Ik wil een VHS videoband op DVD gaan overzetten. Het betreft een 180 minuten VHS band. Zou ik zonder kwaliteitsverlies genoeg hebben aan de 4,7 Gb die de DVD-R+ mij biedt? Ik capture met een Terratec capturecard.
Anoniem: 1933
als je de bitrate weet waarop beeld+geluid op een dvd staan, kan je dat wel ff uitrekenen 180min = 10800 seconden en dat dan keer die bitrate! en dan nog ff terugrekenen naar mb's of gb's
En wat zou die bitrate dan kunnen zijn?Anoniem: 1933 schreef op 21 augustus 2002 @ 14:06:
als je de bitrate weet waarop beeld+geluid op een dvd staan, kan je dat wel ff uitrekenen 180min = 10800 seconden en dat dan keer die bitrate! en dan nog ff terugrekenen naar mb's of gb's
van dvdforum.org:
How long will DVD movies play before I have to turn the disc over?
At an average bit rate of 4.5Mbs, a single sided DVD disc has the playback capability of 133 minutes of the highest quality audio and video images. That's nearly 92% of all Hollywood titles ever made!
In fact, a dual layer DVD disc can provide up to 4 hours of the highest quality audio and video on a single side of the disc!
How long will DVD movies play before I have to turn the disc over?
At an average bit rate of 4.5Mbs, a single sided DVD disc has the playback capability of 133 minutes of the highest quality audio and video images. That's nearly 92% of all Hollywood titles ever made!
In fact, a dual layer DVD disc can provide up to 4 hours of the highest quality audio and video on a single side of the disc!
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
4,7 Gb x 8 / 10800 is ongeveer 3,5 mbit/s doe daar 128 kbit/s af voor het geluid en je hebt dus ruim voldoende bits/s voor VHS kwaliteit capture.