Hoioi,
Ik heb van m'n pa z'n werk een APC smart ups 2200 gekregen, ik weet niet precies waarom ie weg ging volgens mij was ie over of zo (ja zo krijg je nog is wat

). Maar goed...toen had ik geen power kabel, toen kwam m'n pa laatst aan gezeild met een kabel dus ik wat is een enthousiaste bui dat ding op gaan laden.
Toen hij een nacht en een halve dacht had op geladen dacht ik dat het wel goed was dus ik had een pc uit de kast getrokken.....kabels aan gesloten....3-2-1-......nx

Ik heb dus daarna die ups open gemaakt, toen zag ik dat het van kabeltje dat van het mobo ('k weet niet precies of dat zo heet ma goed) naar het aan-uit, test en lampjes paneeltje liep 3 soldeer punten los zaten.
Ik heb dus die kabel er tegen aan gedrukt en toen gingen de lampies e.d. branden het was dus de oorzaak waardoor hij niet aan wou (alleen het 'test' knopje werkte).
Dat leek mij dus wel te solderen. Op de kabel en op het mobo zaten uitstekende puntjes dus die kon je zo solderen. Toen sprong ik (in mijn nog enthousiastere bui omdat ik wist waardoor hij niet werkte)op en toen ritste ik het hele kabeltje van het mobo...

*piep* vloek scheld!!
Waar ik pas later aan dacht was dat er natuurlijk. 220v op staat dus dat je een lekkere opdonder kan krijgen. Als ik die kabel d'r dus aan wil solderen is het wel zo safe om de stroom er af te halen. De accu's er uithalen heeft geen zin want er zit altijd nog genoeg stroom in dat ding om je een lel te geven.
Na een lang verhaal nu mijn vraag:
Hoe krijg ik de stroom uit die ups?