Toon posts:

Dangerden GF2 waterblok op GF4 Ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Geforce 4 kaart gekocht en deze wil ik net als mijn oude GF2 Mx gaat waterkoelen. Alleen is er een groot verschil tussen montage van beide koelers.

De GF2 heeft een afstand van punt tot punt van 5,5 cm en de GF4 een afstand van 8 cm. Ik kan het waterblok dus niet direct op de normale punten vastzetten.

Hoe kan ik nu het waterblok het beste monteren, ik heb nog AS2 Adhesive (lijm) liggen wat ik ervoor kan gebruiken. Alleen ben ik bang dat ik dan het waterblok nooit meer van de chipset af kan krijgen. Of is deze warmtegeleidende koelpasta nog wel los te krijgen.

Hoe kan ik hem het beste bevestigen, en zijn er anderen die het zelfde hebben gedaan?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:54:
Ik heb een nieuwe Geforce 4 kaart gekocht en deze wil ik net als mijn oude GF2 Mx gaat waterkoelen. Alleen is er een groot verschil tussen montage van beide koelers.

De GF2 heeft een afstand van punt tot punt van 5,5 cm en de GF4 een afstand van 8 cm. Ik kan het waterblok dus niet direct op de normale punten vastzetten.

Hoe kan ik nu het waterblok het beste monteren, ik heb nog AS2 Adhesive (lijm) liggen wat ik ervoor kan gebruiken. Alleen ben ik bang dat ik dan het waterblok nooit meer van de chipset af kan krijgen. Of is deze warmtegeleidende koelpasta nog wel los te krijgen.

Hoe kan ik hem het beste bevestigen, en zijn er anderen die het zelfde hebben gedaan?
Anders maak je een plexi aandruk plaatje eroverheen, die je dan vast met bouten door dee gaten henn maak.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

KneoK

Not in a million lightyears

Ik weet niet precies hoe zo'n blokkie eruit ziet maar als je nou eens zoiets probeert met een plaatje aluminium of weet ik veel:

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/dangerdenmod.JPG

Dus gewoon een soort drukplaatje over je blok heen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Dangerden Geforce waterblok, www.dangerden.com

Een drukplaatje over het waterblok heen is volgens mij niet mogelijk omdat je hem dan niet goed genoeg kan laten aanklemmen. Om de GPU heen zitten 4 gaten en er zitten nog 2 gaten waarmee de oude koeler vast zat!

Dan lijkt mij nog steeds lijmen de beste oplossing, ik heb geprobeerd het koperblok op een oude AMD TB850 te lijmen. Dit zat echt muurvast en ik trok de core kapot terwijl de lijm op het koper bleef plakken.
Hiervoor heb ik Artic Aluminia Adhesive.

Plaatjes van mijn WC en waterblok staan hier Mijn waterkoeling draait.

Het is het meest platte waterblok!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan nu someteen het waterblok te gaan bevestigen omdat ik alles nu uit elkaar heb liggen. Alleen weet ik nu nog niet hoe ik het waterblok moet bevestigen.

Zijn er hier meer mensen die ooit een koelblok hebben vastgelijmd aan een CPU of GPU en weet ook iemand of dit na de tijd is los te halen met iets!!!!!

Dit zou ik graag willen weten omdat ik niet de boel wil vernaggelen.

Verwijderd

Topicstarter
En ter verduidelijking een paar pics

Hier zie je de bevestiginggaatjes (6 stuks)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Mvc-33001s.jpg

Hier ben ik bezig
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Mvc-04404s.jpg

En zo moet het waterblok op de gpu komen als ik hem vast ga lijmen
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/444.jpg

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

nijz blokkie :x

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er weinig mensen reageren op dit topic, maar ik heb toch maar besloten om het waterblok vast te lijmen. En hij ligt op dit moment te drogen.

Het lijmen is wel een permanente verbinding dus is het in de toekomst niet mee mogelijk om hem te gaan gebruiken met een normale koeler. Adhesive is niet meer los te krijgen zonder de videokaart te slopen.

Hier nog een pic hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Mvc-0074343s.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zeker is dat een mooi blokje, jammer dat het net weer anders is op de GF4. Maar dat kon ik toen ook niet weten.

De videokaart is van Point of View en is zonder WC al lekker goed te overclocken!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

moet je ook nog ff wat heatsinkjes op je mem plakken en je bent helemaal klaar.
zelf zou ik toch een stukkie perpex gepakt hebben en het WC blok daarmee hebben bevestigd. maar ja zo denk ik erover. het ziet er wel goed uit trouwens. :)

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag geen mogelijkheid om het waterblok met perpex vast te klemmen, hij moet immers wel goed vast zitten en strak aanklemmen. En het waterblok incl slangen en water is ook nog best redelijk zwaar.

Ik wil ook nog heatsinkjes op mijn mem hebben, dit wordt ook best redelijk warm heb ik gemerkt, weet iemand waar passende heatsinkjes te koop zijn. En anders kan ik nog altijd een socket koelblok verzagen.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

zeer netjes gedaan, ik vraag me altijd weer af hoe de tweakerds het voor mekaar krijgen om er zoveel tijd in te steken ;)

echter 1 vraagje: * NoBody houdt zich niet zoveel bezig met OC'en/waterkoeling, maar wil nu toch wel eens weten wat nu eigenlijk het principe van een heatsink is...

't zal best via google te vinden zijn, maar dan zal het waarschijnlijk engels zijn en een nl uitleg is misschien toch makkelijker als je die zou willen geven :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Een heatsink is gewoon simpel weg een koelblokje van koper of aluminium, hetzelfde dus wat je op andere chisets plaatst!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

oki da's duidelijk :)

ik vind het trouwens vreemd dat er zo weinig reply's zijn... meestal zijn topic's met duidelijke en vooral veel pics redelijk populair :{

Hoi

Verwijderd

Je kunt een plaatje uitzagen (vierkant met vierkant gat er in) dat OM je blok heen kan, dan kun je dat plaatje op je heatsinkschroeven. In dat plaatje maak je ook 4 gaten voor de ophanging van je blokje. Zo kun je hem mooi vast schroeven....
Ik zal even wat paint kunsten er op los laten....een paar minuten graag!

Verwijderd

Voila...de zwarte gaten zijn voor de ophanging aan het waterblok en de witte voor aan de kaart zelf!

Afbeeldingslocatie: http://sjaak.kicks-ass.net/water.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Die 4 gaatjes om het waterblok heen kunnen niet echt goed gebruikt worden omdat het waterblok daar alsware overheen valt. En de andere 2 gaatjes zitten meteen op een tussenafstand van 8 cm.

Het zou wel mogelijk wezen maar dan is het wel moeilijk om een stevige constructie hiervoor te maken. En echt mooi is het ook niet!

Verwijderd

Dan moet je hem maar vastlijmen...

Verwijderd

Had je niet gewoon 2 hoekjes met gaten aan de koelblok kunnen solderen zodat hij op de 2 gaten past die het verst uit elkaar zitten? Heb ik eens gezien op een amerikaanse of engelse forum waar ik veel zat. Was van bladerunner, hier ook best wel bekend geloof ik (niet van GOT geloof ik).
Pagina: 1