Apache::ASP provides an Active Server Pages port to the Apache Web Server with Perl scripting only, and enables developing of dynamic web applications with session management and embedded perl code. There are also many powerful extensions, including XML taglibs, XSLT rendering, and new events not originally part of the ASP API!
Nou weet ik wel wat ASP is maar 90% (misschien meer) bedoelt vbscript

En daarnaast is mijn mening dat als het uiteindelijk op IIS moet gaan draaien, je het beste ook op IIS kunt ontwikkelen totdat er een asp-versie voor apache is die 100% identiek is aan die van IIS en ook 100% compatible.
Maar uhm port mappen is al gezegt, patchen ook. Ik meen me te herinneren (maar heb ff geen zin om te gaan zoeken, sorry) dat ik op de MS site iets over een progje heb gezien die als soort proxy dient, die dus tussen IIS en het web hangt, welke een aantal foute url's eruit zou kunnen filteren (dus dat http://site/../../c/winnt..etc er niet eens doorkomt). Ik weet vrijwel zeker datik zoiets heb gezien op de MS site maar ik weet ook absoluut niets meer als dat, dus als je je verveelt is rondzoeken op de MS site misschien nog een tip. Maar ja als je ervoor zorgt dat je IIS altijd volledig up to date is (en je windows trouwens ook), je met de lockdowntool (of handmatig) alle overbodige dingen uit hebt gezet, en alle andere dingen die je kunt doen om dat ding zo veilig mogelijk te maken, hoef je je ook niet al te veel zorgen te gaan maken hoor. We hebben m hier op kantoor ook draaien, ding wordt zo'n beetje dagelijks gecheckt voor nieuwe patches, en we hebben nooit problemen.