Toon posts:

asus a7v333 telkens bios scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Telkens wanneer ik het systeem (asus a7v333 met amd athlon xp) opstart gaat deze naar het bios scherm. Hier moet je dan de cpu-speed kiezen. Dit gebeurt als de stekker eruit wordt gehaald en dan weer erin wordt gestopt. Dus echt van de stroom af. De tijd wordt dan ook niet meer juist aangegeven.
Laat ik de stekker erin zitten en start ik de computer overnieuw, dan gebeurt dit niet.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
cmos batterijtje?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

cmos batterijtje...... misschien alhoewel ik dat een beetje vreemd vind.

De meeste mobo's geven een gil als het batterijtje leeg is of raakt........

read manual eens.....

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ja heel raar, maar daar heb ik ook soms last van. Ik heb een a7v266-E moederbord.
En met een athlon XP 1800. Regelmatig flippert hij naar de bios en dan vraagt hij om de CPU speed aan te passen. Deze staat trouwens ook altijd dan verkeert. Hij staat dan namelijk op 1150. terwijl hij op 1550 (1533) moet staan.
Weet iemand waar dat aan ligt. Dacht dat ligt aan mij, maar daar hebben dus meer mensen last van.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de CMOS reset jumper wel op de juiste stand? Wanneer die op de 'RESET' stand staat, dan zul je inderdaad de beschreven symptomen ondervinden :)

• zwiebel
  • Laatst online: 21-05-2025
Ja die staat goed. Doet hij ook maar 1 op de 10 keer. Of 1 op de 15. Zo stom ben ik nou ook weer niet.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

waarom trek je telkens de stekker er uit :?

iRacing Profiel

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

zwiebel schreef op 21 augustus 2002 @ 18:30:
Ja die staat goed. Doet hij ook maar 1 op de 10 keer. Of 1 op de 15. Zo stom ben ik nou ook weer niet.
Sja, het antwoord was dan ook aan de topicstarter gericht.. :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips.

Ik denk dat het inderdaad het cmos batterijtje is. De asus a7v333 heeft alleen een clr jumper voor de cmos en geen reset.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:23:
Bedankt voor jullie tips.

Ik denk dat het inderdaad het cmos batterijtje is. De asus a7v333 heeft alleen een clr jumper voor de cmos en geen reset.

clr = clear = reset ;)
BalusC schreef op 22 augustus 2002 @ 15:30:
edit:
wow.. 2 zielen 1 gedachte.. (had dit venster al wat langer open, had nl een paar tegelijk opengeklikt..)
Je maakt me bang :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

clr = clear = reset = 1 pot nat ;)

edit:
wow.. 2 zielen 1 gedachte.. (had dit venster al wat langer open, had nl een paar tegelijk opengeklikt..)

Verwijderd

ik heb dit ook in het begin gehad met mn A7V333, maar nu geen last meer van. ik heb namelijk een stekkerblok op me bureau liggen waar alles op aangesloten is, en die doe ik altijd uit als ik klaar ben met computeren. ik heb hem een paar dagen aan laten staan en nu heb ik geen last meer van. dus probeer eens een tijdje de stekker erin te laten

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 15:37 . Reden: ffies signature aanzetten :P ]

Verwijderd

Ik heb dus nu 2 weken dit bordje, en heb het zelfde probleem. Zodra stoom er af is geweest (stekker of voeding), is BIOS alles kwijt. Ik dacht dus ook aan de batterij (de eerste was idd leeg), maar na een nieuwe te hebben ontvangen van Salland blijft het probleem zich nog steeds voordoen. Ik las op een ander board dat meer mensen dit probleem hebben, dus mocht iemand een oplossing hebben....

groet,

Anto

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Tip: Niet opstarten met clear jumper op clear stand, mobo gaat er onherstelbaar van naar de :X 8)7 |:( _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:41:
Ik las op een ander board dat meer mensen dit probleem hebben, dus mocht iemand een oplossing hebben....
Welke board? Kan ik daar ook ff kijken.

Verwijderd

Op:

http://www.amdforums.com/...782ec7628&threadid=136009

en

http://www.asusboards.com/ (directe link naar topic ben ik kwijt)

Groet,

Anto

Verwijderd

Welkom op GoT Anto!
lees dit eens: Begroeting onder posts & replies

maar ontopic: ik zet mn comp ook iedere nacht uit, maar ik heb het probleem nog maar een keertje gehad

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Dat probleem heb ik dus ook met m'n Asus A7V333 sinds ik m'n bios geflashed heb met de 1na laatste beta versie....
En ja m'n Clear cmos jumper staat goed....
In mijn mening ligt hat gewoon aan die bios versie, omdat ik er namelijk bij de andere bios versies nog nooit last van gahad heb...

Verwijderd

Topicstarter
digital8 schreef op 22 augustus 2002 @ 21:11:
Dat probleem heb ik dus ook met m'n Asus A7V333 sinds ik m'n bios geflashed heb met de 1na laatste beta versie....
welke bios versie is dat?

