Verliest Xs4all zijn zelfstandigheid ?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 18:28
Xs4all profileerde zich sinds de overname door Kpn al zijnde "nog steeds onafhankelijk". Tot 20 augustus heb ik ze niet kunnen betrappen op afhankelijkheid van Kpn.

Maar nu ze toch nog in zee gaan met BBned (na 3/4 jaar testen en voorbereiden) en dit abonnement aanbieden als Power abonnement. Nu lijken ze toch de Kpn produkten (mxstream) in bescherming te nemen.

Want een vergelijkbaar abonnement van BBned doet bij Cistron en Eweka onder de 100 euro (resp. 99 om 92,50) in tegenstelling tot de 119 euro van Xs4all. Ook geldt de Fair use policy van de mxstream produkten van Xs4all niet voor dit Power abonnement. Oke de 150 GB limiet van Xs4all is niet slecht, Cistron geeft een limiet van 100 GB maar Eweka daarentgen heeft geen limiet, daar is het dataverkeer onbeperkt.

Ik had gehoopt dat ze naast de mxstream produkten van Kpn ook meerdere produkten van BBned haden aangeboden. Dus ook vergelijkbare snelheden en deze allemaal met de gangbare prijzen van BBned providers. Dan waren ze pas echt onafhankelijk geweest...

Een teleurgestelde Xs4all abonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Al gezien? xs4all en bbned...

Is dit andere draadje wordt daarover ookal gepraat. Of iig wel over de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vind het logisch dat het iets duurder is want anders zijn ze aan het concureren met een ander product wat ze zelf aanbieden en dat is natuurlijk niet handig. Daarnaast is er denk ook de vaste data limiet omdat het zo'n hoge bandbreedte betreft dat echt alleen de heavy users het abbonoment zullen nemen dus dan kunnen ze beter meteen duidelijk zijn wat de limiet is en niet dat je het gezeur achteraf krijgt van "Ja maar ik wist niet hoeveel ik mocht downloaden" zoals je veel bij chello enzo hoort. Als ze echt hun zelfstandigheid aan het verliezen waren dan hadden ze er waarschijnlijk niet eens over nagedacht om met BBned in zee te gaan want dit brengt voor xs4all waarschijnlijk ook een redelijke kostenpost met zich mee

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik denk dat xs4all gewoon wat langer wil bestaan en dat gaat niet als je je marges zo onder druk zet zoals eweka en cistron e.d. dat doen

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

KPN moet een goede cashflow opbouwen om die megaschulden te kunnen betalen. Daar past een ADSL prijsstrijd niet echt bij. Even de krant lezen van vandaag over de cijfers van KPN en de bekende 1+1 = .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 15:14:
Al gezien? xs4all en bbned...

Is dit andere draadje wordt daarover ookal gepraat. Of iig wel over de prijzen.
Ja maar dit draadje gaat niet over de zelfstandigheid.
rwb schreef op 21 augustus 2002 @ 15:16:
Ik vind het logisch dat het iets duurder is want anders zijn ze aan het concureren met een ander product wat ze zelf aanbieden en dat is natuurlijk niet handig. ... zich mee
Als ze onafhankelijk zijn dan maakt het toch niet uit dat hun prudukten onderling concurreren ? Bij een electronica winkel kan je toch ook tv's van philips en sony kopen in dezelfde prijs klasse ?
En voor wat betreft de limiet, met een fast abonnement kun je over die 150 GB grens heen gaan en dat wordt wel toegestaan. Daarmee bedoel ik bescherming van de Kpn produkten
WooK schreef op 21 augustus 2002 @ 15:20:
Ik denk dat xs4all gewoon wat langer wil bestaan en dat gaat niet als je je marges zo onder druk zet zoals eweka en cistron e.d. dat doen
Dit zou kunnen ik heb geen inzage in de marge's en de verschillen in marge's tussen mxstream en BBned.
Wekkel schreef op 21 augustus 2002 @ 15:21:
KPN moet een goede cashflow opbouwen om die megaschulden te kunnen betalen. Daar past een ADSL prijsstrijd niet echt bij. Even de krant lezen van vandaag over de cijfers van KPN en de bekende 1+1 = .......
met dit bericht geef je me dus gelijk dat ze niet onafhankelijk zijn ? Anders hebben ze immers niets te maken met ide Cashflow van Kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 15:37:
En voor wat betreft de limiet, met een fast abonnement kun je over die 150 GB grens heen gaan en dat wordt wel toegestaan. Daarmee bedoel ik bescherming van de Kpn produkten
Met dat punt ben ik het niet met je eens.

De FUP bij xs4all (mxstream) is 30gb, nou is xs4all daar héél soepel mee, dus als je 40 50gb doet vinden ze ook wel best.

Maar als jij 150gb (wat ik terzijde abnormaal veel vind) per maand verbruikt, dan krijg je echt wel een mailtje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 15:37:
met dit bericht geef je me dus gelijk dat ze niet onafhankelijk zijn ? Anders hebben ze immers niets te maken met ide Cashflow van Kpn.
Als KPN enig of groot aandeelhouder is, heeft KPN grote invloed op de tent en daarmee een sturend instrument t.o.v. XS4all. Verder heeft KPN via Mxstream, waar XS4all langs moet voor aansluitingen, ook een stevige vinger in de pap. Hoe de verhoudingen werkelijk liggen, kan ik je echt niet vertellen. Het is meer een gedachte, dan waarheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Wekkel op 21-08-2002 15:51 . Reden: typo's, again ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 15:46:
[...]

Met dat punt ben ik het niet met je eens.

De FUP bij xs4all (mxstream) is 30gb, nou is xs4all daar héél soepel mee, dus als je 40 50gb doet vinden ze ook wel best.

Maar als jij 150gb (wat ik terzijde abnormaal veel vind) per maand verbruikt, dan krijg je echt wel een mailtje hoor.
Ik wist niet dat FUP op 30GB gezet was (dan snap ik ook niet meer dat het FUP heet en niet gewoon een limiet van 30GB). En dan zijn ze idd soepel.

Maar na een check op de site van Xs4all staat dat er helemaal geen vaste limieten bestaan en dat ze het ook niet bijhouden.

Xs4all: Op dit moment hebben we nog te weinig ervaring en te weinig betrouwbare statistieken om dat redelijke gemiddelde vast te stellen.
/quote

Daarnaast ken ik minimaal 2 gebruikers die maandelijks op zo'n 130 a 140 GB zitten en die daar nog nooit wat over te horen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik doe met moeite rond de 15-20 gieg per maand. Beetje film en wat muziek af en toe. De meeste actieve minuten gaan in het online gamen zitten. Het is wel een stuk minder geworden, alles wat je binnenhaald moet ook ergens blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Wekkel schreef op 21 augustus 2002 @ 15:51:
[...]

Als KPN enig of groot aandeelhouder is, heeft KPN grote invloed op de tent en daarmee een sturend instrument t.o.v. XS4all. Verder heeft KPN via Mxstream, waar XS4all langs moet voor aansluitingen, ook een stevige vinger in de pap. Hoe de verhoudingen werkelijk liggen, kan ik je echt niet vertellen. Het is meer een gedachte, dan waarheid.
Ik ben het helemaal met je eens dat ze een grote invloed hebben, maar Xs4all beweerde altijd dat ze zonder de invloed van Kpn verder gingen.

Xs4all : Persbericht
Diemen, 17 december 1998
XS4ALL Internet is overgenomen door KPN Telecom. Vandaag is overeenstemming bereikt over de overdracht van alle aandelen. XS4ALL wordt een onafhankelijke dochter van KPN Telecom en wordt niet ondergebracht binnen de KPN Telecom organisatie. De overeenkomst is bijzonder omdat XS4ALL haar eigen operationele vrijheid en maatschappelijke betrokkenheid behoudt. etc. etc.
/quote

en dat ze dus zonder enig invloed of sturing verder gingen dit wil ik nu aan de kaak stellen. Natuurlijk heeft Kpn middels mxstream een aardige vinger in de pap maar hier kunnen ze onderuit komen via BBned. Alleen grijpen ze naar mijn mening deze kans niet.

Voorts ben ik uiteraard ook niet op de hoogte van de werkelijke verhoudingen. Ik constateer alleen iets waarvan ik de hoop had dat het niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Wekkel schreef op 21 augustus 2002 @ 16:04:
Ik doe met moeite rond de 15-20 gieg per maand. Beetje film en wat muziek af en toe. De meeste actieve minuten gaan in het online gamen zitten. Het is wel een stuk minder geworden, alles wat je binnenhaald moet ook ergens blijven :P
Op cd's misschien ? Er worden aardig wat iso's van games en apps gedownload en wat dacht je van hele verzamelingen van Divx of Mpegs aan films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Xs4all wil gewoon het beste voor hun klanten.

Persoonlijk vertrouw ik cistron gewoon niet echt, ze hebben dat geklooi met bv's allemaal achter de rug etc. Dan zou ik liever voor Xs4all kiezen.

En xs4all heeft dan een betere news-server.
betrouwbare service.
En ze bestaan al 10 jaar.

Als iemand daar voor gaat en niet altijd naar de prijs kijkt dan neemt diegene xs4all, daarom is het ook wat duurder dan bij Cistron.

Daarom is het gelijk ook te verklaren dat ze geen andere abbo's aanbieden omdat die dan toch geen voordeel bieden op mxstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 16:21:
Tuurlijk. Ze zijn geen commercieel bedrijf. Of ze winst maken boeit ze niet, als het maar goed is voor de klanten |:(
Daarom is het gelijk ook te verklaren dat ze geen andere abbo's aanbieden omdat die dan toch geen voordeel bieden op mxstream.
Upstream? Als je een 512 kbit upstream nodig hebt (bijvoorbeeld voor videoconferencing) dan zit je bij XS4ALL meteen aan een abo van 119 euro. Bij $BBnedISP is dat zo'n 70 euro.

Keuze? Als je na een jaar besluit dat 119 euro toch wel veel is, bijvoorbeeld omdat zoonlief gaat studeren of omdat telewerken niet meer kan ofzo, dan kan je niet terug naar een langzamer abo. Dan moet je weer terug overstappen naar MXStream, inclusief 5 tot 8 weken geen internet voor het porteren.

Er is best ruimte voor een 2 Mbit abo voor zeg 99 euro met een 75 GB datalimiet via bbned. Dat XS4ALL dat niet doet zegt genoeg over het beste willen voor hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 16:21:

Persoonlijk vertrouw ik cistron gewoon niet echt, ze hebben dat geklooi met bv's allemaal achter de rug etc. Dan zou ik liever voor Xs4all kiezen.

En xs4all heeft dan een betere news-server.
betrouwbare service.
En ze bestaan al 10 jaar.

Als iemand daar voor gaat en niet altijd naar de prijs kijkt dan neemt diegene xs4all, daarom is het ook wat duurder dan bij Cistron.

Ik ben het met je eens dat Xs4all een goed bedrijf is met een goed produkt. Dat is mijn punt ook helemaal niet. Ik heb het over de zelfstandigheid en niet over de kwaliteit.

Met BBned kunnen ze andere abbo's aanbieden dan het stramien dat Kpn biedt. zoals een hogere upload (bijv een 2048/512 of 1024/512 abbo). en dit zou (en daarom heb ik 2 concurrenten genoemd) prijstechnisch op bijna hetzelfde niveau kunnen liggen als de huidige mxstream abbo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 16:00:
Daarnaast ken ik minimaal 2 gebruikers die maandelijks op zo'n 130 a 140 GB zitten en die daar nog nooit wat over te horen hebben gehad.
Daarom heet het ook FUP ;) En ik denk dat het aantal gebruikers die _zo_ veel downloaden nou nog net niet op 1 hand, maar toch wel op een paar handen te tellen zijn. Overigens denk ik dat bij de huidige Cistron Maxxers er ook niet zo ontzettend veel boven de 100Gb komen hoor... Mjah nadeel is dus wel meteen van een FUP dat je eigenlijk gewoon niet weet waar je aan toe bent. En als xs4all morgen opeens wel dataverkeer gaat meten en ook een top100 "grootste leechers" opruim aktie gaan doen, je de lul bent. Met 100 of 150Gb kun je behoorlijk ongegeneerd leechen, en je weet precies tot hoever je kunt gaan dus je kunt nooit gaan klagen van "ik wist het niet".

Ik vind de prijs overigens niet zo overdreven veel duurder voor hetgeen wat ze aanbieden dan andere Bbned aanbieders. En dat ze de iets langzamere accounts niet aanbieden.. tjah, je kan ook redeneren dat ze in die snelheden op zich al aanbod hebben, hetgeen wat mxstream imho juist mist is een snelheid van meer dan 1mbit downstream. En dat gat is nu gevuld. En ik denk daarnaast dat als ze de afgelopen maanden heel veel verzoeken hadden gehad om ook de langzamere bbned accounts aan te bieden, ze dat zeker wel hadden meegenomen in hun overweging. En t zal me ook niets verbazen als ze over een half jaar wel ook de andere abbies gaan aanbieden. Ik denk iig dat het niet zo heel veel met kpn en mxstream te maken heeft.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 16:12:
[...]

Op cd's misschien ? Er worden aardig wat iso's van games en apps gedownload en wat dacht je van hele verzamelingen van Divx of Mpegs aan films ?
Appz moet je draaien, games moet je spelen, DivX'en (I love 'm) en Mpegs afspelen.

Wat kost al het bovenstaande..? Tijd, en dat is iets, wat ik helaas niet meer zoveel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

jochemd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:42:
[...]

Tuurlijk. Ze zijn geen commercieel bedrijf. Of ze winst maken boeit ze niet, als het maar goed is voor de klanten |:(
FYI: Verlies maken, zodat ze minder service kunnen bieden, of een brakke verbinding kunnen geven of dat ze failliet gaan is dus niet goed voor je klanten... (|:( ) ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

xs4all is nooit een stunter geweest met prijzen, heeft nooit nu af nooit aanbiedingen gehad en heeft nooit gratis internet "gedaan".
De reden> continuïteit en service.
En die is goed; daarom zit ik ook bij xs4all....

