Toon posts:

[CS] Frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey Ik heb een probleem met mijn FPS in CS ze blijven constant heen en weer schieten, Het is een GF4 mx 460 :| !!! Hoe meer Peepz hoe minder het word!

Mijn CPU en Geheugen
P3 500@667 <<<< Daar ligt aan denk ik :?
256 Geheugen

Moet ik gewoon een neiuwe Proc kopen of kan het ook anders :'(

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik speel zelf op een athlon 700 met een oude trouwe geforce256 en ik kan wel constant 99 fps halen. Ik moet dat wel een compleet schoon systeem hebben en ik denk dat het dan jou ook wel lukt om constant 99 fps te hebben.

En ik heb gewoon nog een tb1200 liggen en een geforce2 maar ben te lui om die te installen :X

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ja die CPU is idd niet meer de allersnelste, die GF4mx is wel prima voor CS. Nieuwe drivers etc. willen ook nog wel 'ns helpen, maar je zult idd je processor moeten vervangen voor een echt goede framerate.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik draai CS als een tiet en dat op 1600X1200 op een PII 400 mHz 192 MB
GF4 mx....

en een fps van 80 constant..... no probs...

eerst speelde ik mep PII400Mhz 64 MB Ati Rage Pro (8 mb WOW!) en VooDoo2(12 MB)
800X600... als een tiet...

CS vergt niet veel... ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 18:17
ik heb een pIII 500 , 128 mb ram, ati rage pro 16 mb, en mijn fps zijn zeer constant, zo ongeveer 60, word wat lager als er een smoke voor mn neus word gegooid enzo, maar dat is begrijpelijk

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Welke resolutie speel je? Met die PC is 1024*768 het maximum. Je moet dan geen 99 fps constant verwachten, maar 80 met af en toe een drop naar 50 is redelijk te noemen schat ik zo.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
net_graph 3, check gemiddelde fps ongeveer, fps_max "gemiddelde fps hier invullen"

dunno

• Stefke
  • Laatst online: 06:34
Met je PC is NIKS mis (en zéker niet met een PIII500!!!). Wie dat zegt is niet goed bij zijn hoofd.

als het te maken heeft met het aantal mensen dat op de server is zou ik de rest van de gegevens in net_graph 3 maar eens in de gaten houden.

Loss, choke, in en out...

Als je bijvoorbeeld choke hebt wil dat zeggen dat je verbinding verzadigd is, m.a.w. er moeten gegevens door de verbinding die dat niet kunnen, een soort van verwurging van je verbinding. Hierdoor gaat de prestatie van je game omlaag, met name dus als er veel actie in het spel is.
Je moet er dan voor zorgen dat het spel minder gegevens nodig heeft om toch de juiste situaties weer te kunnen geven:

voer dit uit in de console:

fps_max 100
fps_modem 0
cl_cmdrate 50
cl_updaterate 50

En zet in je videokaartproperties vsync uit, dat scheelt je 10-30fps!

Lees met name dit onderstaande een keer door om choke enigzins te begrijpen, hierdoor weet je hoe je met de bovenstaande commandoŽs (met name de laatste 2) je verbinding perfect kunt afstellen voor max performance.
We've been talking a lot about choke lately and why some people get it. I have been getting more of it since the server was upgraded. I spent a few hours today trying to find some good info and I think I found it.

Client-Server Communication Configuration

There are four commands which configure the various aspects of client-server configuration;

cl_cmdrate is the number of times per second the client informs the server of its actions. Remember that the amount of data in an update depends on how much is going on.

cl_updaterate is the number of times per second the server tells the client what's been going on in the map. Likewise, more action, more data per update.

cl_rate sets a maxiumum limit of bytes per second the client can send the server. This value is necessary as the server cannot reliably determine the data transfer rate to the client. This value needs to be set to match the data upload rate of your connection to the server.

rate is the maximum limit of bytes per second the server can send to the client. sv_maxrate, the server specified limit, is used if rate is higher than sv_maxrate.

Updates from the client to the server usually contain very little data - perhaps 20 bytes. Updates from the server to the client contain (relatively speaking) a lot of data, from say 30 bytes in a quiet area of a map to 175 bytes in combat.

For example, a 56k modem has a maximum upload rate of 33.6k, and a maxiumum download rate of 56k. The values here are bits per second (e.g. 33600 bits per second upload rate). However, these are signaling rates, not data payload rates. The signaling rate is the number of bits per second; but not all of these bits can be used for data. Some - roughly 10 percent - are used for control information. So a 33.6k bits per second connection can in fact only transfer about 30.2k bits per second of real data, which is 3780 bytes - and this is the value cl_rate should be set to (assuming a perfect upload connection - if the modem is connecting over a noisy line and the data transfer rate is reduced, the rate value must accordingly be reduced).

Likewise, with a perfect 56k connection, 56000 bits per second are available. Reducing this by ten percent gives 6300 bytes per second. This is the value rate should be set to.

rate equals download speed times .9 divided by 8
cl_rate equals upload speed times .9 divided by 8

By and large, clients don't have very much to tell the server; client to server communication rarely suffers from bottlenecks even on a 56k modem.

Note that the control information overheads differ depending on the type of connection between the client and ISP, but that this is basically irrelevent for higher bandwidth connections since such connection types will always have much more bandwidth available than the maximum value the server will permit a client to use.

Fractional values for cl_rate and rate make absolutely no difference whatsoever. It is an urban myth that fractional values improve performance.

As previously mentioned, client to server updates are typically very small, in the order of 20 bytes. On a 56k modem with a perfect connection, 3780 bytes are available per second for updates to the server, so cl_cmdrate can be set 189. As it is, Half-life has a hard coded internal maximum for this of about 60.

