[RH 7.3] Install loopt vast bij "post install operations"

Pagina: 1
Acties:

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35
Ik ben vandaag en gisteren bezig geweest om Redhat 7.3 op mijn computer te installeren. Het probleem is dat hij steeds vastloopt bij de "post install operations". Dit is dus net nadat je 1,6 Gb aan packages hebt geinstalleerd. Er komt dan een balkje dat hij bezig is met 'post install operations', dat vervolgens halverwege blijft hangen. De muis zit vast en het enige wat rest is een reset.

Nu heb ik de search doorgespit en een aantal oplossingen gevonden, die echter allemaal niet werken. (zie onderaan deze post)

Hier wat gegevens over mijn systeem:

Moederbord: Aopen AK33
Videokaart: GF 2 MX 400
Geheugen: 512 Mb
Harde schijf: 20 Gb 7200 toeren (IBM dacht ik)
Processor: AMD Duron 800 Mhz

Ik heb geen RAID, en heb mijn processor niet overklokt ofzoiets. Ik heb op op dit moment de schijf verdeeld in 10 Gb NTFS voor windowsXP, 6,5 Gb voor Data (NTFS) en 3,5 Gb lege ruimte voor redhat (ongeformateerd, doe ik tijdens de install van redhat).

Tijdens de installatie maakt Redhat een /boot stuk aan van 47 mB, een / stuk (root) van 2550 mB en ongeveer 1000 mB als swapruimte.

De oplossingen die ik heb geprobeerd zijn de volgende

1. ISO's gechecked met M5SUM (=ok)
2. CD's gechecked met de installatie boot diskette (Media check) (=ok)
3. de optie "linux mem=nopentium" ingegeven voor de installatie (= loopt ook vast op het zelfde punt)
4. Mijn geheugen gechecked met MEMT86. (ik had 3 stuks geheugen elk 256 Mb PC 133, 1 ervan bleek rot te zijn (hoewel XP hier wel gewoon mee overweg kan). Met 2 stuks geheugen voldeed de test wel, maar de installatie liep gewoon weer vast op de 'post install operations'.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen. Ik weet niet veel van Linux af, het is mijn eerste keer dat ik Linux probeer te installeren. Alvast bedankt _/-\o_

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Tijdens de installatie (de grafische) wordt er best veel output gegenereerd op 1 van de consoles. Probeer eens met Ctrl-Alt-F2/3/4/5 te zoeken naar foutmeldingen tijdens de "Post Install operations".
Wellicht geeft dat een beetje meer info.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35
Hoe doe ik dat dan, want als ik bij de "post install operations' ben aangekomen zit hij eigenlijk zo goed als meteen vast. (balkje gaat heel snel). Daarna reageert de computer nergens meer op, ook niet op het toetsenbord dus.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees