Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GSM Traag na nieuwe SIM

Pagina: 1
Acties:

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 10:52

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Topicstarter
Kom hier in diverse topics tegen dat mensen met hetzelfde toestel, maar verschillende softwareversies, verschillende "boot"snelheden hebben met hun GSM.

Maar ik heb net iets anders, nl:

Heb al zo'n 8 jaar GSM, begonnen met model koelkast, en na een stuk of 4 tussenstappen nu een Nokia 3330. Die heb ik gekocht bij KPN, met een nieuwe abo met nummerbehoud (had vroeger Talkline, met KPN abo). Kreeg eerst telefoon, 3 mnd later nieuwe SIM.

Het vreemde is nu, dat die 3330 met mijn 8 jaar oude SIM prima werkte en lekker snel ook. (vriendin heeft in dezelfde week ook 3330 gekocht, met behoud oude SIM, en ze waren even snel)
Maar toen ik 3 mnd later mijn nieuwe SIM kreeg en die er in stopte, bleek dat mijn GSM er véél langer over doet om op te starten, en alle menu-functies reageren een héél stuk trager. :?
Bovendien duurt het vaak enkele minuten voordat ik mijn GSM kan gebruiken, of zelfs maar in mijn tel.boek bladeren. ik krijg dan de melding "SIM kaart niet gereed" :(

Iemand enig idee hoe dit komt? Hebben SIM kaarten ook softwareversies?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Zijn misschien de contactpuntjes een beetje vuil/vet geworden met het erin en eruit halen van je simkaarten zodat die niet goed contact maakt ofzo. :?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Bekijk als schoonmaken niet werkt ook even de sim op zichtbare fouten. Misschien is die wel kapot. Zou als die het raar blijft doen sowieso even de provider bellen. Het probleem voorleggen en vragen om een nieuwe simkaart.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als het goed is, is dat normaal.

De nieuwe sims zijn allemaal "groter" dwz ze hebben meer geheugen, dus duurt de laad tijd gewoon veel langer.

Je kan ook zien dat je veel meer sms'jes kan opslaan etc.

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 10:52

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Topicstarter
Goed, SIM verwijderd:

Kep de contacpuntjes gecleaned.
Heb ook even met loep gecontroleerd of er scheurtjes oid inzitten.
Vergeleken met SIM van mijn vriendin, precies dezelfde type.

SIM weer terug, zelfde probleem. Ook leuk trouwens dat je dan gelijk je spraaknummers kwijt ben. :(

Dus ik denk dat ik toch maar eens met KPN gaat leggen bellen....

Want paar seconden wachten OK, maar als je het operator-logo krijgt, en je kan dan nog een paar min. gaan wachten voor je kan bellen of zelfs maar in je tel. boek bladeren.... (zit op SIM)

We'll keep you posted...

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Misschien een oplossing om je tel boek te kopieren naar je gsm? En misschien je smsjes te verwijderen? Ik heb er laatst 85 verwijderd, en ja toen ging hij wel wat sneller ja :)

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 13:11

red bull

Keeps me awake !

Je schijnt idd verschillende generaties sim kaarten te hebben met verschillende snelheden. Heb hier in een nieuwsgroep wel eens wat over gelezen

Verwijderd

Hmm.. kans is groot dat je gewoon ff een nieuwe sim kaart moet aanvragen..
Dan zou hij normaal gesproken weer normaal moeten werken.
Komt wel vaker voor..

Verwijderd

Ik heb hier dus ook last van, heb een nokia 6210 en had eerst een dutchtone abbo. Sinds ik een o2 abbo heb lijkt mij telefoon ook een stuk trager. Vooral bij het opstarten van de telefoon en het bladeren in het telefoonboek, telefoonboek dat ik gebruik zit in de telefoon en staat niet op de sim. Het lijkt wel of de sim invloed heeft op de klokfrequentie van de processor van de telefoon ofzo, misschien iets te maken met energie vebruik van de sim ofzo?

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik weet wel dat bij mijn Ericsson T29s het zo is dat wanneer mijn berichtgeheugen bijna vol is, de foon in alles heel traag wordt.
Kijk dus goed na of je geen bergen ontvangen / verzonden sms-jes in je berichtgheugen ofzo hebt staan
:)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Mischien is het tijd om je GSM te overklokken >:) >:) >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Idd ik heb eind 2000 een nieuwe ben sim kaart ontvangen en die bladert veel minder snel door het telefoon boek als die simkaart van 1999

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

LWaS schreef op 23 augustus 2002 @ 00:52:
Ik weet wel dat bij mijn Ericsson T29s het zo is dat wanneer mijn berichtgeheugen bijna vol is, de foon in alles heel traag wordt.
Kijk dus goed na of je geen bergen ontvangen / verzonden sms-jes in je berichtgheugen ofzo hebt staan
:)
Mijn Siemens ME45 heeft dit ook, wanneer het geheugen vol begint te raken en bijn berichtenbak tot aan de rand zit dan is de vaart er ook wel uit.
Wanneer er dan het eea verwijderd wordt dan is de snelheid weer terug. :)

Overgens moet ik zeggen dat mijn SIM van Debitel (abbo) er voor zorgt dat die telefoon merkbaar trager is met de menu's en het opstarten.
Mijn HI-prepayd is daarentegen weer snel, het heeft dus echt met SIM-geheugen te maken.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Voor de topicstarter: staat er een E achter het nummer op je SIMkaart? Zo ja dan heb je een Easymenu kaart (heeft veel meer opslagcapaciteit dan de oudere type SIM kaarten). Nadeel is wel dat het in de meeste toestellen langer duurt voordat alles 'ingelezen' is.

Zelf heb ik ook de combinatie Nokia 3330 met een 'e-kaart'. En heb ook dezelfde problemen.

Enige oplossing is een oudere type SIMkaart nemen (maar dan kun je weer minder SMSjes opslaan op de kaart). Heeft dus z'n voor- en nadelen.

Verwijderd

Bij mij staat er Gemplus op
Pagina: 1