• digital8
Ik d8 de "Asus A7V333 1009.001 Bios"
W8 ff, ff rebooten voor de zekerheid...

[edit]
Oke net ff gechecked.., het is Versie 1011.001

• digital8
d'r is trouwens een nieuwe bios uit Versie 1012.004...
hij staat op de duitse asus ftp...

voor de luie mensen onder ons..,
ftp://ftp.asuscom.de/pub/..._KT333/A7V333/1012_04.zip

btw.1
Oke.., hij pakt hem niet via de link.., maar hij staat er dus wel ikzelf heb hem er ff met LeechFTP gedowned...

btw2.
Bij mij is (zoals het er nu uitziet) het probleem opgelost, als ik nu de stekker uit m'n voeding trek dan houdt hij nu wel de bios settings vast....

* digital8 is hier iig mee geholpen...

• Stan
  • Laatst online: 16-08-2024
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:31:KNIP
en die doe ik altijd uit als ik klaar ben met computeren.
KNIP
HUH!? Klaar met computeren!? n00b :P

Verwijderd

Ik heb ook even die nieuwe beta-4 erin gezet, maar helaas... na het opstarten moest ik hem weer vertellen hoe laat het was en dat er een 2200+ inzit. Tijd voor een nieuw moederbord ben ik bang. :(

Verwijderd

Topicstarter
de cmos batterijtje is inmiddels vervangen en nu heb ik het probleem niet meer

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mm de a7v333 laadt bij mij ook ledje de hele tijd brande, ook als die uitstaat, maar wel de stekker erin.
verder heb ik geen bios melding.
ik heb de stekker er nu nog gewoon in en lampje brandt.
misschien brandt die bij jullie te lang door en batterij leeg?

Tweakers Discord

Verwijderd

Bij mijn moederbord gebeurd het ook af en toe. Bij het mobo van mijn broer eveneens. Waar het aan ligt ? Ik weet het niet. Geen opzichzelf staand probleem blijkbaar.

Verwijderd

Stan schreef op 23 augustus 2002 @ 16:15:
[...]

HUH!? Klaar met computeren!? n00b :P
lol!!! :) hehe ben zeker geen n00b :P

• digital8
tweakduke schreef op 24 augustus 2002 @ 18:30:
mm de a7v333 laadt bij mij ook ledje de hele tijd brande, ook als die uitstaat, maar wel de stekker erin.
verder heb ik geen bios melding.
ik heb de stekker er nu nog gewoon in en lampje brandt.
misschien brandt die bij jullie te lang door en batterij leeg?
Als je dat LEDje bedoeld wat op je mobo zit, dat is een waarschuwings LED
Zodat je weet dat er spanning op je mobo staat, die staat aan zolang als de stekker in de voeding zit, verwijder die en het LEDje gaat na een paar secondenuit, danpas is je mobo spanningsloos.....

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Misschien maakt het moederbord contact met de kast, zodat er kortsluiting ontstaat waardoor de bios wordt geleegd!?

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

People het is heel simpel. De moederborden van Asus (vooral de A7V266-E) hebben een foutje in de manual. (ik weet overigens niet geheel zeker of dit ook voor de a7v333 geld)

Zodra je het moederbord met de jumper reset terwijl het groene lampje nog brand zal er iets intern doorbranden wat ervoor zorgt dat je bios instellingen NOOIT meer worden vastgehouden.

De enige remedie is: RMA of omruilen.

Check http://www.a7vtroubleshooting.com

voor meer informatie. De asus Forums staan vol van dit soort klachten.

Je kan je bios wel resetten maar dan moet er totaal geen stroom meer op je moederbord staan.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

kleine update: -> dit geld dus ook voor a7v333-E en alle 2666 bordjes!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik toch iets te voorbarig was...
Ik krijg na het wisselen van een nieuw batterij de bios scherm niet meer te zien. Maar als ik nu de stekker eruit haal dan blijft de tijd dus stil staan. Het is nog steeds niet goed. Erg raar dat de bios de instellingen wel onthoudt maar de tijd niet meer doorloopt...

Verwijderd

K heb ook een a7v333-x en dat doet ie bij mij ook dat telkens naar de bios gaan. K had alleen nog niet gevonden wanneer ie dat deed maar als ik er zo over nadenk klopt het dat ie dat doet wanneer ik die stekker uittrek. K denk dat er niets mis mee is want dat deed ie hier al van het begin en de man van de winkel zij er niets over toen k mijn geheugen liet veranderen omdat het slecht was.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

CMOS Clear jumper staat verkeerd; check manual voor de juiste stand :)

Maar om hiervoor nou een haast half jaar oud topic omhoog te kicken??
Nee, laat die oude }:O }:O }:O toch lekker in de sloot zitten..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.