Ik had een raid 0 array op een Abit KT7 moederbord. Nu heb ik een nieuw moederbord gekocht (Abit KX7). Ik was er eigenlijk vanuitgegaan dat ik alle data op de array kwijt zou zijn omdat ik aannam dat alle informatie voor die array in de bios van de raid controller zat. Maar tot mijn grote verbazing werkte het, hoewel niet helemaal. Tijdens het booten van w2k krijg ik namelijk een inaccessible boot device foutmelding. Naar ik aanneem omdat er nog de drivers van de oude controller op staan. Mijn vraag is dus. Hoe kan ik die nieuwe drivers installeren als ik niet in windows kan booten?
Repair functie van 2000? Dus booten van cd en dan de drivers gebruiken ofzo?
Of het array terug hangen op het oude bord, daar de drivers installeren en dan overhangen?
Of het array terug hangen op het oude bord, daar de drivers installeren en dan overhangen?
Ja met repair krijg je een mooie console, maar hoe installeer ik daarin die nieuwe drivers?
Als je boot van je windows 2000 cd-rom komt er na het inlezen van je config. opeens onder in het scherm te staan "pess ........ key to install thirt party scsi raid controllers.
Als het goed is vraagt hij om een installatie cdrom van de desbetreffende controller.
Als het goed is vraagt hij om een installatie cdrom van de desbetreffende controller.
server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR
Dat weet ik. Maar hoe installeer ik dan die driver op de harde schijf?
dat doet windows voor je, volg de instructies gewoon als je op f6 geramt hebt.
diskette erin
keuze maken
op e drukken
enter
diskette erin
keuze maken
op e drukken
enter
Ik denk dat de installatie van windows 2000 dat uit zichzelf doet... anders zou ie niet vragen om 3rd party raid controller drivers
Signature van nature
Even voor de duidelijkheid. Ik wil dus een nieuwe driver installeren in een BESTAANDE win2k installatie. Ik kan die niet booten omdat er de verkeerde driver in zit. Ik kan wel met de installatie cd booten en op f6 drukken enzo, maar dan komt die driver nog niet op de harde schijf.
Heb je dat al geprobeerd nu?
Signature van nature
Upgrade van Windows doen? (met behoud van je data dus !)
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Als je bedoelt op f6 drukken: ja. Maar dat helpt niet. Ik wil geen schone installatie van w2k maar enkel die drivers erop zetten. Maar aangezien ik niet in w2k kan booten is mijn vraag hoe dat dan moet.Sircuri schreef op 21 augustus 2002 @ 16:31:
Heb je dat al geprobeerd nu?
Heeft niemand een idee=
Pagina: 1