Toon posts:

Doubleclick versus Webads--->$$ ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat t.net al "over" is gegaan op doubleclick. Zal niet lang duren voor jullie op het forum ook over gaan op doubleclick of zoals fokzine op http://multi1.rmuk.co.uk/

Maar hoeveel verdienen jullie nu meer? Bij webads zo'n 15-17 gulden per 1000 pageviews.
Ik zie net in de stats zon 339000 pageviews op een dag dat was dus bij webads
zeg 15 gulden maal 339= fl 5085,- per dag dat erhier verdiend wordt. Hoeveel is dat nu??

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

AntonT

One Ton!

Ik zie nog steeds Webads (:r - die irritante doorschakelingen) op Tnet.

:?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net is niet overgegaan op Doubleclick. Banners uit het Doubleclick netwerk zijn meestal afkomstig van vanaf bedrijven die de Dart admanagement software van Doubleclick gebruiken.

• Hans
  • Niet online
Mmm, sinds wanneer gebruikt WebAds DART? >:)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bedrijf X gebruikt Doubleclick Dart voor hun web advertising

Bedrijf X adverteert bijv. via WebAds op sites in het WebAds netwerk.

Bedrijf X adverteert bijv. ook via het netwerk van NetPlus en bij IDG.

Banners komen in alle gevallen vanaf Doubleclick zodat Bedrijf X zelfs stats heeft van al z'n campagnes.

Floris' domme fout |:(

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

The Legend

*Plop*

Kweenie of dit on-topic is maar tjek http://www.amazingmedia.com is voor ads waar je veel geld mee kan verdienen. Het zijn geen computer gerelateerde ads maar ze betalen wel per view. Dus een een site zoals T.net met veel hits per dag kan gemakkelijk verdienen dacht ik zo.
Naja...dit was het weer :P Just for info :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 00:21

Floor-is

5.2

Hoi allemaal,

Voordat jullie allemaal gaan gillen dat we wel ƒ150.000,- per maand kunnen verdienen is het misschien handig dat ik, als verantwoordelijke voor de reclame (samen met Daniel doe ik het commerciele stuk, Femme doet het technische gedeelte) een stukje uitleg geef over hoe en wat.

Eerst maar waarom er uberhaupt reclame op t.net staat (sommigen vragen het zich af blijkbaar aangezien ik er serieuze vragen over krijg).
- Eigenlijk is het simpel, het is ons werk om deze site aan de gang te houden. Hiermee moeten we dus ons eten verdienen, dat kunnen we op 2 manieren voor elkaar krijgen. De eerste is door bannering, voor een bepaald bedrag mag een adverteerder een deel van de ruimte op de site "vervuilen" met reclame, waardoor we inkomsten genereren.
De andere manier is door iedereen die zich registreerd een bedrag te laten betalen en omdat dat niet werkt is het dus simpel kiezen ;)

Dan zal ik proberen uit te leggen hoe bannering in elkaar zit, commercieel gezien.
- Even als voorbeeld: Stel een bedrijf wil bekend maken dat ze een nieuw product op de markt gaan brengen. Om dit produkt te verkopen moet het produkt natuurlijk wel bekend zijn bij het publiek. Daarvoor heeft men dus reclame.
Nu kan het zijn dat zo'n reclame-vent denkt: Hé dat is interessant, die site heeft zus-en-zo-veel bezoekers, met dit profiel en dat lijkt me wel wat. Dan kijkt deze persoon nog eens op de site en ziet dan dat de reclames op de site door WebAds worden verzorgd. De reclame-vent belt vervolgens WebAds op, waar hij uitlegt hoeveel geld hij er voor over heeft en wat hij er voor terug wil. Op dat moment is het belangrijk te weten dat een bepaalde site een bepaald bedrag kost, bijvoorbeeld ƒ40,- per 1000 views. De reclame-man besluit dan voor zeg 5.000 aan views te kopen. (Dus 200.000 adviews)
Van deze ƒ5.000,- gaat een deel naar WebAds en een deel naar ons.

Nu is het niet haalbaar om het volledige aantal views dat je als site genereerd te kunnen vullen met betaalde banners, er zit dus ook een deel nietbetalende banners tussen! Gelukkig kunnen we door regelingen te treffen met sommige bedrijven nieuwe hardware (bijvoorbeeld voor de testsystemen) ruilen tegen banners. Op die manier heeft het bedrijf toch reclame en wij hebben zonder dat er geld over tafel gaat onze hardware.

