Ok, blijkbaar is mijn post niet goed gevallen en heb ik een verkeerde intonatie aangenomen, mijn excuses daarvoor.
Ik wilde zeker niet overkomen als een soort "kijk-eens-hoe-goed-ik-wel-niet-ben-persoon". Ik hoopte jullie juist uit te leggen dat we ook kosten maken en door deze uitleg een beetje te betrekken in het rijlen en zeilen van tweakers.net. Je kan eenvoudigweg niet van mij verwachten dat ik alle cijfertjes die hierin een rol spelen ga neerzetten, puur omdat ik dat niet mag (staat in het contract met WebAds onder andere). Ik ga jullie toch ook je inkomen niet vragen? Of de omzet van je bedrijf of het bedrijf waarvoor je werkt?
Wat ik wilde doen is jullie een klein tipje van dde sluier lichten over hoe tweakers.net in elkaar zit qua banners, maar als jullie alleen cijfertjes willen weten dan kan ik dat beter niet doen.
Ik kan mijn excuses blijven aanbieden voor het feit dat ik de verkeerde bewoordingen heb gebruikt en verkeerd op jullie ben over gekomen, maar ik denk niet dat jullie daar iets aan hebben. Eén keer is genoeg en dan zou het toch ook wel duidelijk zijn dat het niet de bedoeling was zoals het is gegaan?
Wat ik wel kan doen is proberen uit te leggen hoe het zit met de inkomsten en uitgaven, maar blijkbaar gaat het jullie niet om hoe die zijn opgebouwd, maar willen jullie alleen de cijfertjes weten. Ik vind dat jammer.
Toch zal ik proberen op jullie allemaal te reageren...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tja, als je naar fok kijkt , dan valt er wel wat te voorspellen..[/quote]Hoezo? Wat valt er te voorspellen? Fok! is een totaal andere site dan T.net met een heel andere doelgroep. De relatie die Fok! had met WebAds was en is heel anders dan die wij hebben. Fok! heeft nu een contract met Net+, maar dat wil niet meteen zeggen dat wij dat ook gaan doen... <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gaan jullie ook naar de AEX-beurs ?[/quote]Eeeeuhhhh nou nee.

Ik kan hier een heel serieus stuk over schrijven, maar het is eenvoudigweg niet de bedoeling en niet haalbaar. (Vooral dat eerste is belangrijk)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En is tweakers.net dan het kantoor van webmagix en tom zn bedrijf?[/quote]Hier heeft Tom al zelf antwoord op gegeven, nee dat is het dus niet. Tweakers.net is een apart bedrijf, net als Fok! een apart bedrijf is. Tom heeft zijn eigen bedrijf en dat is niet met Tweakers.net verbonden. Dat hij nu ook op GoT goede en leuke dingen doet staat hier dus los van.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat een absoluut belachelijk stuk text heb je daar neergeplant Floris. Ik hoop dat je in je ivoren toren een verrekijker hebt om naar beneden te kijken op wat ik er van vind, en anders hoor je het wel van anderen ofzow.[/quote]Ik wil je wel persoonlijk mijn excuses aanbieden, misschien is dat wel op zijn plaats. Mijn excuses dus als ik zo op je ben overgekomen.
Het was dus duidelijk niet mijn bedoeling om zo 'uit de hoogte' over te komen, ik was niet van plan een arrogant stuk te schrijven of iets dergelijks, ik wilde jullie juist betrekken in het geheel, of ten een tipje van de sluier lichten zodat jullie ook zien hoe het hier een beetje in elkaar steekt. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In je hele stuk leg je niets uit over hoeveel geld er dan wel verdiend word, je draait eromheen en roept alleen maar algemene dingen die helemaal niet interessant zijn[/quote]Bedragen zal ik nooit en te nimmer noemen, dit is niet jou zaak maar de zaak van de mensen die de site beheren. Jij zou het eenvoudigweg ook niet doen. Dan ga je niet om de zaken heen draaien, maar proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe het wel zit, zonder bedragen te noemen, als jij dat niet goed genoeg vind is dat jammer. (Ja sorry hoor, jij zou het ook niet doen, als je een eigen bedrijf hebt ga je niet met mensen die je niet kent over de inkomsten en uitgaven van je bedrijf zitten babbelen. En al helemaal niet in exacte bedragen.) <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> en je preekt alsof je mn leraar bent, terwijl dat andersom een stuk waarschijnlijker is. Vooral dat commerciele stukje...pfffffff.
Dan ook nog zeggen "dit alles maakt ons een echt bedrijf" jezus gefeliciteerd met de prestatie Heer Diemel.
Als je per se nix wil zeggen, zeg dan niets.[/quote]Dank je voor de mooie Flame die je geeft. Nogmaals het is een uitleg voor de mensen die het wel willen weten zonder de preciese bedragen te willen horen, puur uit interesse. Het is overigens niet mijn prestatie en dat heb ik nooit gepretendeerd, het is de inzet van Femme en alle anderen die hem helpen dat de site zo groot is geworden en dat er zo veel mensen van kunnen genieten, ik ben hier blijkbaar ineens het zwarte schaap omdat ik uitleg dat er ook centjes verdiend moeten worden om van te eten, maar geen cijfertjes noem (wat zoals ik al aangaf niet eens mag volgens het contract dat wij hebben). Dat mag, dat kan en dat is je goed recht.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tot hier kan ik het nog wel volgen maar daarna?
