Trouwuitnodiging maken met welk programma

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Zoals de topictitel al aangeeft wil ik graag een trouwuitnodiging maken.Het a4tje moet bestaan uit meerdere pagina's (4 in totaal)

Ik heb dit geprobeerd met office xp maar krijg het niet voor elkaar. De afmetingen krijg ik niet kloppend waardoor ik de binnenkant dus ook niet goewd krijg.

Wie weet er een leuk en makkelijk programma waarmee ik dit kan gaan doen?

I

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou voor een combi gaan van InDesign & Photoshop.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Azrael
  • Laatst online: 31-08 15:50
OkkE schreef op 21 augustus 2002 @ 14:18:
Photoshop is een optie,
maar ik zou voor een combi gaan van InDesign & Photoshop.
't mag wat kosten he ;)

• OkkE

OkkE

Azrael schreef op 21 augustus 2002 @ 14:19:
[...]

't mag wat kosten he ;)
Sja, uhmm behalve Word ken ik geen programma's waar je dat nou echt goed mee kan die ook nog eens goedkoop zijn.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• 4MULA
Photoshop dus! ok, dat gaat lukken! :9

iemand nog met andere suggesties?

I

• 4MULA
OkkE schreef op 21 augustus 2002 @ 14:20:
[...]

Sja, uhmm behalve Word ken ik geen programma's waar je dat nou echt goed mee kan die ook nog eens goedkoop zijn.
Heb ook niet gevraagd dat de programma's goedkoop moeten zijn! Ik ken de weg op het internet! O-)

toch bedankt!

I

• OkkE

OkkE

InDesign is daar wel geschikt voor, alleen best lastig als je er nog nooit mee gewerkt hebt.

• 4MULA
OkkE schreef op 21 augustus 2002 @ 14:26:
InDesign is daar wel geschikt voor, alleen best lastig als je er nog nooit mee gewerkt hebt.
Ok, ook die is gevonden! O+

thanks voor de replys, ga het zo proberen!

I

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Tip: Illustrator icm Photoshop
of
InDesign/QuarkXPress icm Illustrator / Photoshop

Waarbij manier 2 de meest profi is, en veel mogelijkheden biedt.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Volgens mij is de hand van de meester belangrijker dan de duurte van het programma. Je kunt ook gewoon freehand van macromedia nemen. Zelfs met word kun je denk ik best aardige dingen maken.

Maar goed de echte meester kan niet zonder gereedschap en in die gevallen idd quark indesign photoshop illustrator. En opscheppen dat je warez kunt vinden (en downen) is nogal lame, maak je je hier niet echt populair mee. We zijn hier niet een zoekfunctie voor 1337 mannetjes die een naam willen van een 1337ener proggie.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

Toevallig hé, ik heb net in de afgelopen week ook een trouwkaart ontworpen (voor mezelf en m'n meissie). :9~ O+

k heb eerst 2 foto's genomen (van mij en van haar) en daar een mooi logo van gephotoshopt. Daarna in Photoshop de teksten erbij gezet.

Toen eerst de logo's 2 keer onderelkaar landscape op A4 geprint. Het papier weer in de la gedaan (van de printer |:( ), en toen de teksten geprint.

Met een snijmachine nog even in de lengte door de helft getsjakt om daarna 200 kaarten te vouwen. :(

Maar in feite dus alles met Photoshop gedaan. _/-\o_

Verwijderd

- QuarkXpress
- Photoshop
- Illustrator

(de bekende 3!)

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Ik ben van mening als je er niet uitkomt in Word, de kans zeer groot is dat je er niet uitkomt in Quark ... of Photoshop ... of Illustrator ... of Indesign. :)

Dus ga er even voor zitten, en maak het gewoon in Word.

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 20:13
Illustrator of Photshop denk ik...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Hey Yogho, van die kaart willen we natuurlijk pics zien!

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb mijn trouwuitnodiging gemaakt met MS photodraw en dat ging prima.
(ja ik weet het, maar photoshop moet ik nog even mee leren omgaan)

Wise enough to play the fool

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ik ben niet creatief. Heb dus maar besloten niet te gaan trouwen
(sorry schat :P)

Today's subliminal thought is:

• Azrael
  • Laatst online: 31-08 15:50
Annie schreef op 21 augustus 2002 @ 23:58:
Ik ben niet creatief. Heb dus maar besloten niet te gaan trouwen
(sorry schat :P)
ben jij nou een man of een vrouw :?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb mijn trouwkaart in Powerpoint gemaakt toendertijd (eeuwen geleden); was een drieluik met een hartje op de voorkant. Alleen alles met de hand uitsnijden, maar zag er perfect uit!

