Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto-temp. meter gebruiken in PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Ik ben op dit moment bezig met een Fan Controller te maken voor in mn computer.

Nou leek het me wel leuk en betaalbaar om 2 temperatuur sensoren in te bouwen, zodat ik het effect van de controller ook kan zien.

Nu had ik het idee dat ik gewoon bij de Halfords ofzo een temperatuur sensor voor in de auto ga halen. Je weet wel, zo een met 2 knoppen een 3hoekje als sensor. (die zet je normaal vooraan in de motorkap)

Nou had ik 2 vraagjes: Zou dat werken, als ik gewoon die dingen zou slopen, al het plastic eraf, en dan LCD inbouwen en de sensor ergens ophangen in de kast?

En nr 2: Waar kan ik dan het beste die sensoren ophangen? Het is de bedoeling dat er 2 komen, dus je mag 2 plaatsen noemen! :*)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik zou het erg op prijs stellen, waarde heren, als u mij zou willen helpen met deze kwestie! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ja hoor dit werkt gewoon. Ze hebben er ook wel stoere met blauwe backlight die je vast wel door kan linken aan je 5v lijn. Ik zou iig een sensor bij je GPU hangen en die andere... bij je northbridge denk ik.

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Je kunt ook proberen om een sensor bovenin en een onderin de kast te plaatsen. Kun je mooi het effect van stijgende warme lucht bestuderen :O

Check out http://www.getbackonstage.nl

• Dirtbiter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 18:42:
Ja hoor dit werkt gewoon. Ze hebben er ook wel stoere met blauwe backlight die je vast wel door kan linken aan je 5v lijn. Ik zou iig een sensor bij je GPU hangen en die andere... bij je northbridge denk ik.
Oke dan, ik ben misschien een beetje een n00b, maarre:

Wat is een GPU en wat is een Northbridge??

Verwijderd

Dirtbiter schreef op 21 augustus 2002 @ 19:48:
[...]

Oke dan, ik ben misschien een beetje een n00b, maarre:

Wat is een GPU en wat is een Northbridge??
Grafische processing unit (videokaart)
Je chipset koeling :)

• Dirtbiter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:50:
[...]

Grafische processing unit (videokaart)
Je chipset koeling :)
Oke, wat je dus eigenlijk wilt zeggen is een op mn videokaart (grafische processing unit, zoals je wilt) en een op mn processor?

Ik zat eigenlijk te denken aan een op mn processor (dat sowieso, maar die 2e)

die 2e bovenin mn kast, bij de voeding ofzo, daar zal namelijk ook een outtake komen te zitten... dus misschien wel handig dan...

Graag commentaar op dit idee...

Verwijderd

Wedden dat Dirtbiter heeft gekeken of de g en de c naast elkaar zaten (8>

Lees even dit topic dan snap je why...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 11:59
Wedden dat nibor112 de faq nog niet doorgelezen heeft met betrekking tot HK en offtopic reply's?

Verwijderd

Wedden dat Sauron-XP een zeikerd is?

Verwijderd

-dicht-
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.