Even voor de duidelijkheid: Een dekking van 60% is al niet haalbaar, (een dekking van zo'n 20-35% is al ideaal) dus de kans is nogal groot dat je meer de helft van de tijd tegen een niet-betalende banner aan zit te kijken. (We zouden dan de banner wel weg kunnen halen, maar omdat je een contract hebt met een bureau als WebAds doe je dit eenvoudigweg niet).
Dan even over de CPM (oftewel Cost Per Mile) deze kunnen we wel erg hoog zetten, maar dan haal je weer een lagere dekking, door dus hiermee te spelen en ervaring op te doen kom je tot een soort evenwicht, waarbij de CPM precies zo is dat er een maximaal rendement is.

Wat doen we nu eigenlijk met het geld dat binnenkomt?
- Dat is een vraag die relatief eenvoudig te beantwoorden is, al wordt het antwoord wel vrij lang. Daarom maka ik een lijstje:
- Salarissen medewerkers (Full-Timers)
- Vergoedingen voor nieuws-posters
- Vergoedingen voor reviews
- Onderhoud hardware (testsystemen, Servers etc)
- Software kopen (we zijn een bedrijf, dus moeten het allemaal legale licenties zijn (DUH))
- Vervoerskosten
- Kosten voor het forum (licentie, bandbreedte etc)
- Telefoonkosten,
- Internetkosten
- Reserve's opbouwen voor tijden met minder omzet
(Er komt een bedrijfspand met alle hieraan verbonden kosten, dit omdat we een bedrijf zijn en ook een plek moeten hebben om klanten te ontvangen etc. Je kan immers niet eeuwig in je studentenkamertje blijven hangen)

Dit alles bij elkaar maakt ons een echt bedrijf, met omzet, kosten, BTW-aftrek, belasting, lonen etc. etc.

En nee, we verkopen geen aandelen, tenminste niet zomaar, maarja als je toevallig een paar ton over hebt, mail ons ffies ;)

Ik hoop dat zo het een en ander duidelijk is geworden en dat als jullie nog vragen hebben, deze gewoon blijven stellen. Ik wil wel duidelijk stellen dat DoubleClick dus niet onze nieuwe "bannerboer" is, maar dat we met WebAds werken. We hebben afgelopen woensdag nog met ze aan tafel gezeten en het ziet er niet naar uit dat we op korte termijn naar een andere partij zullen overstappen.

Met vriendelijke groet,
Floris Diemel

[EDIT Ik heb het maar weggehaald, sommigen vallen er blijkbaar over, terwijl ik het goed bedoel. Het was dus om weer te geven dat ik niet zomaar uit mijn nek zit te zaniken :([EDIT]

Bericht hierboven

• Jasper
  • Laatst online: 19-02 19:14
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 01:40 schreef Femme het volgende:
Bedrijf X adverteert bijv. ook via het netwerk van Netplus en bij IDG.[/quote]Toevallig die naam..

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik maakte een fout, mijn fout, toegegeven. Sorry.

Bericht hierboven

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 18:00 schreef Floris_Diemel het volgende:
Commercial Manager tweakers.net
Business Relations Manager tweakers.net[/quote]no offence hoor :) maar klinkt zo van "kijk eens wat ik wel niet ben" :D
eh ja ignore deze opmerking maar trouwens, hij is nogal nutteloos/offtopic :P

• Jasper
  • Laatst online: 19-02 19:14
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 18:24 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ehm ja wat moet ik zeggen, we zijn met een aantal partijen in gesprek geweest en NetPlus was er een van, Femme haalt ook wel eens dingen door elkaar (waarschijnlijk had hij weer de nacht er voor doorgewerkt en dan krijg je dat he?)[/quote]Tja, als je naar fok kijkt , dan valt er wel wat te voorspellen..