En ik denk dat ze (als ex hack-tickers) wel een buitenbeentje blijven, maar het is nu ook een _echt_ bedrijf. Vandaar dat ze wat meer de breedte ingaan met hun diensten....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
jochemd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:42:
Tuurlijk boeit hun dat wel.

Maar als sinds hun hack-tic tijd heeft xs4all altijd klanten op de eerste plaats gezet.

En voor de rest van de uitleg wordt hier boven heel elegant door jvs gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 11:35

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik vind Xs4all gewoon heel duidelijk overkomen op hun klanten. En nu weer on topic :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens na als elke klant van cistron maxx de volle 100 gieg gebruikt.
Of zelfs bij eweka gewoon 300 gieg doen.

Hoelang denk je dat die bedrijven dan nog bestaan met een winstmarge van waarschijnlijk niks. Ze maken denk ik zelfs verlies.

We nemen een 0.5 euro per gieg (dit is weinig)

Ik denk dat iets van 50 euro naar bbned zelf gaat.

Houden we nog 50 euro over kun je dus 100 gieg voor aanbieden. Waar is de winst :? Waar zouden de investiringen van betaald moeten worden :?

Bij eweka zou het nog erger zijn. 42 euro 84 gieg. En je geeft je gebruikers de vrijheid zomaar 300 gieg ah 150 euro te laten downloaden.

Xs4all maakt volgens mijn berekening ook verlies :( Maar dus blijkt het dat de prijs heel scherp is. En eweka gewoon een buitenbeentje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 19:50

robhof

Lembongan view

Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 16:45:
[...]

Met BBned kunnen ze andere abbo's aanbieden dan het stramien dat Kpn biedt. zoals een hogere upload (bijv een 2048/512 of 1024/512 abbo). en dit zou (en daarom heb ik 2 concurrenten genoemd) prijstechnisch op bijna hetzelfde niveau kunnen liggen als de huidige mxstream abbo's
Had ook gehoopt op een goedkoper abonnement met 512 upload...
Maar een 1024/512 abo via bbned tegen een redelijke prijs zou hun eigen adsl fast via KPN de das om doen. Een 512/512 abonnement zou ik ook al tevreden mee zijn trouwens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Laatst online: 21-09 12:50
Het kinkt meer op twee systemen in een land ... china's principle ?

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:46:Xs4all maakt volgens mijn berekening ook verlies :( Maar dus blijkt het dat de prijs heel scherp is. En eweka gewoon een buitenbeentje is.
In alle berekeningen die jij gemaakt hebt, kom je uit op verlies voor alle bedrijven?

Dan lijkt mij dat je berekeningen niet kloppen. Lijkt mij niet dat zoveel bedrijven continue verlies draaien. Toch ;) :?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40
Xs4all heeft newszilla en goeie service, beide zijn bij Eweka ver te zoeken, en daar betaal je ook voor lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nu een 8 Mbitje van BBned, werkt helemaal top, het enige probleem is dat XS4all zijn newszilla knijpt tot 3 logins vanaf 1 ip en met een max download van +/- 75Kb/s voor IP's buiten het xs4all netwerk. Je hebt dit probleem niet als je met je 8Mbit van BBned bij XS4ALL zit, stel je voor; met 750Kb/s :9 :9 :9 binaries naar binnen trekken!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
JvS schreef op 21 augustus 2002 @ 17:11:

FYI: Verlies maken, zodat ze minder service kunnen bieden, of een brakke verbinding kunnen geven of dat ze failliet gaan is dus niet goed voor je klanten... (|:( ) ;)
Als iemand dat nou ook eens aan het moederbedrijf van XS4ALL had uitgelegd.

De eerste en uiteindelijk enige prioriteit van elke onderneming is zorgen voor continuiteit. Goed voor je klanten valt daar onder, maar doen wat het beste is voor je klanten niet. Er is een moment dat het goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
jochemd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:43:
[...]

Als iemand dat nou ook eens aan het moederbedrijf van XS4ALL had uitgelegd.

