Netwerk gaat plaat nadat na 3 pc's op de hub

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Ik heb 1 Trust hub en 3 pc's 1 met linux 2 met windows (98 en ME). Als ik die alledrie in de hub doe dan ligt het hele netwerk plat (geen ping meer mogelijk) als ik alleen de 2 windows bakken erop zet dan pingt hij gewoon.
Die 2 windows bakken hebben alleen tcp/ip. De netwerkkaart in de linux machine is een 3com509B goed werkend in windows.In de windows bakken zitten een 3com en een NE2000 compatible pci netcard (alles is 10mbit)

Iemand een idee wat dit wazige probleem kan oplossen !?

Alvast bedankt..

Verwijderd

ff geest opheldering: als je die linuxbak erbij hang hangt ie?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
euhm ja... windozen onder elkaar werken wel en zodra de linux bak in de hub wordt geplugged is het finito ?! :(

edit:

Linux gaat dus niet hangen maar het netwerk onderling gaat gewoon plat. Er hang verder niks dus

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
en als je 1 windoos bak en die linux bak tegelijk op de hub zet (en dan de utp kabel in dezelfde poort van de hub als de werkende opstelling van de 2 win bakken)
dan kijken of je kan pingen
en anders de andere win bak met de linux bak

kijken of het misschien aan de UTP kabel ligt

als je egt tijd teveel hebt, kan je de linux bak verbouwen tot win-doos & kijken of het dan werkt (dit gaat goed als je nog een schijfje heb liggen :))

mjah, nu ben ik ook out of ideas :) (helaas voor jou miskien)

Verwijderd

Hmmm draai je sons een DHCP server op de linux bak waar de windows bakken van in de war raken ?

het klinkt mij niet als een hardware probleem nl.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wat levert:
ifconfig
netstat -r -n
op in linux

en:
netstat -r
in windows, op het moment dat alles plat ligt?
Pagina: 1