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 19:07 schreef Tom het volgende:
eh ja ignore deze opmerking maar trouwens, hij is nogal nutteloos/offtopic :P[/quote]Nee, als jij het niet gedaan had, had ik het wel gedaan. Ik krijg er ook een beetje antiperistaltische neigingen van in m'n slokdarm :r

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaan jullie ook naar de AEX-beurs ?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

En is tweakers.net dan het kantoor van webmagix en tom zn bedrijf?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
:r
Wat een absoluut belachelijk stuk text heb je daar neergeplant Floris. Ik hoop dat je in je ivoren toren een verrekijker hebt om naar beneden te kijken op wat ik er van vind, en anders hoor je het wel van anderen ofzow.
In je hele stuk leg je niets uit over hoeveel geld er dan wel verdiend word, je draait eromheen en roept alleen maar algemene dingen die helemaal niet interessant zijn en je preekt alsof je mn leraar bent, terwijl dat andersom een stuk waarschijnlijker is. Vooral dat commerciele stukje...pfffffff.
Dan ook nog zeggen "dit alles maakt ons een echt bedrijf" jezus gefeliciteerd met de prestatie Heer Diemel.

Als je per se nix wil zeggen, zeg dan niets.

Met vriendelijke groeten,
Ruben Timmerman.

Advertising Business Income Profit People Management User Tweakers.net © ™

<font size="-2">Disclaimer: Aan deze agressieve tekst kunnen geen rechten ontleend worden. Agressie uit het verleden biedt geen garantie voor rendementen in de toekomst. Het is verboden dit topic te sluiten, zelfs als hij uitdraait op een flamewar.</font>

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 19:11 schreef Hans het volgende:
Nee, als jij het niet gedaan had, had ik het wel gedaan. Ik krijg er ook een beetje antiperistaltische neigingen van in m'n slokdarm :r[/quote]mja hé ik had dat er ook maar bijgezet omdat ik geen ruzie wil. Vind het ook om te :r maarja ken em verder niet en hoef geen ruzie :)

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft men hier ook het idee dat de server (of de verbinding er naar toe ;)) erg zit te fokken (geen typo ;)) de laatste tijd?

Dus T.net laden -> oeps kan pagina niet vinden op webads -> weer een refresh. :r

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 19:28 schreef pim_ het volgende:
En is tweakers.net dan het kantoor van webmagix en tom zn bedrijf?[/quote]Eh? ik heb verder weinig met Tweakers.net te maken, behalve dat ik hier op GoT vaak rondloop/moderate en Femme enzo wel ken :)

en Femme vind Mercedessen niet mooi dus ALS ik al met hem samen in het kantoor zit zal ie die Mercedes die er ooit zal komen, niet voor z'n deur willen hebben :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Heeft men hier ook het idee dat de server (of de verbinding er naar toe ) erg zit te fokken (geen typo ) de laatste tijd?[/quote]Ssssttt ! Mag je niks van zeggen !!! Deed ik laatst ook, werd meteen uitgekafferd door de sociaal onbegaafde lui hiero.

Ach, als ze dit zo nog ff volhouden bestaat tweakers.net over een half jaar niet meer. Zo jaag je je klanten in zéér hoog tempo weg iig.

Virussen? Scan ze hier!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 19:46 schreef wildhagen het volgende:
Ssssttt ! Mag je niks van zeggen !!! Deed ik laatst ook, werd meteen uitgekafferd door de sociaal onbegaafde lui hiero.[/quote]Oh? Tja, heb ik schijt aan...

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

- Dat is een vraag die relatief eenvoudig te beantwoorden is, al wordt het antwoord wel vrij lang. Daarom maka ik een lijstje:
- Salarissen medewerkers (Full-Timers)
- Vergoedingen voor nieuws-posters
- Vergoedingen voor reviews
- Onderhoud hardware (testsystemen, Servers etc)
- Software kopen (we zijn een bedrijf, dus moeten het allemaal legale licenties zijn (DUH))

Tot hier kan ik het nog wel volgen maar daarna?

- Vervoerskosten Welk vervoer?
- Kosten voor het forum (licentie, bandbreedte etc) Ik dacht dat dat forum door Arjen was gemaakt
- Telefoonkosten Ik neem aan dat Tweakers niet op een telfoonlijn draait

De rest lukt wel weer geloof ik :)

- Internetkosten
- Reserve's opbouwen voor tijden met minder omzet

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 20:04 schreef Timpie2000 het volgende:
Ik dacht dat dat forum door Arjen was gemaakt[/quote]Arjen en Jorma vragen er ook geld voor.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Zoals al gezegd komt er een kantoor... Er moeten dus leaseauto's komen voor de crew om elke dag naar Ruurlo te reizen :).