De eerste en uiteindelijk enige prioriteit van elke onderneming is zorgen voor continuiteit. Goed voor je klanten valt daar onder, maar doen wat het beste is voor je klanten niet. Er is een moment dat het goed genoeg is.
Consumenten kennen die woorden niet "Goed genoeg" (uitgezonderd tweakers etc.)
Het moet altijd beter, het moet altijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:06:
Ik heb hier nu een 8 Mbitje van BBned, werkt helemaal top, het enige probleem is dat XS4all zijn newszilla knijpt tot 3 logins vanaf 1 ip en met een max download van +/- 75Kb/s voor IP's buiten het xs4all netwerk. Je hebt dit probleem niet als je met je 8Mbit van BBned bij XS4ALL zit, stel je voor; met 750Kb/s :9 :9 :9 binaries naar binnen trekken!! })
Ik zou maar eens goed in de archieven van xs4all.general gaan zoeken. Een zekere Cor Bosman belooft daar allemaal heel onaangename dingen aan mensen die meer dan 3 connecties maken naar Newszilla. En dat geldt ook voor mensen die dat vanaf het XS4ALL netwerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 22:45:

Consumenten kennen die woorden niet "Goed genoeg" (uitgezonderd tweakers etc.)
Het moet altijd beter, het moet altijd meer.
Het aantal MXStream gebruikers bewijst het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
jochemd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:46:
[...]

Ik zou maar eens goed in de archieven van xs4all.general gaan zoeken. Een zekere Cor Bosman belooft daar allemaal heel onaangename dingen aan mensen die meer dan 3 connecties maken naar Newszilla. En dat geldt ook voor mensen die dat vanaf het XS4ALL netwerk doen.
Je kan niet eens meer dan 3 connecties maken.
Zelfs niet als je Xs4all zelf heb, mja misschien via een proxy etc maar dan zie ik het nut er niet van in.
jochemd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:47:
[...]

Het aantal MXStream gebruikers bewijst het tegendeel.
Ehm ja ?
Xs4all levert toch ook mxstream ?
Ik snap niet helemaal wat je punt hiermee is.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 21-08-2002 22:49 . Reden: 2e quote toegevoegd ]

• jochemd
[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 22:47:

Je kan niet eens meer dan 3 connecties maken.
Zelfs niet als je Xs4all zelf heb, mja misschien via een proxy etc maar dan zie ik het nut er niet van in.
Je kan 3 connecties per dreader maken. Dan moet je de loadbalancer passeren en rechtstreeks naar een dreader gaan. Proberen op eigen risico, want als iemand bij XS4ALL er achter komt kan je Newszilla voor eeuwig vergeten.
Ehm ja ?
Xs4all levert toch ook mxstream ?
Ik snap niet helemaal wat je punt hiermee is.
Het feit dat consumenten massaal MXStream nemen bewijst dat het beste niet altijd noodzakelijk is, maar dat goed genoeg ook door consumenten geslikt wordt. Tenzij jij wil beweren dat MXStream het beste is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

mxstream is zeker niet het beste, maar voor de eisen van een consument (die gemiddeld volgens mij frequente storingen vervelender vinden dan een download van maar 50k/s) is mxstream vaak wel het enige of het beste wat er is :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 11:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Misschien zegt het genoeg dat XS4ALL al sinds de oprichting (8,5 jaar geleden) zonder externe financiers (behalve KPN die het 3,5 jaar geleden heeft gekocht van de 3 eigenaars) het helemaal zelfstandig financieel prima redt. Ik weet niet hoe dat zit bij de andere providers, maar bijv. Planet heeft nog steeds elk jaar een behoorlijke financiele injectie nodig om uberhaupt te blijven bestaan.
Voorlopig is ADSL via MXStream voor XS4ALL nog niet compleet kostendekkend, misschien willen ze hiermee wel wat betere ADSL-inkomsten genereren?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 15:06:
Xs4all profileerde zich sinds de overname door Kpn al zijnde "nog steeds onafhankelijk". Tot 20 augustus heb ik ze niet kunnen betrappen op afhankelijkheid van Kpn.

Maar nu ze toch nog in zee gaan met BBned (na 3/4 jaar testen en voorbereiden) en dit abonnement aanbieden als Power abonnement. Nu lijken ze toch de Kpn produkten (mxstream) in bescherming te nemen.

Want een vergelijkbaar abonnement van BBned doet bij Cistron en Eweka onder de 100 euro (resp. 99 om 92,50) in tegenstelling tot de 119 euro van Xs4all. Ook geldt de Fair use policy van de mxstream produkten van Xs4all niet voor dit Power abonnement. Oke de 150 GB limiet van Xs4all is niet slecht, Cistron geeft een limiet van 100 GB maar Eweka daarentgen heeft geen limiet, daar is het dataverkeer onbeperkt.

Ik had gehoopt dat ze naast de mxstream produkten van Kpn ook meerdere produkten van BBned haden aangeboden. Dus ook vergelijkbare snelheden en deze allemaal met de gangbare prijzen van BBned providers. Dan waren ze pas echt onafhankelijk geweest...

Bij mijn weten heeft XS4All altijd voor kwaliteit gestaan. En kwaliteit komt nou eenmaal niet voor een lage prijs... Wat jij doet is prijsvergelijken, niet kwaliteitvergelijken.

