Aangezien mijn fans ensow soms op 12 soms op 5 soms op 7 volt moeten werken, wil ik een baybus maken.
Electrinica solderen, schema's nabouwen etc kan ik al
Maar ken nog niet alles.
Ik vind die draaipotmeters die eruit steken oerlelijk
Ik ben meer fan van digitale techniek
Nou wilde ik het volgende hebben :
4 knopjes (het moeten meer tiptoetsen zijn, je kent dat wel net als bij die deursloten)
waarvan 2 knopjes je de "uitgang" of fan kan selecteren
en de overige 2 de voltage in kleine (o,5Volt) kan verhogen verlagen.
Om te zien welke uitgang er geslecteerd is, word er gebruik gemaakt van LEDjes.
Moet er hier gebruik gemaakt worden van een microcontroller? (heb er geen moeite mee, ik wilde altijd al met microcontrollers experimenteren, maar het moet niet te duur worden
)
Hoe heet zo'n schakeling waarmee je de weerstand in stappen kan regelen? (heeft iemand deze toevallig?) Ik wil deze dan gebruiken icm met de baybus schema op tweakers.net)
Heeft iemand een idee hoe ik de "uitgang" kan selecteren? (zat al te denken met een pulsenteller, maar kom er niet echt uit)
Electrinica solderen, schema's nabouwen etc kan ik al
Ik vind die draaipotmeters die eruit steken oerlelijk
4 knopjes (het moeten meer tiptoetsen zijn, je kent dat wel net als bij die deursloten)
waarvan 2 knopjes je de "uitgang" of fan kan selecteren
en de overige 2 de voltage in kleine (o,5Volt) kan verhogen verlagen.
Om te zien welke uitgang er geslecteerd is, word er gebruik gemaakt van LEDjes.
Moet er hier gebruik gemaakt worden van een microcontroller? (heb er geen moeite mee, ik wilde altijd al met microcontrollers experimenteren, maar het moet niet te duur worden
Hoe heet zo'n schakeling waarmee je de weerstand in stappen kan regelen? (heeft iemand deze toevallig?) Ik wil deze dan gebruiken icm met de baybus schema op tweakers.net)
Heeft iemand een idee hoe ik de "uitgang" kan selecteren? (zat al te denken met een pulsenteller, maar kom er niet echt uit)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??