- Kosten voor het forum (licentie, bandbreedte etc) Ik dacht dat dat forum door Arjen was gemaakt

Toch schijnt zelfs Arjen er geld voor te willen hebben...

- Telefoonkosten Ik neem aan dat Tweakers niet op een telefoonlijn draait

Als ze straks allemaal op kantoor zitten willen ze natuurlijk ook hun familie kunnen bellen op kosten van de zaak.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik zit hier al vanaf de eerste maand en ik moet zeggen...hoe leuk het ook allemaal is een beetje verdienen...doe rustig aan!! welke klanten wil je ontvangen in dat pand? jzus man...tis een website hoor, geen concern!

Vaak verliezen mensen die realiteit uit het oog..tis dat ik naar de kapper moet anders zou ik nog 2 a4's voltypen.

Verwijderd

Maar de bezoekers hier willen natuurlijk bedragen horen, ik heb geen flauw idee hoeveel Tweakers.net nou opbrengt, geef eens een ruwe schatting, ik vind dat wij als trouwe T.net bezoekers dit wel mogen weten. :) Wij kijken tenslotte tegen die banners aan en zorgen ervoor dat jullie centjes krijgen. :)

En Floris, je had het over vaste medewerkers, wie zijn dat dan allemaal?

Femme of course maar wie werkt nog meer fulltime voor T.net?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
* irrelevant vindt het best hoor, Floris

Zoveel last hebben we er toch ook niet van? OK, af en toe een brakke banner die wat irriteert. Op de back-knop rammen en op stop drukken voor hij verschijnt (banners verschijnen gelukkig als laatste :)).

Ik vind dat we dat toch wel over mogen hebben voor de geweldige site die we ervoor terug krijgen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Bedrijf X adverteert bijv. ook via het netwerk van Netplus en bij IDG. [/quote]Dat is geen typo. Als bedrijf X via meerdere advertentie netwerken wil adverteren (Doubleclick, WebAds, Netplus, IDG sites enz.) dan hebben ze via Dart overzicht van alle campagnes, dus op die manier kan het voorkomen dat je bij WebAds een banner ziet die afkomstig is van een Doubleclick server.

Tot zover on-topic :) (de thread begint hierover).

Ik heb niet gelezen wat Floris hier eerst heeft geschreven en waar de ophef over is gemaakt.

Ik vind dat het voor Tweakers.net belangrijker is om wat meer te focussen op de core business, namelijk het brengen van content :) dan op het bedrijfje spelen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ok, blijkbaar is mijn post niet goed gevallen en heb ik een verkeerde intonatie aangenomen, mijn excuses daarvoor.

Ik wilde zeker niet overkomen als een soort "kijk-eens-hoe-goed-ik-wel-niet-ben-persoon". Ik hoopte jullie juist uit te leggen dat we ook kosten maken en door deze uitleg een beetje te betrekken in het rijlen en zeilen van tweakers.net. Je kan eenvoudigweg niet van mij verwachten dat ik alle cijfertjes die hierin een rol spelen ga neerzetten, puur omdat ik dat niet mag (staat in het contract met WebAds onder andere). Ik ga jullie toch ook je inkomen niet vragen? Of de omzet van je bedrijf of het bedrijf waarvoor je werkt?

Wat ik wilde doen is jullie een klein tipje van dde sluier lichten over hoe tweakers.net in elkaar zit qua banners, maar als jullie alleen cijfertjes willen weten dan kan ik dat beter niet doen.

Ik kan mijn excuses blijven aanbieden voor het feit dat ik de verkeerde bewoordingen heb gebruikt en verkeerd op jullie ben over gekomen, maar ik denk niet dat jullie daar iets aan hebben. Eén keer is genoeg en dan zou het toch ook wel duidelijk zijn dat het niet de bedoeling was zoals het is gegaan?

Wat ik wel kan doen is proberen uit te leggen hoe het zit met de inkomsten en uitgaven, maar blijkbaar gaat het jullie niet om hoe die zijn opgebouwd, maar willen jullie alleen de cijfertjes weten. Ik vind dat jammer.

