TV-out: Scherm blijft zwart wit

Pagina: 1
Acties:

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 21:19
Hallo,

Allereerst val ik maar meteen met de deur in huis; Ik heb de gehele faq doorgelezen en zoveel mogelijk gesearched, maar ik heb mijn oplossing niet kunnen vinden.

Maar goed, mijn probleem, ik heb een asus gf4- 4200 met tv-out. Daar zat standaard een verloop stekkertje en deze heb ik dus aangesloten op een daarvoor bedoelde scart kabel.
Deze scartkabel heb ik aangesloten opmijn tv. Volgens mij kan er tot zover weinig mis gaan.

Daarna heb ik bij nview ingesteld: nview display 2 (tv) B/pal (nedeland)
de refreshrate kon ik niks aan doen en ik heb diverse resoluties geprobeerd.

Ik heb al beeld op mijn TV (vind ik al heel wat) maar het beeld blijft zwart-wit.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb het op drie verschillende tv's geprobeerd (deze hebben alleen een scart aansluiting en een kabelaansluiting, meer niet)

Alvast Bedankt

mobo: Msi k7t266 pro2
video: asus gf4 4200 128mb ddr

Si vis pacem, para bellum

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Al met TV-Tool geprobeerd?

Hoogstwaarschijnlijk heb je dit alleen met een S-Video kabeltje geprobeerd, of niet?

Zul je toch composite moeten proberen, dat betekent ff een verloopstekkertje halen.

Je TV kan dan waarschijnlijk S-Video niet aan... andere oplossing zou ik niet weten. Het zwart-wit probleem is volgens mij nog nooit op een andere manier opgelost hier.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• EgoH
  • Laatst online: 07:56
Ik heb het ook een keer zo gehad, alles bij de faq nagekeken enzo.
Alles perfect.
Bleek echter een pinnetje van de kabel afgebroken te zijn.
Kan je altijd eventjes checken.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

wat het kan zijn:
kan je bij de tv-output (display prop.) een output format selecteren?
zoja, dan zouden daar een aantal opties bij kunnhne staan, zoals "Netherlands PAL-F"
Soms staat de netherlands er 2 ker bij, selecteer de andere en "apply".
Het zou mij niet verbazen als je nu wel kleur hebt ;)

en als je en opd e tv en op ke monitoe beeld wilt hebben moet je meende ik een "clone" optie aanzetten

edit: als het helpt, ik had hetzelfde probleem en had het binnen 1 minuut opgelost op deze manier

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als je scart niet geschikt is voor S-video krijg je volgens mij geen zwart wit maar een echt scrambled beeld.

Ik zou eerst nof 1 keer checken of je echt wel goed zit met je PAL en daarna composite proberen. Succes.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Mohy
LuNaTiC schreef op 21 augustus 2002 @ 15:11:

Hoogstwaarschijnlijk heb je dit alleen met een S-Video kabeltje geprobeerd, of niet?

Zul je toch composite moeten proberen, dat betekent ff een verloopstekkertje halen.

Je TV kan dan waarschijnlijk S-Video niet aan... andere oplossing zou ik niet weten. Het zwart-wit probleem is volgens mij nog nooit op een andere manier opgelost hier.
Wat voor verloop stekkertje? Mijn tv's hebben alleen maar een scartkabel aansluiting.

Verwijderd

Dan is er geen oplossing dus :D

Maar heeft die kaart een s-video uitgang of composite?

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

check je output formaat maar eens goed na, ik denk dat dat t m is

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mohy schreef op 21 augustus 2002 @ 15:22:
[...]

Wat voor verloop stekkertje? Mijn tv's hebben alleen maar een scartkabel aansluiting.

Vanuit je TV-Out heb je neem ik aan een S-Video kabel die naar een scartblok loopt, en die stop je in je TV ?

Ipv dat je dat kabeltje meteen in dat scartblok douwt, zet je daar eerst een verloopstekkertje op, daar sluit je een composite kabel op aan en díe douw je in je scartblok.

Dan werkt het wel denk ik.

zo ziet zown verloopstukje er uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/lunatic/zooi/comp.jpg

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Mohy
LuNaTiC schreef op 21 augustus 2002 @ 15:24:

[...]

Vanuit je TV-Out heb je neem ik aan een S-Video kabel die naar een scartblok loopt, en die stop je in je TV ?

Ipv dat je dat kabeltje meteen in dat scartblok douwt, zet je daar eerst een verloopstekkertje op, daar sluit je een composite kabel op aan en díe douw je in je scartblok.

Dan werkt het wel denk ik.

zo ziet zown verloopstukje er uit:

]]
Ik heb niet een scart blok maar al zo'n voorgefabriceerd geval. De uitgang van de kaart is een y/c aansluiting en die kan ik rechtstreeks op de scart kabel aansluiten.
(de scartkabel is 10 meter)

En inderdaad, het is een s-video aansluiting.

• Mohy
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:23:
Dan is er geen oplossing dus :D

Maar heeft die kaart een s-video uitgang of composite?
Beide, de stekker die asus erbij levert heeft een Y/C aansluiting en een composite aansluiting

Verwijderd

Dinictus schreef op 21 augustus 2002 @ 15:22:
Als je scart niet geschikt is voor S-video krijg je volgens mij geen zwart wit maar een echt scrambled beeld.

Ik zou eerst nof 1 keer checken of je echt wel goed zit met je PAL en daarna composite proberen. Succes.
Mijn televisie ondersteund ook niet S-video, maar er kwam wel gewoon haarscherp zwart beeld!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dan heb ik het verkeerd. ik geloof je meteen want ik heb het ergens gelezen ofzo, aangezien jij het hebt gezien, zal dat wel zo zijn dan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Mohy
LuNaTiC schreef op 21 augustus 2002 @ 15:11:

En deze keer ook niet. Het is uiteindelijk na wat omzwervingen gelukt. Mijn tv's ondersteunden inderdaad geen s-video. Nu inderdaad een composite kabel + toebehoren gekocht en Voila.
Allemaal bedankt :>

PS. Nu komt het geluid...... ;)

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een VHS in op je tv en geen S(uper)-VHS. Pak de composite maar.

Verwijderd

In TV-Tool kun je ook iets als een "uitgezonden kleursterkte" instellen (weet ff niet de juiste kreet). Probeer die es wat op te schroeven.
Dat hielp in ieder geval bij mij.
Pagina: 1