Toon posts:

newbie met Kabel/ADSL snelheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn huis nog maar een analoog modempje...
(je raadt het al, kosten reizen de pan uit..)
wil nu dus een Kabel of ADSL aansluiting...

en wil eigenlijk best wel snelle verbinding... :)

vraag 1:
maar wat is snel??
Bij @home "een supersnelle verbinding van 1- 2 Mbits/s"
(maw is het die E44.95 waard?)

vraag 2:
is dat snel?? ik heb echt geen id...
met isdn heb ik 7.8 KByte/sec downloadsnelheid

vraag 3:
of kan ik beter een ADSL nemen?? (geen id wat het snelheid verschil is btw.)
kan dat trouwens in enschede??

thanx voor elke reply btw :)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

1 MBit / seconde komt neer op *reken reken* 125 KByte per seconde (maximaal), dus dat is al een stukkie sneller als je isdn modem ;)

De snelheid van adsl hangt af van het soort abo, maar de goedkoopste (even duur als kabel dacht ik) is net zo snel ook als kabel ...als ik het zo uit me hoofd zeg. Of het in Enschede beschikbaar is weet ik niet, ff op de site van mxstream kijken of het kan!

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het licht er heel erg aan wat je wilt en hoe de situatie in jouw omgeving is. Op zicht krijg je bij kabel meestal meer snelheid voor het zelfde geld. Zeker als het @home is. Maar kabel wil van plaats tot plaats nog wel eens verschilllen. Daarnaast schijnen de servers en service van @home nogal eens wat te wensen over laten. Aan de andere kant heb je adsl wat voor hetzelfde geld iets minder snel is maar dan heb je wel een stuk constantere verbinding waar minder storingen bij zijn en bij b.v. xs4all heb je ook ontzettend goede mail en news servers. Dus als ik jou was zou ik bij jou in de buurt eens rondvragen wat de ervaringen met @home zijn

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 14:37:
vraag 1:
maar wat is snel??
Bij @home "een supersnelle verbinding van 1- 2 Mbits/s"
(maw is het die E44.95 waard?)
@home is gecapt op 3,8mbit.
Dit wordt als zéér goed gezien, alleen wat ik hoor is dat de mailserver vaak heel brak is.
vraag 2:
is dat snel?? ik heb echt geen id...
met isdn heb ik 7.8 KByte/sec downloadsnelheid
Ja, met @home zul je een een gemiddeld cd-tje (700mb) binnen een uur gedownload hebben, waar je met isdn dus enkele dagen over doet.
vraag 3:
of kan ik beter een ADSL nemen?? (geen id wat het snelheid verschil is btw.)
kan dat trouwens in enschede??
Of adsl kan, moet je even de postcode check doen (www.mxstream.nl of even bij cistron www.ciston.nl)

Adsl is qua geld/snelheid duurder dan @home, alleen wordt over het algemeen gezegd dat adsl stabieler is, dit komt door het feit dat je adsl niet deelt met de mensen die op de zelfde "centrale" zitten.

Over adsl wordt ook gezegd dat er een lagere ping is met games.
Iedereen moet het ooit leren hoor en hij stelt netjes op een rij zijn vragen, dus wil ik die best beantwoorden.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Als je dsl wil, kun je beter op www.bbned.nl kijken want dan kun je ook nog kiezen uit aanbieders (cistron is er gewoon 1 van)
Dat ADSL stabieler is/lijkt komt btw echt niet doordat je het niet zou delen want dat doe je wel (mxstream 1:40 en bbned 1:25. Alleen babyxl heeft geen overboeking maar dan deel je wel vanaf de ISP en de dekking van babyxl sucked ook)
Als je een beetje knaken over hebt voor een verbinding, heb je bij ADSL ook een hogere upload dan bij maar het is maar de vraag of je dat nodig hebt uiteraard.

I'm not as think as you stoned I am

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
WooK schreef op 21 augustus 2002 @ 15:18:
Dat ADSL stabieler is/lijkt komt btw echt niet doordat je het niet zou delen want dat doe je wel (mxstream 1:40 en bbned 1:25. Alleen babyxl heeft geen overboeking maar dan deel je wel vanaf de ISP en de dekking van babyxl sucked ook)
Dat komt daar oa echt wel door.
Een overboeking is wat anders dan bij kabel dat de lijn geshared wordt.

Mijn telefoonlijn gaat direct naar de centrale, die van mijn buurman ook.
Bij de kabel ga je met bijvoorbeeld een hele straat gelijk naar de main centrale.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

jonge neem @Home, dat geld is het dubbel en dwars waard.
adsl is duurder dan kabel en @home is altijd wel een van de snelste geweest.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
Als je snelheid wilt voor een redelijke prijs ga je voor @home ik haal max. 475Kbyte das wel even beter dan die 7,8Kbyte op je ISDN lijn. ADSL is over het algemeen duurder dus keus is snel gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx everybody....

Cable van @home it will be....

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Misschien als handigheidje (en deze klopt ongeveer wel)
als ze het over mpbs of kbps hebben kun je dit delen door 8....

1mbit verbinding komt dus neer op ff rekenen
1000:8=125kb/s (Vaak in praktijk minder)
2000:8=250kb/s (Vaak in praktijk minder)
3800:8=475kb/s (Vaak in praktijk minder)
etc...

@Home heeft bij het standaard abonnement 16kb/s upload

Mwah volgens mij kun je beter je ISDN lijntje houden, lijkt me sneller })
Pagina: 1