Toon posts:

internetdelen met usb-adslmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Vanaf mijn pc heb ik, met een speed touch usb modem van alcatel, een mxtream adsl verbinding met internet.
De pc is tevens aangesloten met ethernetkaart op een router (linksys) waar aan een 2e pc via een utpkabel is verbonden. Mijn labtop wil ik vervolgens met een wireless verbinding in het netwerk opnemen.
Tot nu toe krijg ik het niet voor elkaar om de internet verbinding te delen.
Heeft iemand een oplossing?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Wat voor wireless verbinding?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
uh... wat is het doel van die router??

Je hebt een USB modem, en een ethernet router???

En wat is wireless?? Waar zit dat op aangesloten?

In principe moet je gewoon een usb wireless ding op je pc zetten, of een accespoint in je netwerk hangen.
verder zul je internet delen softwarematig moeten doen, winroute of windows connection sharing.
Die linksys router is beetje zinloos volgens mij...

Draytek heeft wel routers met USB interface, maar da's ook de enige.

je kan (imho) VEEL beter een 2e hands ADSL modem scoren, ethernet versie, die ombouwen tot router, en klaar.
Dan heb je a. een echte router, geen software gezeik, b. een pc die niet altijd aan hoeft te staan.

Verwijderd

welk os heb je xp?

Verwijderd

ik heb het id dat je de router op het adsl modem moet aansluiten, en het netwerk dan op de router??????

d8 ik toch echt...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:57:
ik heb het id dat je de router op het adsl modem moet aansluiten, en het netwerk dan op de router??????

d8 ik toch echt...
Yeps, maar topicstarter heeft een USB modem... dus die kan niet op een router..

alleen draytek heeft routers voor USB modems voor zover ik weet, linksys (die topicstarter heeft) heeft dat zover ik weet niet

Verwijderd

de adsl modem op de pc aansluiten en er een wireles netwerk ding aan knopen en dan inet delen anzeten in windows en klaar is kees. heb ik ook alleen ipv wireles een gewone utp verbinding naar andre pc`s via hub.
Pagina: 1