Je moet bijvoorbeeld ook kijken naar de stabiliteit van XS4All, en naar de kwaliteit van de newsservers (XS4All heeft met "newszilla" nog steeds een van de beste en snelste nieuwsservices in Nederland), de mailservers, en de snelheid van hun backbone. Verder kun je denken aan de kwaliteit van de helpdesk, de wel of niet aanwezigheid van een backup inbel account, en de service die XS4All biedt als het misgaat. Welicht dat je de mogelijkheid van een vaste naam (mijnnaam.xs4all.nl) op internet ook nog moet meerekenen, of het feit dat de homepage servers wellicht op een veel dikkere bandbreedte staan dan een andere provider.... maar dat zijn natuurlijk meer persoonlijk wensen.

Je kunt MXstream abonnementen (bijv via HCCnet) ook wel goedkoper krijgen dan bij XS4All.... maar daarvoor krijg je niet dezelfde kwaliteit.

Een Volvo v70 en een Mercedes 500 serie kunnen even hard rijden.... maar met de Mercedes rij je net iets comfortaber, tegen een net iets hogere prijs. Snap je waar ik het over heb?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

boeiende discussie.

ik heb sinds een paar maanden Basic ADSL bij XS4ALL. bevalt me goed, behalve dan dat ik vind dat mijn up/down speed veel te laag is. maar ja, Fast ADSL is gewoon te duur.

wist je dat je in Zweden een 10 mbit connectie kan krijgen voor ongeveer 35 euro per maand? ongelofelijk gewoon, en dan zul je weer zien dat dit in het krenterige Nederland uitgesloten is. de prijzen zijn hier sowieso belachelijk hoog.

maar goed, dat Power ADSL klinkt dan wel weer ok. heb verder geen klachten over XS4ALL, maar ik vraag me wel af of deze 'aanbieding' echt zo financieel aantrekkelijk is. ik moet toch Eweka en Cistron maar 'ns checken, want het lijkt me dat ze voor minder geld hetzelfde bieden.

ik wou alleen dat ze een abbo aanboden met een hoge upstream. ik wil zo graag mp3/UT/FTP servers runnen, maar met 16 kBps effectieve upstream gaat dat dus mooi niet lukken. :(

• Attilla
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 08:17:
ik wou alleen dat ze een abbo aanboden met een hoge upstream. ik wil zo graag mp3/UT/FTP servers runnen, maar met 16 kBps effectieve upstream gaat dat dus mooi niet lukken. :(
Cistron die heeft toch een 2048/512 abbo ?
Dat is 50kb upstream.

En die power adsl van xs4all heeft ook 512 upload.

Verwijderd

klopt. maar 512 kbps is niet genoeg. ik zou het liefst 1 mb up/down hebben. ja ja, 'dream on', ik weet het. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 08:33:
klopt. maar 512 kbps is niet genoeg. ik zou het liefst 1 mb up/down hebben. ja ja, 'dream on', ik weet het. ;)
Er zijn volgens mij zat BBNed providers die SDSL aanbieden 1mb up & down, maar ja daar betaal je dan ook grof voor (zijn trouwens zakelijke abo's)

Verwijderd

Loewe schreef op 21 augustus 2002 @ 15:06:
....

...

Met Eweka is geen vergelijk mogelijk, de klachten die je erover bij de diverse fora tegenkomt spreken boekdelen, daarnaast krijg je geen email, homepage, usernet etc. Als je met Cistron gaat vergelijken moet je de 50Gb met Cistron eens gaan quantificeren ==>> een 100 GB abo bij Cistron komt neer op 1 EURO per Gig ==>> 150 Gb zou dan 150 EURO moeten kosten. Kijk dan nog eens wie er goedkoper is.
En dan hebben we het nog niet over newzilla en de bewezen XS4ALL kwaliteit & service gehad.

offtopic:
Hoe kan ik gemakkelijk 2 quotes in 1 bericht verwerken

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 09:08 . Reden: toevoeging ]

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:06:
Je hebt dit probleem niet als je met je 8Mbit van BBned bij XS4ALL zit, stel je voor; met 750Kb/s :9 :9 :9 binaries naar binnen trekken!! })
Onzin. Newszilla was niet gecapped (iig niet op 75kb/s) ik heb daar regelmatig met 200+ kb/s geleeched (via mn Cistron lijntje). Alleen is de snelheid afhankelijk van wat Newszilla aan kan, laatste tijd waren er problemen met news.xs4all.nl (text-only) en dus kwamen die gebruikers er ook bij op newszilla, waardoor de boel een stuk trager is geworden :/ (en misschien dat er daardoor nu wel een cap is neergezet). Maar verwacht nou iig niet dat als je via xs4all-bbned gaat, je op volle snelheid leeched. Dat zal alleen op de zeer rustige momenten kunnen.