Toch zal ik proberen op jullie allemaal te reageren...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tja, als je naar fok kijkt , dan valt er wel wat te voorspellen..[/quote]Hoezo? Wat valt er te voorspellen? Fok! is een totaal andere site dan T.net met een heel andere doelgroep. De relatie die Fok! had met WebAds was en is heel anders dan die wij hebben. Fok! heeft nu een contract met Net+, maar dat wil niet meteen zeggen dat wij dat ook gaan doen... <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gaan jullie ook naar de AEX-beurs ?[/quote]Eeeeuhhhh nou nee. :)
Ik kan hier een heel serieus stuk over schrijven, maar het is eenvoudigweg niet de bedoeling en niet haalbaar. (Vooral dat eerste is belangrijk)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En is tweakers.net dan het kantoor van webmagix en tom zn bedrijf?[/quote]Hier heeft Tom al zelf antwoord op gegeven, nee dat is het dus niet. Tweakers.net is een apart bedrijf, net als Fok! een apart bedrijf is. Tom heeft zijn eigen bedrijf en dat is niet met Tweakers.net verbonden. Dat hij nu ook op GoT goede en leuke dingen doet staat hier dus los van.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat een absoluut belachelijk stuk text heb je daar neergeplant Floris. Ik hoop dat je in je ivoren toren een verrekijker hebt om naar beneden te kijken op wat ik er van vind, en anders hoor je het wel van anderen ofzow.[/quote]Ik wil je wel persoonlijk mijn excuses aanbieden, misschien is dat wel op zijn plaats. Mijn excuses dus als ik zo op je ben overgekomen.
Het was dus duidelijk niet mijn bedoeling om zo 'uit de hoogte' over te komen, ik was niet van plan een arrogant stuk te schrijven of iets dergelijks, ik wilde jullie juist betrekken in het geheel, of ten een tipje van de sluier lichten zodat jullie ook zien hoe het hier een beetje in elkaar steekt. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In je hele stuk leg je niets uit over hoeveel geld er dan wel verdiend word, je draait eromheen en roept alleen maar algemene dingen die helemaal niet interessant zijn[/quote]Bedragen zal ik nooit en te nimmer noemen, dit is niet jou zaak maar de zaak van de mensen die de site beheren. Jij zou het eenvoudigweg ook niet doen. Dan ga je niet om de zaken heen draaien, maar proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe het wel zit, zonder bedragen te noemen, als jij dat niet goed genoeg vind is dat jammer. (Ja sorry hoor, jij zou het ook niet doen, als je een eigen bedrijf hebt ga je niet met mensen die je niet kent over de inkomsten en uitgaven van je bedrijf zitten babbelen. En al helemaal niet in exacte bedragen.) <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> en je preekt alsof je mn leraar bent, terwijl dat andersom een stuk waarschijnlijker is. Vooral dat commerciele stukje...pfffffff.
Dan ook nog zeggen "dit alles maakt ons een echt bedrijf" jezus gefeliciteerd met de prestatie Heer Diemel.

Als je per se nix wil zeggen, zeg dan niets.[/quote]Dank je voor de mooie Flame die je geeft. Nogmaals het is een uitleg voor de mensen die het wel willen weten zonder de preciese bedragen te willen horen, puur uit interesse. Het is overigens niet mijn prestatie en dat heb ik nooit gepretendeerd, het is de inzet van Femme en alle anderen die hem helpen dat de site zo groot is geworden en dat er zo veel mensen van kunnen genieten, ik ben hier blijkbaar ineens het zwarte schaap omdat ik uitleg dat er ook centjes verdiend moeten worden om van te eten, maar geen cijfertjes noem (wat zoals ik al aangaf niet eens mag volgens het contract dat wij hebben). Dat mag, dat kan en dat is je goed recht.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tot hier kan ik het nog wel volgen maar daarna?

