Toon posts:

Toestelcode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn telefoon gelokt op mijn sim d.m.v. de toestelcode. Nee, ik ben de code niet kwijt of vergeten. Ik snap alleen niet waarom een fabrikant geen "pukcode" voor de telefooncode meelevert. Ik heb een simlockvrije Siemens s45i gekocht. Die was niet goedkoop. Stel echter dat ik mijn toestelcode vergeet of kwijtraak. Dan moet ik dus voor 34 euro een unlockcode aanvragen bij Siemens (officieel). Ik praat hier niet over illegale dingen.

Ik ben van mening dat dit kosteloos gebeuren moet, omdat een toestelcode een door Siemens of elke andere fabrikant ingevoerde / toegevoegde functie is. En al heel zeker als ik een simlockvrije telefoon heb gekocht. Dat heet service. Fabrikanten moeten verplicht worden om een toestellock kostenloos ongedaan te maken. Bij een auto krijg je toch ook reservesleutels en hoef je niet metten bij de dealer nieuwe sloten te kopen? En als je je "pukcode" voor de toestelcode netjes geheim houdt is er toch niets aan de hand: het toestel is beveiligd, maar kunt abusievelijk incorrect ingevoerde toestelcodes (3x) herstellen.

Met illegale software kun je bv je IMEI-nummer veranderen om je toestellock ongedaan te maken. Een gestolen telefoon kan dan eenvoudigweg gebruikt worden. Weg beveiliging. Een toestelcode is een beveiliging TEGEN jezelf. Hopelijk delen anderen deze mening. 8)7

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb op die postbank m35i toen ook eens een toestelcode gezet en ben em dus weg vergeten :( Ik heb nu 2 x geprobeert om een door mij veelgebruikte code in te tikken, maar die waren beide fout.
Nu gebruik ik gelukkig de functies niet waar je die toestelcode voor nodig hebt, maar anders schijn ik met Martech software die code er ook te kunnen krijgen? Kan iemand dit bevestigen voor het geval het ooit nog eens nodig mocht zijn.

Ik heb dus ook keurig de puk code en de pin weet ik ook, maar ja, die toestelcode......

Ik had gelukkig de simlock er al afgehaald dmv datakabel en had gelukkig niet aangezet dat ik alleen maar de sim van telfort mocht gebruiken dus mijn Ben abo die er nu in zit doet het prima :)

Maar aan de andere kant is die toestelcode wel een beveiliging voor onbevoegd gebruik....als je je telefoon kwijt bent en de vinder/jatter trekt je sim eruit en je hebt ingesteld dat er alleen gebeld kan worden met JOUW sim erin dan hebben ze niets aan dat toestel (heb je em uiteraard nog niet mee terug). Dus eigenlijk zou je die toestelcode ook met de puk code eruit moeten kunnen halen, dan weet je bijna zeker dat de rechtmatige eigenaar, die die code vergeten is, degene is die de code instelling ongedaan kan maken

Edit: Typo's

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.