En idd in xs4all.general is te lezen dat ("gaan er geruchten") dat ze wat gaan doen aan accountshareders (lullig voor al die Chello'ers :P) en misschien ook aan het aantal gelijktijdige toegestane logins (hoewel ze dan imho beter kunnen cappen, tis wel erg handig als je binaries zit te leechen, je ondertussen gewoon kunt reageren in een thread of tegelijkertijd wat kunt posten).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik hoorde van een xs4all medewerker dat de lijntjes van buiten het xs4all netwerk vanuit newszilla zeker wel geknepen worden.

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:11:
Ik hoorde van een xs4all medewerker dat de lijntjes van buiten het xs4all netwerk vanuit newszilla zeker wel geknepen worden.
Zou kunnen maar dan is dat pas sinds heel erg kort. Of wel geknepen maar op een aardige snelheid (boven de 150kb/s dus want dat heb ik echt zo vaak gehaald). Mjah ach, 50 of 100kb/s vind ik ook prima hoor, komt de boe ookl vanzelf binnen. Alleen wel een beetje flauw, want waarom zou iemand die _ook_ betaald voor z'n xs4all abbie alleen ook gebruik maakt van een verbinding van hun, meer rechten hebben dan iemand die betaald maar zelf internet via een andere verbinding (mjah das wel offtopic).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
maartena schreef op 22 augustus 2002 @ 03:07:
[...]

Bij mijn weten heeft XS4All altijd voor kwaliteit gestaan. En kwaliteit komt nou eenmaal niet voor een lage prijs... Wat jij doet is prijsvergelijken, niet kwaliteitvergelijken.

Je moet bijvoorbeeld ook kijken naar de stabiliteit van XS4All, en naar de kwaliteit van de newsservers (XS4All heeft met "newszilla" nog steeds een van de beste en snelste nieuwsservices in Nederland), de mailservers, en de snelheid van hun backbone. Verder kun je denken aan de kwaliteit van de helpdesk, de wel of niet aanwezigheid van een backup inbel account, en de service die XS4All biedt als het misgaat. Welicht dat je de mogelijkheid van een vaste naam (mijnnaam.xs4all.nl) op internet ook nog moet meerekenen, of het feit dat de homepage servers wellicht op een veel dikkere bandbreedte staan dan een andere provider.... maar dat zijn natuurlijk meer persoonlijk wensen.

Je kunt MXstream abonnementen (bijv via HCCnet) ook wel goedkoper krijgen dan bij XS4All.... maar daarvoor krijg je niet dezelfde kwaliteit.

Een Volvo v70 en een Mercedes 500 serie kunnen even hard rijden.... maar met de Mercedes rij je net iets comfortaber, tegen een net iets hogere prijs. Snap je waar ik het over heb?
Ik snap waar je het over hebt maar ik ben het niet helemaal met je eens. Je kunt namelijk op 2 manieren vergelijken; ten eertse kun je de core-bussiness vergelijken (internet toegang oftwel down & uploaden) en daarnaast kun je alle overige dienst erbij vergelijken (zoals newszilla, e-mail, helpdesk, backup inbel account, domein service etc etc). De overige diensten zijn niet voor iedereen even waardevol. De snelheid van de internet toegang is echter voor iedereen van belang dus daar kun je een gemeenschappelijke discussie over voeren. Zelfs e-mail is niet voor iedereen van belang, bijv. als je een eigen mail server draait is het pop adres van xs4all niet meer belangrijk. Dat geldt voor alle "extra" diensten.

Dan kom je al gauw op een prijsvergelijking aangezien de snelheid & stabiliteit immers voor het grootste gedeelte aangeboden wordt door of MxStream of BBned etc. Dus qua kwliteit zou dat dan ongeveer op hetzelfde niveau liggen. En aangezien zowel Xs4all als een aantal andere providers BBned aanbieden dan kun je naar mijn mening dit prima vergelijken.

Alle extra diensten van Xs4all zouden een meerwaarde moeten geven aan het abonnement en niet als argument gebruikt moeten worden dat daardoor het abonnement duurder is. Als dat wel het geval zou zijn (daardoor duurder) laat mij dan kiezen welke diensten ik wel en welke ik niet wil hebben waardoor ik mijn eigen tarief voor het abonnement kan bepalen.

Ik ben ook van mening net zoals de meeste van jullie dat Xs4all een goede stabiele provider is met goede diensten. Daar gaat deze discussie ook niet over. Het gaat er mij om dat van BBned alleen het produkt afgenomen wordt wat niet door MxStream wordt aangeboden (dus geen concurrentie) en dat ook nog eens tegen een prijs die een stuk hoger ligt dan wat er in de markt gebruikelijk is.

