[html][form] spelen met forms

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
situatieomschrijving
ik heb in 1 html-bestand een aanmeldproces voor een website verdeeld over 6 stappen. Hierin is elke stap een layer.
Klik je op "volgende -> " gaat layer1 hidden, layer 2 visible enz ..
nu heb ik de hele BODY in een form staan. alle invoervelden verdeeld over alle stappen zullen dan gesubmit woren bij de laatste stap. zo wordt de gebruiker aangemeld.

nu moet de gebruiker ook een username opgeven, ter identificatie.
in de 2e stap laat ik de gebruiker dan ook een username en wachtwoord opgeven.
in deze stap staat een check-button (gewoon een img ) waar de username wordt getjekt of hij wel of niet al bestaat.
ik heb de action van deze form verwezen naar het bestand zelf.

probleemomschrijving
hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik op het plaatje klik (onClick=submit() ) dat je dan een waarde mee geeft, zodat het bestand bij opnieuw laden weet dat je checkt op een username ?
kun je bij de submit() een waarde meegeven ? (een soort van hidden value bijvoorbeeld) ..

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Misschien dat ik je verhaal niet snap, maar ik doe in ieder geval mijn best voor je ;)
Wellicht heb je hier wat aan.
Je kan een type meegeven aan je input in plaats je van form te submitten met onClick.
code:
1
<input type="image" src="url" border="0" value="username">

Maar naar mijn weten doet submit() hetzelfde als submit met een normaal form, dus de values worden toch doorgestuurd.

please correct me if I'm wrong

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

met een hidden input type die is daar speciaal voor...
En als je via een GET je form post dan kun je je var eventueel gewoon aan de querystring lijmen:
code:
1
action="jouwbestand.php?mijnvar=mekker"

www.jurgroessen.nl

• whitehouse
ehm.. ik denk niet dat jullie hem snappen .
ik wil met de 1e submit (dit kan zowel submit() zijn als met de submit knop uit de normale form) alleen maar checken of de user al bestaat in de database ..

met de andere wil ik de user echt toevoegen ..
dus hoe laat ik het bestand weten dat de form afhandelt om welke knop het gaat ??

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je bedoelt... 1 form, 2 actions?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• whitehouse
ik heb i.p.v. de post even de GET gebruikt om te kijken wat de form nu verstuurt ..
ik heb een <input type=img value="1"> gebruikt , maar dan ziet de url er zo uit als hij wordt verstuurd :
controleer.x=34&controleer.y=13 .. als ik reload hebben de controleer.x en controleer.y weer een andere waarde ?? hoezo die x en y ?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

die x en die y zijn waarschijnlijk de waardes van de plaats waar je de image klikt voor de submitactie.
Een JS-guru kan denk wel uitleggen wat er dan fout gaat..ik helaas niet :X

www.jurgroessen.nl

• whitehouse
ehm.. shoot .. is er een JS-GURU in de zaal ?? :D
Pagina: 1