[W2Kas] Port Forwarding TCP en UDP

Pagina: 1
Acties:

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Hallo,

Laatst wilde ik eens proberen of het mogelijk was om een computerspel over internet te spelen. Aangezien ik met mijn Windows 2000 AS server internet deel over het netwerk ging dat natuurlijk fout, zoals ik al verwachtte.
De bedoeling was dat ik de porten ging forwarden die het spel gebruiktte.
In dit geval was het spel Total Annihilation en gebruikte het de volgende porten:

Port(s) Direction Protocol
47624 inbound and outbound TCP
2300-2400 inbound and outbound TCP/UDP

Die TCP port forwarden was easy shit, door naar Routing and Remote access te gaan, en in de NAT de port te forwarden. Ik heb het getest door mijn eigen PC een shoutcast server te zetten, op port 47624, en deze van buitenaf te benaderen. dit werkte.

Maar bij UDP loop ik een beetje vast. de rede hiervan is niet dat het moeilijk is, maar dat ik een hele range moet opgeven. Dit zijn er in dit geval 100, maar kunnen er ook wel een keer 1000 zijn. Deze zou ik op de enige manier die ik ken 1000 keer moeten invullen, telkens de port met 1 verhogend. Dit is absurd om te doen, dus moet er een andere manier zijn.

Nou zal het antwoord vast wel heel simpel zijn, maar het is mij nog echt niet gelukt om het te vinden, zelfs niet op de knowledge database of technet

Wololoo

Verwijderd

iis5_rulez schreef op 21 augustus 2002 @ 16:30:
100 porten voor een spel is veel... vaak wordt er maar 1 van de 100 gebruikt en soms is in de opties van het spel aan te geven welke udp port er gebruikt moet te worden. ( total annihilation is oud en dat zal dan wel niet kunnen)

overigens zal het vast wel mogelijk te zijn om te forwarden vanaf commandprompt en dan kan je dit dus scripten...
batch:

set port=2300
:loop
commando -parameters %port%
if %port%=2400 goto end
set /a port=%port% +1
goto loop

:end

alleen nog ff het "commando" opzoeken... (en graag ff posten hehe)

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
ben nu dus bezig naar het commando zoeken,
tot dusver bedankt voor je raad

Wololoo

Verwijderd

al wat gevonden?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

Probeer eens bij de RRAS:
Ipv bij de interface zelf de portmapping te gebruiken doe je:

In de boomstructuur:
-> IP Routing
-> NAT
-> Properties
-> Translation
-> Applications
-> Add

Name = naam van het game of zo :+
Remote server poort number = 47624
Incomming response ports:
TCP 2300-2400
UDP 2300-2400

Dan zouden TCP/UDP 2300-2400 automatisch moeten gemapped worden als een client een internet server op poort 47624 contacteert. :)

Via de commando lijn is het :
code:
1
2
netsh routing ip nat add portmapping [naam interface] ^
[proto] 0.0.0.0 [port] [lokaal ip] [lokale poort]

Proto= TCP of UDP
(die ^ is voor op andere lijn te kunnen voortgaan want de layout was omzeep)

Astu :Y)

[ Voor 0% gewijzigd door Predator op 22-08-2002 15:18 . Reden: foutje ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik heb hetzelfde 'probleem' als de TS hier, maar ik gebruik inmiddels Windows Server 2003. Alles is op dezelfde plekken te vinden maar inderdaad, probeer maar eens meerdere poorten door te sluizen.. Da's #$%^&!!!

Weet iemand of er een utility is die dat voor je in Windows aanpast want van die mogelijke oplossingen die hierboven gegeven worden snap ik eerlijk gezegd niets.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat valt er niet te snappen aan de oplossing die predator geeft :?
Een kick is tot daar aan toe, maar vervolgens alle replys naast je neerleggen gaat me te ver.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Nou, ik heb na het hierboven motiverende commentaar alsnog eens zitten hobbyen met NetSH en inderdaad het werkt.

Maar of je er vrolijker van wordt is een tweede.. Toch een beetje kromme manier..
Zo'n commando is bijna meer typ-werk dan het klikwerk in Routing and Remote Access, en dan kun je er nog een fatsoenlijk naampje aan geven...

Wat en flutoplossing zeg, dat ze dat bij Microsoft niet beter geregeld hebben snap ik echt niet hoor.. Maar ja, het antwoord op mijn eerste vraag is dus "nee".
Pagina: 1