Als je een record in een Access database wilt aanwijzen, moet je zo'n soort SQL String gebruiken;
Even een uitleg, ik heb een aantal kolommen gebruikt in mijn database; ID (AutoNummering) , Naam, Username, Wachtwoord nu wil ik een record selecteren door middel van een formulier waar mensen een wachtwoord en username invullen... Waarom geeft hij dan geen fout als ik IPV "Username", "ID" wordt gebruik?!... Wat doe ik fout?!
Soort fout:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Er zijn te weinig parameters. Het verwachte aantal is: 1.
/leden/login/default.asp, line 16
Volledige code:
code:
1
| SQL = "SELECT tblKlant.* From tblKlant WHERE tblKlant.USERNAME = " & Username & ";" |
Even een uitleg, ik heb een aantal kolommen gebruikt in mijn database; ID (AutoNummering) , Naam, Username, Wachtwoord nu wil ik een record selecteren door middel van een formulier waar mensen een wachtwoord en username invullen... Waarom geeft hij dan geen fout als ik IPV "Username", "ID" wordt gebruik?!... Wat doe ik fout?!
Soort fout:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Er zijn te weinig parameters. Het verwachte aantal is: 1.
/leden/login/default.asp, line 16
Volledige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Wachtwoord = Server.HTMLEncode(trim(Request.Form("password")))
UserName = trim(Request.Form("username"))
Connection = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=;pwd=jaja; DBQ=" & Server.MapPath("db.mdb")
Set KlantDB = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT tblKlant.* From tblKlant WHERE tblKlant.USERNAME = " & Username & ";"
KlantDB.Open SQL, Connection
If KlantDB.EOF = false then
If wachtwoord = klantDB("wachtwoord") Then
Response.Write("U bent ingelogd onder de naam " & klantdb("voornaam") & " " & klantdb("achternaam"))
else
Response.Write("fout!")
end if
else
Response.Write("gebruiker onbekend")
end if |