- Telefoonkosten Ik neem aan dat Tweakers niet op een telfoonlijn draait [/quote]Nee, dat klopt, maar ik kan wel uitleggen waar de hierboven genoemde dingen op uitkomen. Je kan begrijpen dat we af en toe naar mensen toe moeten en dat dit soms met de trein gaat of met de auto. Soms moet je wel eens iets ophalen voor een review, of juist opsturen nadat je het review hebt gemaakt. Dat zijn dus vervoerskosten.
Telefoonkosten is ook niet zo vergezocht aangezien je om dingen te kunnen regelen soms met elkaar wil overleggen, dat is het makkelijkst per telefoon en dat kost geld. Omdat je voor de site dingetjes doet is het wel prettig als je dan ook een beetje geld krijgt om deze kosten te dekken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Vervoerskosten Welk vervoer?
Zoals al gezegd komt er een kantoor... Er moeten dus leaseauto's komen voor de crew om elke dag naar Ruurlo te reizen [/quote]Misschien komen er leaseauto's, misschien niet, hangt er gewoon van af of dat op te brengen is. We willen graag een kantoor, puur omdat je dan bij elkaar zit en omdat dit veel andere voordelen heeft, je kan af en toe eens iemand ontvangen daar in plaats van thuis. Je kan met elkaar overleggen, je kan daar een goede testopstelling maken etc.
Zoals het er uit ziet komt dat kantoor echter niet in Ruurlo, maar eerder in Utrecht of Amersfoort ofzo, daar is immers kabelinternet en het ligt centraler, zo kan je zelf ook makkelijker naar fabrikanten, winkels enzo toe. Maar ook kunnen mensen makkelijker bij ons komen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Kosten voor het forum (licentie, bandbreedte etc) Ik dacht dat dat forum door Arjen was gemaakt

Toch schijnt zelfs Arjen er geld voor te willen hebben...[/quote]Dit vind ik ronduit lullig, ik ga er dus ook niet op in.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Telefoonkosten Ik neem aan dat Tweakers niet op een telefoonlijn draait

Als ze straks allemaal op kantoor zitten willen ze natuurlijk ook hun familie kunnen bellen op kosten van de zaak.[/quote]Zie uitleg hierboven.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zit hier al vanaf de eerste maand en ik moet zeggen...hoe leuk het ook allemaal is een beetje verdienen...doe rustig aan!! welke klanten wil je ontvangen in dat pand? jzus man...tis een website hoor, geen concern![/quote]Duidelijk, ik kan niets anders dan het met je eens zijn, het is ook maar iets dat we graag willen, maar niet zeker weten of het haalbaar is. Alles is wat dat betreft afhankelijk van hoe goed het gaat met de site, waarna we eens gaan kijken of het haalbaar is. Ik heb ook niets gezegd over hoe groot het moet zijn, maak je geen illusies, we hebben het hier over een kleine gehuurde kantoorruimte met IKEA meubels, niet over een kooppand met Glazen lift en secretaresses! ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar de bezoekers hier willen natuurlijk bedragen horen, ik heb geen flauw idee hoeveel Tweakers.net nou opbrengt, geef eens een ruwe schatting, ik vind dat wij als trouwe T.net bezoekers dit wel mogen weten. Wij kijken tenslotte tegen die banners aan en zorgen ervoor dat jullie centjes krijgen. [/quote]Ik begrijp heel goed dat je het wilt weten, maar ik kan het gewoon niet zeggen. Het mag niet en ik zou het eerlijk gezegd ook niet willen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En Floris, je had het over vaste medewerkers, wie zijn dat dan allemaal?

Femme of course maar wie werkt nog meer fulltime voor T.net?[/quote]Op dit moment is het alleen Femme, als het goed gaat met de site (en Femme wil het nog) dan kom ik in februari ook full-time in dienst en later Daniel nog (juli, maar ook hier geld, het moet wel allemaal mogelijk zijn, zo niet, dan niet. Misschien dat Daniel mijn plaats over neemt, misschien gaan we beide part-time werken, maar dat is iets dat we op dat moment gaan bekijken)

Als aflsuiter wil ik nogmaals zeggen dat het niet mijn bedoeling was om uit de hoogte op jullie over te komen, ik wilde jullie juist een plezier doen. Dit is blijkbaar niet gelukt. Ik kan twee dingen doen, het eerste is dat ik jullie dan niets meer uitleg en zo voorkom dat er mensen over mijn woorden vallen, maar tegelijk jullie allemaal in het ongewisse laten. Of ik kan jullie proberen een klein beetje te laten zien hoe het achter de schermen zit en dan dus keihard worden afgezeken. It's your call, ik heb in ieder geval besloten voorlopig stil te blijven en me niet meer met jullie te bemoeien, waarbij ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat het zo heeft moeten gaan...