- Vervoerskosten Welk vervoer?
- Kosten voor het forum (licentie, bandbreedte etc) Ik dacht dat dat forum door Arjen was gemaakt
- Telefoonkosten Ik neem aan dat Tweakers niet op een telfoonlijn draait [/quote]Nee, dat klopt, maar ik kan wel uitleggen waar de hierboven genoemde dingen op uitkomen. Je kan begrijpen dat we af en toe naar mensen toe moeten en dat dit soms met de trein gaat of met de auto. Soms moet je wel eens iets ophalen voor een review, of juist opsturen nadat je het review hebt gemaakt. Dat zijn dus vervoerskosten.
Telefoonkosten is ook niet zo vergezocht aangezien je om dingen te kunnen regelen soms met elkaar wil overleggen, dat is het makkelijkst per telefoon en dat kost geld. Omdat je voor de site dingetjes doet is het wel prettig als je dan ook een beetje geld krijgt om deze kosten te dekken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Vervoerskosten Welk vervoer?
Zoals al gezegd komt er een kantoor... Er moeten dus leaseauto's komen voor de crew om elke dag naar Ruurlo te reizen [/quote]Misschien komen er leaseauto's, misschien niet, hangt er gewoon van af of dat op te brengen is. We willen graag een kantoor, puur omdat je dan bij elkaar zit en omdat dit veel andere voordelen heeft, je kan af en toe eens iemand ontvangen daar in plaats van thuis. Je kan met elkaar overleggen, je kan daar een goede testopstelling maken etc.
Zoals het er uit ziet komt dat kantoor echter niet in Ruurlo, maar eerder in Utrecht of Amersfoort ofzo, daar is immers kabelinternet en het ligt centraler, zo kan je zelf ook makkelijker naar fabrikanten, winkels enzo toe. Maar ook kunnen mensen makkelijker bij ons komen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Kosten voor het forum (licentie, bandbreedte etc) Ik dacht dat dat forum door Arjen was gemaakt
Toch schijnt zelfs Arjen er geld voor te willen hebben...[/quote]Dit vind ik ronduit lullig, ik ga er dus ook niet op in.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Telefoonkosten Ik neem aan dat Tweakers niet op een telefoonlijn draait
Als ze straks allemaal op kantoor zitten willen ze natuurlijk ook hun familie kunnen bellen op kosten van de zaak.[/quote]Zie uitleg hierboven.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zit hier al vanaf de eerste maand en ik moet zeggen...hoe leuk het ook allemaal is een beetje verdienen...doe rustig aan!! welke klanten wil je ontvangen in dat pand? jzus man...tis een website hoor, geen concern![/quote]Duidelijk, ik kan niets anders dan het met je eens zijn, het is ook maar iets dat we graag willen, maar niet zeker weten of het haalbaar is. Alles is wat dat betreft afhankelijk van hoe goed het gaat met de site, waarna we eens gaan kijken of het haalbaar is. Ik heb ook niets gezegd over hoe groot het moet zijn, maak je geen illusies, we hebben het hier over een kleine gehuurde kantoorruimte met IKEA meubels, niet over een kooppand met Glazen lift en secretaresses! ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar de bezoekers hier willen natuurlijk bedragen horen, ik heb geen flauw idee hoeveel Tweakers.net nou opbrengt, geef eens een ruwe schatting, ik vind dat wij als trouwe T.net bezoekers dit wel mogen weten. Wij kijken tenslotte tegen die banners aan en zorgen ervoor dat jullie centjes krijgen. [/quote]Ik begrijp heel goed dat je het wilt weten, maar ik kan het gewoon niet zeggen. Het mag niet en ik zou het eerlijk gezegd ook niet willen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En Floris, je had het over vaste medewerkers, wie zijn dat dan allemaal?
Femme of course maar wie werkt nog meer fulltime voor T.net?[/quote]Op dit moment is het alleen Femme, als het goed gaat met de site (en Femme wil het nog) dan kom ik in februari ook full-time in dienst en later Daniel nog (juli, maar ook hier geld, het moet wel allemaal mogelijk zijn, zo niet, dan niet. Misschien dat Daniel mijn plaats over neemt, misschien gaan we beide part-time werken, maar dat is iets dat we op dat moment gaan bekijken)
Als aflsuiter wil ik nogmaals zeggen dat het niet mijn bedoeling was om uit de hoogte op jullie over te komen, ik wilde jullie juist een plezier doen. Dit is blijkbaar niet gelukt. Ik kan twee dingen doen, het eerste is dat ik jullie dan niets meer uitleg en zo voorkom dat er mensen over mijn woorden vallen, maar tegelijk jullie allemaal in het ongewisse laten. Of ik kan jullie proberen een klein beetje te laten zien hoe het achter de schermen zit en dan dus keihard worden afgezeken. It's your call, ik heb in ieder geval besloten voorlopig stil te blijven en me niet meer met jullie te bemoeien, waarbij ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat het zo heeft moeten gaan...
Floris