Epox 8k3a+ shutdown probleem

Pagina: 1
Acties:

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ik heb sinds een dag mijn systeem geupgrade, en mijn windows98se metteen ook maar even opnieuw geinstalleerd, maar helaas wil mijn pc nu niet meer afsluiten.
Als ik afsluit, wordt t beeld gewoon zwart, mijn monitor led oranje, alleen de pc blijft aan. Hij is alleen door het 5 sec. indrukken van de power button uit te krijgen. Hetzelfde gebeurt als ik vanuit windows de powerknop indruk. Windows is wel al helemaal afgesloten want hij voert na opstarten geen scandisk meer uit. Ik ben al in het bios op zoek geweest, maar daar was alles oke. Ook heb ik het bios al geflashed, en de nieuwe via drivers geinstalleerd. Als laatste heb ik een windows98se afsluit update dat bugs moest verhelpen geprobeerd, maar uiteraard zonder succes. Heeft iemand een idee wat ik verder nog kan proberen, of heeft iemand ervaringen met de epox 8k3a+?

Greetz DaProd!

The bartender never get's killed

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
heeft dan echt niemand een idee ?? :'(

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Als iemand een oplossing weet beschouw ik hem als mijn nieuwe
computergod _/-\o_

Verwijderd

windows update al gedraaid?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kicken binnen 24 uur wordt niet echt op prijs gesteld.. Zo jaag je eerder welwillende posters weg, dan dat je ze aantrekt :/

Ontopic: Wát heb je precies ge-upgrade? Ben je er zeker van dat de ACPI juist in de BIOS staat geconfigureerd? Staat ACPI ook in de Apparaatbeheer van Windows? (en dan zonder uitroeptekens cq vraagtekens) :)

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
ACPI staat in systeem apparaten genoemd. Wat ik wel vreemd vind is dat plag en play bios niet in de systeem apparaten staat...
Daarnaast: Ik heb mijn mobo (epox dus), cpu (xp 1800) en geheugen (kingston pc2700 512mb) geupdate. Ideeen? Windows update nog niet gedraait... binnen nu en snel wel :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Wees wat geduldig, naast dat het niet op prijs wordt gesteld zo snel te kicken (gewoon twee maal binnen 50 minuten :/ ) mag het ook niet; je moet 24 uur wachten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DaProd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:42:
Wat ik wel vreemd vind is dat plag en play bios niet in de systeem apparaten staat...
Duik eens je BIOS in en check of je ergens 'PnP OS Installed' ziet en zet deze dan op 'enabled'. Misschien dat je daarna eventueel een paar drivers (VIA enzo) opnieuw overheen moet gooien :)

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Ben er achter :*)

Gewoon de raid drivers (Highpoint) installeren. Meende dat het niet nodig was, maar blijkbaar wel. De HDD's misten dus gewoon aansturen. Probleem iig opgelost.

Thanxs voor alle reacties en xcuus voor de snelle kick -> 'i didn't know, i couldn't do that' ;)

Pagina: 1