Intentionally left blank

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Powerpoint? brrrr...
had je het dan niet beter in html kunnen doen (met wat scripting as you wish) en vanuit de browser printen :)
een beetje html'er bakt daar iets moois van :+

ohw, ik heb ook al het 1 en ander aan trouwkaarten gemaakt maar Illustrator blijft mijn alltime favourit; nergens zoveel controle over je werk als in AI.
mits je d'r mee om kan gaan :P

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hangloozz schreef op 22 augustus 2002 @ 01:02:
Powerpoint? brrrr...
had je het dan niet beter in html kunnen doen (met wat scripting as you wish) en vanuit de browser printen :)
een beetje html'er bakt daar iets moois van :+

ohw, ik heb ook al het 1 en ander aan trouwkaarten gemaakt maar Illustrator blijft mijn alltime favourit; nergens zoveel controle over je werk als in AI.
mits je d'r mee om kan gaan :P
Toendertijd (lees: vorige eeuw) wist ik nog niet eens van het bestaan van HTML, behalve dat ik het kon zien op mijn PC :)

Intentionally left blank

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Tip
Je kunt het ook heel conventioneel maken
dat is heel rete-eenvoudig mega-origineel en super-romantisch:

verzin de tekst die je wil drukken, ontwerp het in het voor jouw meest confortablele programma. zelfs in Word kun je teksten mooi opmaken als je er maar tijd in steekt (zelf zou ik quark xpress gebruiken) maak bestand met de tekst in een mooi lettertype in gewoon zwat/wit en print (of laat het printen) die uit op mooi papier (perkament-achtig ofzo) koop er enveloppen die er bij passen en koop een lakstempel en lak om die dicht te maken en adresseer ze met de kand met een callicrafeerpen of een ander mooie inktpen. (dit alles is te koop bij de betere-knip-en-plak-winkel)

:P hehe, nee deze vrouw is niet creatief met kurk...
ik vind alleen dat je af en toe verder moet denken dan je muis en toetsenbord om iets moois te maken

thams portfolio: www.thamar.nl

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Tham schreef op 22 augustus 2002 @ 10:14:
:P hehe, nee deze vrouw is niet creatief met kurk...
ik vind alleen dat je af en toe verder moet denken dan je muis en toetsenbord om iets moois te maken
Hoewel er erg leuke dingen te freubelen zijn, het wordt zo wel een behoorlijk trut-kaartje als ik zo vrij mag zijn ;) naja, misschien past dat ook wel bij trouwen :).

Ennuh, topicstarter, als je er mee naar een drukker wil, zorg dan wel dat je alles netjes in CMYK en volgens drukspecificaties aanlevert.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
OzBoz schreef op 22 augustus 2002 @ 11:33:
[...]

Hoewel er erg leuke dingen te freubelen zijn, het wordt zo wel een behoorlijk trut-kaartje als ik zo vrij mag zijn ;) naja, misschien past dat ook wel bij trouwen :).

Ennuh, topicstarter, als je er mee naar een drukker wil, zorg dan wel dat je alles netjes in CMYK en volgens drukspecificaties aanlevert.
kaarten die op een computer inelkaar geflanst zijn en vind ik er vaak zo zielig uitzien.
maak dan een schets en laat er iemand aan werken die weet hoe het moet

maar dit is allemaal off-topic:
topicstarter succes!!

thams portfolio: www.thamar.nl

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Tham schreef op 22 augustus 2002 @ 12:33:
[...]

kaarten die op een computer inelkaar geflanst zijn en vind ik er vaak zo zielig uitzien.
Heb je helemaal gelijk in, maar sja.. das typisch Hollands, liever goedkoop dan goed. Geldt ook voor advertenties, logo's etc..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Falcon
  • Laatst online: 06:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk dat Microsoft Publisher een uit komst voor jouw is!

Check: http://www.microsoft.com/office/publisher/

Succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1