Ik ben dus in het bezit van een laptop zonder cdrom of zipdrive. (PII 366 96MB) hierop draait momenteel windows98. Ik heb een installatie drive (c:\win98install) op mijn HDD staan om een reinstall gedaan te krijgen. Is het mogelijk om een soortgelijke constructie voor bijv. RedHat Linux te krijgen, want ik lees wel veel faqs en andere docs over installeren van distro zonder cdrom maar ook geen diskdrive lijkt moeilijker..
zit er een floppydrive bij? Je kan de installatie van flop starten en dan je netwerkkaart aan de praat krijgen en verder een installatie over internet doen (of een intern netwerk)
Het kan via netwerk.
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Verwijderd
Is het niet mogelijk om een netwerk installatie te plegen ik weet hier zelf weinig vanaf maar weet dat het mogelijk is.
Even de juiste bootfloppy bij een distro zoeken en je zou inderdaad over een netwerk Linux moeten kunnen installeren.
Bootfloppy gebruiken zonder diskdriveWekkel schreef op 21 augustus 2002 @ 16:20:
Even de juiste bootfloppy bij een distro zoeken en je zou inderdaad over een netwerk Linux moeten kunnen installeren.
Sorry dat ik dit niet in de orginele post heb staan maar er zit echt niks geen randapparatuur bij dus ook geen Floppy drive.
Hmm, ik dacht alleen geen zipdrive..
Dan ben je reddeloos verloren (of je moet die HD van de laptop eruit slopen
)
Dan ben je reddeloos verloren (of je moet die HD van de laptop eruit slopen
Dat zou ik een prima oplossing vinden, maar wie zegt dat ik daar van kan booten? Dan zou ik ook wel meteen een usb cdrom kopen, want daar zou ik dan ook van kunnen booten, maar dat is volgens mij niet mogelijk.Juicy schreef op 21 augustus 2002 @ 16:51:
Koop een USB floppydisk station.
http://www.linux-laptop.net/
misschien is daar wat te vinden
misschien is daar wat te vinden
Verwijderd
wat je kan proberen is.. loadlin op de C-schijf zetten onder windows met een kernel en een root image en dan via loadlin linux booten. Vervolgens kan je via netwerk (als je een kernel met support voor je netwerkkaart hebt) de boel installeren.
Het risico is natuurlijk wel dat als installatie van LILO niet in 1 keer goed gaat, je ook niet vanaf 'n floppy kan booten om LILO nog eens goed erop te zetten
Het risico is natuurlijk wel dat als installatie van LILO niet in 1 keer goed gaat, je ook niet vanaf 'n floppy kan booten om LILO nog eens goed erop te zetten
Booten van USB cdrom en flop is tot op zekere hoogte mogelijk, maar dan is het nog steeds heel moeilijk om ervan te installen (nadat je ervan geboot bent kun je namelijk niet meer op de gewone manier bij de flop of cdrom... het allereerste wat je opstart moet dus meteen al USB support hebben).
Iets anders.. Kan die laptop van het netwerk booten? In de BIOS staan eventueel wat opties daarover.
Iets anders.. Kan die laptop van het netwerk booten? In de BIOS staan eventueel wat opties daarover.
Je kunt je C schijf verkleinen met bijvoorbeeld partition magic, zodat je wat ruimte daarnaast maakt voor een linux schijf, waarna je idd van je c-schijf uit windows/dos met loadlin een installatie kunt starten, die dan over het netwerk zijn data kan vinden.
Hoe zet je nu informatie op die bak? Heb je netwerk ofzo?
In dat laatste geval moet je met loadlin bovenstaand verhaal uitvoeren. ALs je ook geen netwerk hebt zie ik uberhaubt geen mogelijkheid om er iets a la Linux op te zetten.
In dat laatste geval moet je met loadlin bovenstaand verhaal uitvoeren. ALs je ook geen netwerk hebt zie ik uberhaubt geen mogelijkheid om er iets a la Linux op te zetten.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
Ik weet niet hoe de installatie precies gaat, maar ik denk dat iets als ZipSlack nog wel de meeste kans van slagen heeft. verkrijgbaar op ftp://ftp.bit.nl/mirror/slackware/slackware-8.1/zipslack/ Info op http://www.slackware.com/zipslack/
Je kunt nog wel FTP en van die laptop? (onder windows oid)
FTP dan de volledige distributie van redhat 7.3 naar je HD.
ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.3/en/os/i386/
start dan in DOS mode
en run $download dir$\i386\dosutils\autoboot.bat
Hierin word via loadlin een kernel met de RedHat installer gestart...
Dat zou het moeten doen....
Weet niet of andere distro's standaard ook zo'n optie hebben...
FTP dan de volledige distributie van redhat 7.3 naar je HD.
ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/7.3/en/os/i386/
start dan in DOS mode
en run $download dir$\i386\dosutils\autoboot.bat
Hierin word via loadlin een kernel met de RedHat installer gestart...
Dat zou het moeten doen....
Weet niet of andere distro's standaard ook zo'n optie hebben...
Ik ken iemand die het voorelkar heefd gekregen om assembly commands over een serrial cable naar een laptop te sturen, om er zo weer DOS os te krijgen.
Ik weet niet hoe dit moet, of tot hoeverre het waar is,maat het zou wel moeten kunnen dus
Ik weet niet hoe dit moet, of tot hoeverre het waar is,maat het zou wel moeten kunnen dus
Maybee we are alone... After all.
Tsja als je nog iemand anders kent met een laptop, dan zou je de harddisk om kunnen wisselen, het eerste stukje Linux kunnen installeren en dan de harddisk weer terug kunnen zetten.
Met eerste stukje bedoel ik in feite zo dat je netwerkkaart het doet.
Ik weet niet zeker of het werkt, maar het is te proberen.
Met eerste stukje bedoel ik in feite zo dat je netwerkkaart het doet.
Ik weet niet zeker of het werkt, maar het is te proberen.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
De gemiddelde computergebruiker zal dat moeilijker vinden denk ikHeidistein schreef op 22 augustus 2002 @ 13:28:
Ik ken iemand die het voorelkar heefd gekregen om assembly commands over een serrial cable naar een laptop te sturen, om er zo weer DOS os te krijgen.
Pagina: 1