Floris

Bericht hierboven

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik begrijp heel goed dat je het wilt weten, maar ik kan het gewoon niet zeggen. Het mag niet en ik zou het eerlijk gezegd ook niet willen.[/quote]OK, ik begrijp het. Ik was gewoon nieuwsgierig.

Ik heb geen kritiek op je hoor, ik vind het juist erg leuk en interessant dat je een tipje van de sluier wilt oplichten omtrent de toekomst van Tweakers.net. Ik wist niet dat het zo goed ging met T.net, dat er zelfs al gedacht wordt aan een eigen kantoor. :) Ik hoop dat het allemaal lukt, en wens jullie veel suc6.

Floris, thanks voor dit leuke stukje tekst.

Verwijderd

Oh ja, en trek je die negatieve opmerkingen van sommigen hier niet aan! Ik denk dat de meesten hier (waaronder ik dus) zulke stukken tekst juist erg interessant vinden. Ik hoop niet dat die paar bezoekers die kritiek hebben ervoor zorgen dat we zulke inside info niet meer krijgen, omdat ze een beetje kritisch zijn.

Hoewel ik het wel met ze eens ben dat die zin "Commercial ... etc etc " misschien iets te ver ging :). Niet dat ik me eraan stoor maar ik zou me kunnen voorstellen dat een ander dat wel doet. Maar daar heb je je excuses voor aangeboden en dat is erg netjes van je.

Nogmaals bedankt voor dit informatieven stukje tekst!

Revolution

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja ook bedankt voor het enerverende stukje tekst :)

nix aantrekken van die lui die meteen beginnen te flamen..

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dank jullie voor de steun.

Ik moet gewoon eerlijk toegeven dat het niet slim van me was en daardoor heb ik mensen een verkeerde indruk gegeven. Ik denk dat ik duidelijk mijn excuses heb aangeboden en dat dat voldoende is.

Ik trek me er wel wat van aan omdat juist de negatieve gedachten eerder worden overgenomen dan positieve gedachten, maarja misschien trek ik het me nog te veel aan ofzo. Thanks anyways Revolution en Rick_h

Bericht hierboven

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 23:37 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik moet gewoon eerlijk toegeven dat het niet slim van me was en daardoor heb ik mensen een verkeerde indruk gegeven. Ik denk dat ik duidelijk mijn excuses heb aangeboden en dat dat voldoende is.

Ik trek me er wel wat van aan omdat juist de negatieve gedachten eerder worden overgenomen dan positieve gedachten, maarja misschien trek ik het me nog te veel aan ofzo.[/quote]Hehe naja dat van mij was misschien beetje asociaal om te posten: in de ogen van de bezoeker hoor ik ook tot de t.net (GoT) crew en lijkt het alsof ik me 'collega' loop af te zeiken.

Ik vond je bericht in ieder geval een beetje vreemd overkomen, de fanatieke Tweakers weten best dat Tweakers.net door een paar jongens in de avond- en weekenduurtjes gerunt wordt. Dan is het vreemd om tegen de bezoeker jezelf 'groot' voor te doen terwijl iedereen weet dat het opzich meevalt (als je de .plans en 'Lieve adjes' af en toe leest weet je dat tenminste).

Je had zoiets beter richting de adverteerder kunnen sturen :). Maarja ik heb meestal een hekel aan dat soort 'functienamen' (zou het niet graag onder m'n mailtjes zetten), maar dat is persoonlijk. Soms moet het en soms willen mensen ermee laten zien wat ze wel niet zijn, was dus een vooroordeel van mij om te zeggen dat je tot die laatste categorie hoorde.

Verder wil ik me ook totaal niet met de organisatie van Tweakers.net bemoeien hoor, maar vond het vreemd om je zo groot voor te doen tegenover de bezoeker, de meesten zijn niet gewent aan die commerciele babbeltjes. En ik ben zelf ook van mening dat je beter met keiharde cijfers (pageviews, uitkomsten uit (Webads-)enquetes, enz.) kunt aankomen dan met praatjes die leuk klinken. Maarja ik ga nu weer behoorlijk offtopic :).

