Wij hebben hier in huis een coax netwerk (4 computers+router) maar die stopt er regelmatig mee en als je dan even de stekertjes van elkaar afhaalt zodat netwerk word onderbroken en dan weer aansluit dan werkt hij weer. maakt niet uit waar je het lostrekt het werk dan meteen weer. weet iemand mischien wat het probleem is?
Verwijderd
Geef eens wat meer details, als je bv een tokenringnetwerk hebt zou er ergens bv: een kaartconfig niet goed kunnen zijn (verlies vd token).
Probeer ook eens wat andere (nieuwe) Terminators uit ofzo
Probeer ook eens wat andere (nieuwe) Terminators uit ofzo
Verwijderd
[suggestief]
Wij hadden ook een coax netwerk maar we besloten om de hele rotzooi te vervangen door UTP en nu zitten we 100 Mbit. Een wereld van verschil
[/suggestief]
Wij hadden ook een coax netwerk maar we besloten om de hele rotzooi te vervangen door UTP en nu zitten we 100 Mbit. Een wereld van verschil
[/suggestief]
Zijn alle kabels wel goed? Anders de kabels even doormeten.
Verwijderd
wij ook, na lang kloten met rotte kabels, oude stoffige kaarten en FLOPPY's zijn we ook overgestapt naar 100mb
Verwijderd
Klinkt alsof je terminators rot zijn.
Gebruiken de machines misschien verschillende aardpunten, dat kan ook een hoop ellende geven namelijk.
Gebruiken de machines misschien verschillende aardpunten, dat kan ook een hoop ellende geven namelijk.
verschillende aardpunten?
maargoed er kan dus ook 1 van de 2 Terminators slecht zijn? en die moet dus vervangen worden. kan het proberen
maargoed er kan dus ook 1 van de 2 Terminators slecht zijn? en die moet dus vervangen worden. kan het proberen
Verwijderd
Als je verschillende aardpunten gebruikt krijg je een spanningsverschil.
Als je vonken kan trekken tussen je pc en de BNC-connector, of als je een schok krijgt als je de connector en de kast tegelijk vasthebt dan heb je er last van.
Oplossing is door maar een pc te aarden en de rest niet
Als je vonken kan trekken tussen je pc en de BNC-connector, of als je een schok krijgt als je de connector en de kast tegelijk vasthebt dan heb je er last van.
Auuw, ja dat ken ikVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 17:31:
Ik heb mijn terminators NIET geaard, en het blijft waarempel gewoon goed werken, maar ik ben zelf al wel bezig met het omzetten naar utp, werkt echt veel makkelijker, alleen kost het een hoop geldOplossing is door maar een pc te aarden en de rest niet
[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 21-08-2002 18:38 . Reden: quote-tag typen is wel erg moeilijk ]
aarde moet dit juist allemaal gelijk houden .. dit is nl het doel van aarde ... delen die geleidend zijn aan aarde tehangen zotad je geen spannigsverschilen krijgtVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 17:31:
Als je vonken kan trekken tussen je pc en de BNC-connector, of als je een schok krijgt als je de connector en de kast tegelijk vasthebt dan heb je er last van.![]()
dus als het bij jou misgaat tussen 2 aardpunten zou ik maar een serieus gaan kijken war er mis is met jouw aarde
als ik jou oplosing toepas krijg ik elke keer een rotklap van het spanningverchil
(mijn amiga 10 jaar geleden had zelfs een permanente vonkboog op de paralel connector, ik vond deat ding ook wel af en toe raa geluid maken)
De voorschriften zijn dat 1 van de 2 terminators (niet 0, niet 2) geaard moet zijn.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
UTP kost niet veel hoor, voor een paar EUR heb je een netwerkkaartje.. hubje kost een keertje 25 EUR, een switch kan altijd nog wel als geld echt een probleem iserkens schreef op 21 augustus 2002 @ 18:37:
[...]
Auuw, ja dat ken ik
[...]
Ik heb mijn terminators NIET geaard, en het blijft waarempel gewoon goed werken, maar ik ben zelf al wel bezig met het omzetten naar utp, werkt echt veel makkelijker, alleen kost het een hoop geld
en kabel.. ach, ik neem niet aan dat je kilometers moet overbruggen?
Desnoods koop je 100m op rol, is een stuk goedkoper dan kan en klare kabels, en makkelijker af te werken
Ja, die COAX rommel heb ik ook nog een dagje mee zitten frotten. Totdat ik er genoeg van had en de hele meuk naar buiten heb gegooit, en UTP kabels en Nic's heb gekocht. Sneller, veel makkelijker installeren, kabels zijn sim-pel zelf te maken, en uhm...
Ja, de keus is aan jou...
Ja, de keus is aan jou...
Het grootste punt is dat er maar 1 kabel kan lopen van beneden naar boven, en dat was zo makkelijk van coax, weinig kabel.DJSmiley schreef op 21 augustus 2002 @ 22:27:
[...]
UTP kost niet veel hoor, voor een paar EUR heb je een netwerkkaartje.. hubje kost een keertje 25 EUR, een switch kan altijd nog wel als geld echt een probleem is
en kabel.. ach, ik neem niet aan dat je kilometers moet overbruggen?
Desnoods koop je 100m op rol, is een stuk goedkoper dan kan en klare kabels, en makkelijker af te werken
Daarom zit ik te denken dat ik 2 hub's koop, 1 boven en 1 beneden, maargoed.
Paar euro voor een nic, kan wel zijn, maar om alle kaarten te vervangen, het zijn er nogal wat...
gewoon 2 hubs idd, en "nogal wat"..... in je openingspost spreek je over 4 pc's, ik zie niet wat daar veel aan is??erkens schreef op 21 augustus 2002 @ 23:02:
[...]
Het grootste punt is dat er maar 1 kabel kan lopen van beneden naar boven, en dat was zo makkelijk van coax, weinig kabel.
Daarom zit ik te denken dat ik 2 hub's koop, 1 boven en 1 beneden, maargoed.
Paar euro voor een nic, kan wel zijn, maar om alle kaarten te vervangen, het zijn er nogal wat...
2e hands simpel kaartje kost je 5-10 eur dusse.....
of je moet meteen naar 100mbit willen, maar op dit moment kan je gewoon ff 10 aanhouden als je weinig pleuros hebt
ik ben NIET de topicstarter!DJSmiley schreef op 21 augustus 2002 @ 23:12:
[...]
gewoon 2 hubs idd, en "nogal wat"..... in je openingspost spreek je over 4 pc's, ik zie niet wat daar veel aan is??
2e hands simpel kaartje kost je 5-10 eur dusse.....
of je moet meteen naar 100mbit willen, maar op dit moment kan je gewoon ff 10 aanhouden als je weinig pleuros hebt
heb hier denk minstens 20pc's hangen dusse (waarvan 5 al reeds op utp)
Oepserkens schreef op 22 augustus 2002 @ 09:51:
[...]
ik ben NIET de topicstarter!
heb hier denk minstens 20pc's hangen dusse (waarvan 5 al reeds op utp)
Ik was geloof ik ff niet echt bij topic gisteravond met mn gedachten
tis je vergevenDJSmiley schreef op 22 augustus 2002 @ 10:20:
[...]
Oeps
Ik was geloof ik ff niet echt bij topic gisteravond met mn gedachten
IK BEN DE TOPIC STARTER!
maargoed ik geloof dat er geen pc geaard is, en geloof dat mijn vader utp wil aanleggen even kabels kopen en naar router begeleiden
Pagina: 1