ESP PV-Boiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler
Ik weet niet of het hetzelfde gaat in BCB ... maar in Visual C++ wordt het icoon met het laagste ID toegewezen als Applicatie icoon.
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
nu heb ik al heeeel lang niet meer visual basic gedaan, ik wil binnenkort eens beginnen maar ik geloofde dat je dit ikoon gewoon kon aanklikken
Hmmm ja dat is dus wanneer je ook een grafische ontwikkel omgeving gebruikt maar ik heb/gebruik dus alleen de BC5.5 commandline compiler voor Windows en het lijkt mij dat het daar toch ook mee moet kunnen op de een of andere manier.
ESP PV-Boiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler
Verwijderd
Een resource file maken, het programma compilen en dan met ResHacker erin zetten dan heb je een icoontje in je exe file.
_Mo_ schreef op 21 augustus 2002 @ 17:15:
Ik weet niet of het hetzelfde gaat in BCB ... maar in Visual C++ wordt het icoon met het laagste ID toegewezen als Applicatie icoon.
Dat is niet een visual c++ iets, maar gewoon de manier waarop windows naar de iconen zoekt. Als ie het icoontje voor een .exe file moet tonen dan neemt ie een kijkje in z'n resources en vist er vervolgens de icons uit. Degene met de laagste id wordt getoond. (En als je een snelkoppeling maakt en je wilt het icoon wijzigen dan laat ie de rest van de icons in de .exe file er ook bij zien)
Dus je moet gewoon zorgen dat er een icon resource in je .exe terecht komt (en dat zal vast wel kunnen met BCB)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In de Project Options op de tab Application wordt het huidige icoon getoond met een grote 'browse'-knop ernaast
curry684 schreef op 22 augustus 2002 @ 02:22:
In de Project Options op de tab Application wordt het huidige icoon getoond met een grote 'browse'-knop ernaast
Het leeft!
oe sorry, zwaar offtopic reactie, zal niet meer gebeuren
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op 22 augustus 2002 @ 02:29:
Het leeft!
oe sorry, zwaar offtopic reactie, zal niet meer gebeuren
offtopic:
In dat andere topic anders net wel weer
Sinds de enginechange van het forum deed m'n deeplink naar al m'n eigen posts het niet meer dus werd het feitelijk werk om ff GoT bij te lezen, maar ik heb de URL nu gefixed dus zal weer wat meer contribueren als ik ergens bij een topic C of C++ zie verschijnen
In dat andere topic anders net wel weer
Sinds de enginechange van het forum deed m'n deeplink naar al m'n eigen posts het niet meer dus werd het feitelijk werk om ff GoT bij te lezen, maar ik heb de URL nu gefixed dus zal weer wat meer contribueren als ik ergens bij een topic C of C++ zie verschijnen
Eh Heren: de Borland compiler 'stand-alone' dus NIET Builder.
zie oplossing logik2001 of je moet een .RES file meelinken. Als het goed is kun he imagedit.exe bij Borland krijgen. dit progje kan RES files met een icon voor je aanmaken. Als het niet lukt kun je het icoontje wel mailen, maak ik wel een RES file. (duurt dan wel relatief lang natuurlijk)
zie oplossing logik2001 of je moet een .RES file meelinken. Als het goed is kun he imagedit.exe bij Borland krijgen. dit progje kan RES files met een icon voor je aanmaken. Als het niet lukt kun je het icoontje wel mailen, maak ik wel een RES file. (duurt dan wel relatief lang natuurlijk)
...Als het maar werkt
Pagina: 1