Hoe zit het nou eigelijk met de snelheden in de rest van de wereld qua particuliere abonnementen? Hier heb je dus voor ongeveer 49 Euro 2 a 3 Mbit over de kabel. Krijg je voor dat geld in de rest van de wereld nou zoiets soortgelijks of zijn er bijvoorbeeld landen die echt een flinke voorsprong hebben? Bijvoorbeeld.... ik hoor wel eens dat Scandinavië (en vooral Zweden vooral in het bijzonder) veel in de ICT-infrastructuur hebben geïnvesteerd en daardoor veel snellere Internet-diensten aan de huishoudens kunnen leveren. Is dat waar en met welke snelheden gaan ze daar o.a. het net op? Uiteraard xDSL, Wireless en Satelliet niet buiten beschouwing gelaten.
Verwijderd
Welke snelheden in Scandinavië standaard zijn zou ik niet weten, hoewel ze het daar inderdaad wel veel beter hebben als hier. In Noord-Amerika bijvoorbeeld is er niet zo'n enorme voorsprong t.o.v. hier als ik Dslreports.com moet geloven. Bij de snelste ISP's is alleen die Upload van ruim 6 Mbit bijzonder te noemen, de rest is niet echt noemswaardig.
In zweden is internet heel erg gesubsidieerd door de overheid.
Met als gevolg dat je voor de helft van een basic adsl abbo prijs daar een 10mbit aansluiting kan krijgen. En ook nog 100mbit, maar wat daarvan de prijs is weet niet niet zo uit mijn hoofd.
En in de VS is het allemaal niet echt bijzonder, alleen dat de prijzen daar wat goedkoper zijn. Dit is gewoon te verklaren dat er veel meer gebruikers zijn dus kunnen de prijzen lager zijn.
Met als gevolg dat je voor de helft van een basic adsl abbo prijs daar een 10mbit aansluiting kan krijgen. En ook nog 100mbit, maar wat daarvan de prijs is weet niet niet zo uit mijn hoofd.
En in de VS is het allemaal niet echt bijzonder, alleen dat de prijzen daar wat goedkoper zijn. Dit is gewoon te verklaren dat er veel meer gebruikers zijn dus kunnen de prijzen lager zijn.