Toon posts:

[ORACLE@linux] netasst wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Oracle Client 8.1.7 op een server geinstalleerd. Dit omdat ik verbinding moet maken met een Oracle Server op een andere computer via PHP.

Allereerst heb ik dus Xwindow aan de praat gekregen en daarin de setup gestart. Na veel moeite en wat workarounds is de installatie tot een succesvol einde gekomen. Daarna wordt de net8 configuratietool gestart en kan ik enkele aliases aanmaken.

Daarna met veel moeite Oracle in PHP aan de praat gekregen. Uiteindelijk moet het dus samen gaan werken maar ik moest een andere alias aanmaken omdat het doel van dit alles enigzinds gewijzigd is.

Dus ik start X Window weer op en van daaruit start ik 'netasst' op, denk ik... niet dus.

Wanneer ik het opstart (./netasst in $ORACLE_HOME/bin) dan kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar ik krijg niets te horen; geen fout/goed-melding, niets. En als ik dan weer CTRL+C doe, zit ik weer terug in m'n x-shell.

Ik heb de variabele LANG al geunset, maar ik kan verder nergens iets over dit probleem vinden.

edit:
Ik gebruik Linux Debian woody

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47

JaQ

netassist schrijft een file weg, dat sqlnet.ora heet .
Dat file kan je zelf ook vinden op die server. Het staat in je oracle_home onder de dir network/admin/ Let wel even op dat je je oude backupped.

Voor voorbeelden (mocht het voorbeeld in het file niet o.k. zijn), kan je het beste even naar technet.oracle.com gaan of naar metalink.oracle.com (maar daar heb je volgens mij een support nummer voor nodig). Voor verdere problemen die je eventueel tegen gaat komen (want er zijn er nogal wat om Oracle 8.1 aan de gang te krijgen onder linux) kan je het beste de install docs halen van technet.oracle.com

Tot slot kan ik je aanraden om de volgende keer Oracle 9 te installeren onder linux. De eissen voor de machine zijn wel zwaarder, maar je hebt geen X nodig (dus dat scheelt libs die je toch al niet op je server wilt hebben) en het scheelt nogal wat aan aanpassingen in je install scripts.

Ik geloof dat er voor de meeste linux versies tegenwoordig stub-libs verkrijgbaar zijn. Indien je die niet rechtstreeks bij Oracle kan regelen kan je die vaak via google wel vinden.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me