Toon posts:

[XML DOM] inlezen xml doc werkt niet onder IE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een client sided applicatie gemaakt met xml dom icm javascript, een soort van generieke kennistest. Deze werkt goed onder ie5 en 5.5, en mozilla en ns6, onder alle OS'en maar onder ie 6 werkt hij niet. Het probleem lijkt te liggen bij het parsen van de xml file: het parsen op zich gaat wel goed, tenminste zo lijkt het als ik de readyState van het xmldoc monitor, maar nadat de readystate op 4 (complete) staat, heeft het xmldoc vervolgens geen properties. xmlDoc.getElementsByTagName("titel") bijv geeft een foutmelding "Object verwacht".

Het lijkt erop dat dit door een bug komt want het lukt me absoluut niet om het werkend onder ie6 te krijgen, terwijl het probleemloos werkt onder alle andere browsers. Op de MS site, in de KB of op google kan ik er echter absoluut geen informatie over vinden. Ik hoop dat iemand hier met meer inzicht dan ik kan achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten want ik zit met mijn handen in het haar. Ik zit nu al bijna een week met dit probleem en ben nog geen steek verder gekomen. De opdrachtgever wordt ongeduldig enzo :(

De applicatie staat hier

• Unifex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 13:57
Werkt prima hier op een XP bak met ie6 (6.0.2600.0000.xpclnt_qfe)
Maar goed het is wel een development bak, maw MSXML 4.0 is geinstalleerd.

54 van de 60, zonder de vragen te lezen, statistisch bijna onmogelijk volgens mij ;)

Guess what we are not stupid, just ignorant!

Verwijderd

uhm.. het lijkt wel of ook mijn ie 6 het document helemaal niet kan laden... dat kan liggen aan de encoding die je er expliciet in hebt geplaatst... of misschien wel een referentie naar de DTD die niet klopt.. bekijk die beiden eens

Verwijderd

Topicstarter
Die moeten beiden gewoon kloppen. Ik heb ze door verschillende validators gehaald, geen fouten gevonden.
Overigens uit tests blijkt dat ie6 soms het xml document wel goed kan inlezen als je het rechtstreeks opent maar dan nog doet de app het niet goed...

(de xml staat hier)

Verwijderd

code:
1
<!DOCTYPE toets SYSTEM "toets.dtd">

Moet dit geen complete URI zijn?

code:
1
<!DOCTYPE toets SYSTEM "http://assets.kvk.nl/assets/ImportExport/artikelassets/xmltoets/xml/toets.dtd">

my bad, volgens de w3c spec. niet.....

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de specs hoeft dat niet...

Verwijderd

probeer je het wel..? ...
IE 6 laat wel gewoon goed het document zien... dat had ik al gecontroleerd

Verwijderd

Klopt je dtd wel?

Volgens mij moet
code:
1
<?xml version="1.0"?>
niet in je dtd staan..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij en mijn xml boek wel. Maar ik heb ff de dtd uit de xml gehaald en hem online gezet, zonder dtd moet hij het ook doen, als er een fout in de dtd zou zitten (die ik niet kan ontdekken overigens) dan zou hij het nu moeten doen. Probleem is dat ik hier momenteel geen ie6 tot mijn beschikking heb, dus ik kan het zelf nog niet testen.

Verwijderd

Nu inderdaad wel... dus waarschijnlijk de dtd?

Verwijderd

Topicstarter
Wow, meen je dat? Da's goed nieuws! :)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:24:
Volgens mij moet
code:
1
<?xml version="1.0"?>
niet in je dtd staan..
Volgens mij ook niet.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik ga het thuis nog even verder testen, zonder xml specificatie in de dtd en geheel zonder dtd. Iig weet ik nu waar het probleem zit! Dank!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Probeer het eens met DTD, maar zonder de link in diezelfde DTD (die link die verwijst naar w3c). Ik sloop die link er tegenwoordig altijd maar uit omdat ik al legio problemen met IE6 heb gehad daardoor...

Intentionally left blank

Pagina: 1