers...

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 10:53

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ik heb een DVDspeler van Hitachi (GD-7500) maar die weigert dienst. Het is een heel ingewikkeld verhaal en ik ga het proberen uit te leggen.

Naast de DVDspeler heb ik een CD-R van HP (8100series) geïnstalleerd. Daarbij kreeg ik Easy CD Creator 3 en ik denk dat dat de oorzaak van mijn probleem is geworden.

DirectCD heeft een programma in de wachtrij staan om op CDr gezet te worden maar dat is nog niet gebeurd.
Een tijdje geleden heb ik mijn CD-R aan iemand uitgeleend zodat hij zn systeem kon back-uppen. In de tussentijd is blijkbaar mijn DVDspeler door DirectCD als CD-R beschouwd want steeds als ik mijn DVDspeler wil openen staat er in de zijbalk programma's om op CD te zetten. Naar mijn weten hoorde dit bij de CD-R te staan en niet bij mn DVD. Nou ja zal wel, als hij nog maar CDs kan lezen vind ik het best, DVDs kijken doe ik toch niet hier.
Steeds als ik een CDROM in mn speler stop zie ik in mijn muiswijzer een cdtje verschijnen alsof hij aan het zoeken is, maar hij vindt niets.

Als ik de wizard nieuwe hardware start vindt hij wel een 'HYtachi GVm}ro}dGd-:500' :? en meldt dat het apparaat correct werkt (niet dus).

Voorlopig kan ik mijn CD-R niet installeren want mijn DVD doet t niet, en op de site van Hitachi kan ik geen driver vinden voor mn DVD. Het is een systeem van Packard Bell dus die hebben zo'n irritante hoofd-cd waar alles op hoort te staan maar die het toch niet doet, je kent ze wel. Daarbij komt dat ik de cd nergens kan vinden |:( Wat kan ik doen om op zn minst mijn DVD weer als normale DVDspeler te kunnen gebruiken?

Specs:
P2 MMX 400MHz
128MB SDRAM
Win XP Pro NL

Connaisseur des femmes

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
probeer het volgende eens:

start op in de veilige modus; ga naar start>instellingen>configuratiescherm>systeem
kies nu tabje hardware en dan de device manager (of hoe heet dat in NL? midden rechts iig)
verwijder nu alles onder CD-ROM/DVD en start opnieuw op ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
heb ik al geprobeerd, nou ja zonder veilige modus, maar hij vindt dan zelf weer een cd-rom speler, die 'HYtachi GVm}ro}dGd-:500' en ik ben weer geen stap verder.

Connaisseur des femmes

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
(K*ck)iemand anders nog tips? (K*ck)

Connaisseur des femmes

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik weet niet of je de jumper setting alweer terug heb gezet? check dat voor de zekerheid eens Master/slave!
bij mij heb ik dat probleem ook eens gehad, als je dvd en cd-r op dezelfde IDE kabel hebt hangen zet de jumpers dan eens op auto select!

iRacing Profiel

Verwijderd

volgens mij is die FlashRom van die "HYtachi GVm}ro}dGd-:500" een beetje brak, volgens mij moet daar iets duidelijker leesbaars staan...

Master/Slave jumpers achterop al nagekeken?

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
hmm misschien een goeie, kan zijn dat die gast m als master heeft gebruikt, alhoewel me dat niet logisch lijkt maar t kan zijn...
als idd mijn FlashRom gaar is, wat kan ik dan doen? Want vroeger stond er dus gewoon 'Hitachi DVD-rom GD-7500'. Kan er stof inzitten (zoals je beeldschermpje op je gameboy ging scramblen als er stof in de casette zat) of is dat onmogelijk?

Connaisseur des femmes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de direct CD die bij EZCD 3 zit is behoorlijk incompatible met windows XP. Als je deze er eerst eens afdonderd, heb je dan nog steeds dat probleem

Verwijderd

Heb je aan de kabels zitten trekken en versteken? Ik heb ooit een pinnetje van de ide aansluiting achteraan een cdrom kromgebogen en toen gaf dat ook zo een rare naam. Wel voorzichtig met een pincetje ofzo terug rechtzetten dat het niet afbreekt.

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:30
Ik heb ongeveer zo'n zelfde probleem, ik heb sinds gister een asus p4b533-e moederbord. Dus ik heb alles overgezet vanuit de oude pc.

Daarna even windows installeren ( ging niet van een lijen dakje ) en nu heb ik problemen dat mijn dvd speler ( A-open ) instabiel is, en dat mijn brander (Ricoh MP7060a ) gewone data cd's ziet als audio cd's. Ook telkens bij het opstarten van windows zegt hij dat ie nieuwe hardware heeft gevonden en dan installeert hij de brander en dvd speler.

Heeft iemand hier een oplossing voor of weet wat dit probleem inhoudt?

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ik kan vandaag helaas niet kijken hoe mijn jumpers staan, en mijn moeder een spoedcursus geven lijkt me ook onbegonnen werk :*). Zal morgen wel ff kijken hoe t ervoor staat en of ik idd misschien pinnetjes heb lopen verklooien...

edit:

en EZCD en DirectCD hebben ondertussen de weg naar de prullenbak gevonden, met de complimenten van mijn voet op hun kont

[ Voor 0% gewijzigd door Gulli op 22-08-2002 15:52 . Reden: nog ff dit: ]

Connaisseur des femmes

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijder nou gewoon alles onder de veilige modus; dan zie je namelijk alle apparaten ipv alleen degenen die actief zijn. Het is goed mogelijk dat er een onzichtbaar apparaat je DVD speler loopt te pesten.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Eindelijk thuis, gelijk ff de jumpers gecontoleerd en bleek dat ik idd 2 masters in mn systeem had... tsja dat gaat niet helemaal goed dan. Ik had niet verwacht dat die jongen daaraan gedacht had dus ik had de writer zomaar erin gebouwd. (Naderhand bedenk ik me dat zn broer het wel gedaan zal hebben ;) ) Het probleem met mn FlashRom is ook opgelost dus ik zou zeggen

verzoek om een slotje!

Connaisseur des femmes

Pagina: 1