Als ze zich echt onafhankelijk zouden willen voordoen dan zouden ze ook abonnementen aanbieden van bijv BBned in de zelfde prijscatogorie als MxStream en dan wel marktconforme prijzen. Ik snap best dat je dan wel je moederbedrijf tegen de schenen schopt maar dat is ook wat ze pretenderen: onafhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Dat ben ik dus niet met je eens. Je betaald voor het totaalplaatje, dus niet alleen de inet toegang maar ook mail, news, goede support, etc. Dat een aantal zaken voor jou niet van belang zijn, maakt voor jou de keuze wellicht eenvoudiger (nl andere bbned aanbieders zijn goedkoper), maar dat maakt xs4all niet opeens zo afhankelijk van kpn dat "daarom de prijzen hoog zijn". Service kost geld, bij alles. Waarom is een tv bij winkel a duurder dan bij winkel b? Omdat a meer service/extra's levert. Als je dat niet belangrijk vind, kies je voor b. Vind je dat wel belangrijk is, is a al snel de keuze.

Waarom ze die andere abbie's niet aanbieden is natuurlijk gokken. In cistron.broadband las ik toevallig laatst dat (niet met zoveel woorden hoor) de goedkopere abbies niet zo vet veel opleveren. Dus misschien is dat wel de reden, who knows.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Crazy_D schreef op 23 augustus 2002 @ 14:27:
Dat ben ik dus niet met je eens. Je betaald voor het totaalplaatje, dus niet alleen de inet toegang maar ook mail, news, goede support, etc. Dat een aantal zaken voor jou niet van belang zijn, maakt voor jou de keuze wellicht eenvoudiger (nl andere bbned aanbieders zijn goedkoper), maar dat maakt xs4all niet opeens zo afhankelijk van kpn dat "daarom de prijzen hoog zijn". Service kost geld, bij alles. Waarom is een tv bij winkel a duurder dan bij winkel b? Omdat a meer service/extra's levert. Als je dat niet belangrijk vind, kies je voor b. Vind je dat wel belangrijk is, is a al snel de keuze.

Waarom ze die andere abbie's niet aanbieden is natuurlijk gokken. In cistron.broadband las ik toevallig laatst dat (niet met zoveel woorden hoor) de goedkopere abbies niet zo vet veel opleveren. Dus misschien is dat wel de reden, who knows.
Als we het dan puur hebben over het Power/Premium/Maxx Abonnement en niet over de goedkopere vormen, er vanuit gaande dat daar niet zoveel op te verdienen valt (en dat betwijfel ik), dan vind ik zelfs al tel je die diensten erbij op een verschil van 26,50 euro (fl 58,40) teveel. Ik ben best bereid om meer te betalen voor (voor mij) intressante diensten en kwaliteit (daarom ben ik ook abonnee van Xs4all) maar dit vindt ik zelf teveel schelen.

En ik ben deze discussie niet begonnen omdat ik het verschil te groot vind, maar omdat ik het gevoel krijg dat Xs4all het verschil zo groot heeft gemaakt zodat ze MxStream niet uit de markt prijzen. Immers als het Power ook in de 90 euro zou gaan kosten (bijv het gemmidelde van Cistron en Eweka zo'n 96 euro) dan neemt niemand meer een Fast abonnement. Die 10 euro extra valt in het niet met de 8 keer snellere download en 2 keer snellere upload !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Loewe schreef op 23 augustus 2002 @ 16:16:
En ik ben deze discussie niet begonnen omdat ik het verschil te groot vind, maar omdat ik het gevoel krijg dat Xs4all het verschil zo groot heeft gemaakt zodat ze MxStream niet uit de markt prijzen. Immers als het Power ook in de 90 euro zou gaan kosten (bijv het gemmidelde van Cistron en Eweka zo'n 96 euro) dan neemt niemand meer een Fast abonnement. Die 10 euro extra valt in het niet met de 8 keer snellere download en 2 keer snellere upload !
Iig zijn de mxstream aansluitkosten zo te zien behoorlijk lager. Dat kan een reden zijn.
Maar op zich kan ik me er wel een beetje in vinden, in je redenatie. Hun grootste omzet zullen ze toch via mxstream blijven maken (al is het maar dat ze niet zo bar veel mensen aan gaan sluiten per maand), dus KPN te vriend houden is wel handig. Maar ik kan me dat dus op zich ook weer niet echt voorstellen, dan zou het bbned abbie meer voor de show zijn, zo van "we bieden ook iets anders aan" (maar liever niet.. ).
Maar ja aan de andere kant, iemand die voor de snelheid wil gaan overweegt toch geen mxstream... ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1