Excusus dus :)

• Hans
  • Niet online
Toch blijft het verhaal van leaseauto's en crap echt te hoog gegrepen. Als je daar nu al over na gaat denken moet iemand je even met je hoofd uit de wolken trekken, anders ga je net zo hard naar de klote als dat je opgebloeit bent. Ik krijg een beetje het gevoel als of je CE studeert of hebt gestudeerd en je de boel wel 'even' zal regelen. Think again. Ik begrijp best dat het allemaal wat professioneler kan als nu, maar je moet niet te hard willen gaan. (Nog geen natte dromen hebben over de BMW z3 van Anand ofzo ;))

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Floris:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat ik wel kan doen is proberen uit te leggen hoe het zit met de inkomsten en uitgaven, maar blijkbaar gaat het jullie niet om hoe die zijn opgebouwd, maar willen jullie alleen de cijfertjes weten. Ik vind dat jammer. [/quote] Daar ben ik best in geinteresseerd maar je houdt het zo inconcreet dat je eigenlijk niets dan poep praat, daar eindig ik ook mee, en daar doel ik op. Hoeveel jullie precies verdienen is niet half zo interessant als waarom hoe en wat er mee gedaan word.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>daar is immers kabelinternet [/quote]:D Smart thinking... Ik hoop dat dat een vergissing en onoplettendheidje was, zegt het woordje KaasHema je iets? ADSL is hier echter ook te krijgen (ik zit hier op mxstream) en dat bevalt wel, al is de snelheid niet des ADSL's (max 180kB/s down).

Tom:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik vond je bericht in ieder geval een beetje vreemd overkomen, de fanatieke Tweakers weten best dat Tweakers.net door een paar jongens in de avond- en weekenduurtjes gerunt wordt. Dan is het vreemd om tegen de bezoeker jezelf 'groot' voor te doen terwijl iedereen weet dat het opzich meevalt [/quote]Slaat de spijker op de kop, Tommieboy... Dit is precies wat ik zo lelijk vond aan het stuk.

<font size="-2">Disclaimer 2: Hier volgt een nog vervelender stuk text, niet lezen als je de vorige al slechty trok, ok?</font>
Verder begrijp ik nog niet wat er allemaal in Femme's hoofd omgaat qua personeelsbeleid etc.. Ik moet wel duidelijk zeggen dat ik slechts een heeeeeel klein deel weet van wat er allemaal gebeurt achter t.n, maarreh je zou denken dat iemand die zoiets heeft verzonnen en er altijd leuke ideeen over heeft zn best doet de best mogelijke groep mensen om zich heen te verzamelen om hem te helpen zijn doelstellingen te bereiken. Ik ken de mensen en de hele organisatie niet genoeg om er een gedegen oordeel over te vellen, maar en overhaaste conclusie moet me lukken. Ik krijg bepaald niet de indruk dat de dudes die het voor het zeggen krijgen komend jaar de besten on the job zijn, terwijl je hier een community bij elkaar hebt met in elk computergerelateerd vakgebied minstens 1 extreme koning.
Het spijt me.
Het verontrust me.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 22:45 schreef Floris_Diemel het volgende:
(...)
Je kan eenvoudigweg niet van mij verwachten dat ik alle cijfertjes die hierin een rol spelen ga neerzetten, puur omdat ik dat niet mag (staat in het contract met WebAds onder andere). Ik ga jullie toch ook je inkomen niet vragen? Of de omzet van je bedrijf of het bedrijf waarvoor je werkt?
(...)
Floris[/quote]Mijn salaris is Fl. 3200,- bruto per maand... so?
Als Webmagix een bedrijf is dan zijn die cijfers gewoon opvraagbaar. (als het een BV/NV is tenminste).

Naam: Webmagix Digital Media Design
Vestigingsplaats: 7261LG Ruurlo
KvK-inschrijfnummer: 09098880 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer dat klopt!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ho! Relax...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(als het een BV/NV is tenminste).[/quote]
edit:

Hier stond het begin van een flame. Ben tot inkeer gekomen.

Wel chapeau voor MichaelJackson dat ie als een van de weinige mijn nick goed kan spellen. ;)

Verwijderd

Dat kan ik ook:

PcDealer :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

LOL! :)

Pagina: 1