Updates from the server to the client send more data. Large updates (e.g. combat situations) take something like 175 bytes. With 6300 bytes per second available on a perfect 56k modem connection, cl_updaterate should be set to 36.

cl_updaterate equals rate divided by 175
cl_cmdrate equals cl_rate divided by 20

Players with broadband connections will have configurations very different to the values derived so far. Firstly, a broadband connection will always have more bandwidth available than the server can provide. As such, rate and cl_rate both need to be set to their maximum values so that the client is using all available bandwidth.

The maximum value for both rate and cl_rate is 20,000.

The calculation for the correct setting of cl_cmdrate and cl_updaterate actually usually depend on the particular server the player is connected to, as it's sv_maxrate value will be the limiting factor for available bandwidth, and available bandwidth defines the correct update settings.

(Our server uses a sv_maxrate of 8000. Given that, the calculated cl_updaterate would be 40 and the cl_cmdrate would be 400 ( Although it will be capped to 60))

As previously mentioned, Half-life has an internal hard-coded maximum of about 60 for both update settings. The recommended setting is therefore 75 (to be on the safe side), which should be reduced in line with the sv_maxrate setting as necessary.

The net_graph (net_graph 3) command provides information about the state of the client-server connection in the bottom right hand corner of the screen.

The field we are interested in is choke.

Choke represents the number of updates not sent in either direction because the the communication link is saturated.

(Loss is rather different and rarely used, and represents the number of updates which were sent but never reached their destination. If a player experiences significant loss there is a technical problem with the network connection, which lies outside the scope of this report.)

Leave net_graph running and monitor the choke value. Gradually reduce the cl_updaterate and cl_cmdrate values if choke occurs, until choke no longer occurs during comabt.

The overall goal is to have cl_updaterate and cl_cmdrate as high as possible (to provide a better illusion of uniform motion) while still ensuring choke is low or zero

• kNarf_
stefijn schreef op 21 augustus 2002 @ 22:50:
Met je PC is NIKS mis (en zéker niet met een PIII500!!!). Wie dat zegt is niet goed bij zijn hoofd.
nou, met die PIII 500 kun je meestal wel een goede framerate halen, maar een echt stabiele (dus dat het niet ineens trager gaat met veel tegenstanders in beeld), wat toch wel een must in CS zul je er niet mee halen..

Verwijderd

stefijn schreef op 21 augustus 2002 @ 22:50:

als het te maken heeft met het aantal mensen dat op de server is zou ik de rest van de gegevens in net_graph 3 maar eens in de gaten houden.

Loss, choke, in en out...

Als je bijvoorbeeld choke hebt wil dat zeggen dat je verbinding verzadigd is, m.a.w. er moeten gegevens door de verbinding die dat niet kunnen, een soort van verwurging van je verbinding. Hierdoor gaat de prestatie van je game omlaag, met name dus als er veel actie in het spel is.
Je moet er dan voor zorgen dat het spel minder gegevens nodig heeft om toch de juiste situaties weer te kunnen geven:

voer dit uit in de console:

fps_max 100
fps_modem 0
cl_cmdrate 50
cl_updaterate 50

En zet in je videokaartproperties vsync uit, dat scheelt je 10-30fps!

Lees met name dit onderstaande een keer door om choke enigzins te begrijpen, hierdoor weet je hoe je met de bovenstaande commandoŽs (met name de laatste 2) je verbinding perfect kunt afstellen voor max performance.

[...]
en jij zegt fps_modem 0

die command is replaced door fps_max
je kan hem beter op 100 zetten ;)

• Stefke
fps-max 100 staat er ook tussen, ik heb dit naturlijk ook maar ergens vandaan gehaald
kNarf schreef op 21 augustus 2002 @ 23:40:
[...]

nou, met die PIII 500 kun je meestal wel een goede framerate halen, maar een echt stabiele (dus dat het niet ineens trager gaat met veel tegenstanders in beeld), wat toch wel een must in CS zul je er niet mee halen..
Dat is grote onzin. Mijn PIII850 met GF3 draait op 1600x1200 met FSAA zonder problemen 60fps strak, zonder fps-drops dus.
De reden dat ie niet hoger gaat is omdat ik 60-fps wel goed vind en niks aan de gangbare consolecommands gedaan heb om het hoger te zetten, maar anders zou ie ergens tussen de 70-100 hangen.

De ENIGE keer dat er haperingen zijn zijn momenten dat het druk is en dat mijn verbinding het effe niet aankan (net_graph 3)

• kNarf_
stefijn schreef op 22 augustus 2002 @ 09:53:
fps-max 100 staat er ook tussen, ik heb dit naturlijk ook maar ergens vandaan gehaald

[...]

Dat is grote onzin. Mijn PIII850 met GF3 draait op 1600x1200 met FSAA zonder problemen 60fps strak, zonder fps-drops dus.
de topicstarter heeft een overgeklokte pIII 500, en dan zeg jij dat het op je pIII 850 met GF3 goed loopt...
op mijn athlon1200 met gf4 loopt het ook wel goed :O

• Stefke
en DUS loopt het op zijn computer goed en moet ie het niet in de hardware zoeken DUH

• kNarf_
stefijn schreef op 22 augustus 2002 @ 10:09:
en DUS loopt het op zijn computer goed en moet ie het niet in de hardware zoeken DUH
Als een overgeklokte PIII 500 gelijk was aan een PIII 850 kon je dat wel zeggen ja :z
Zijn cpu is gewoon net te weinig, en ja ik heb er ervaring mee. Ik zeg niet dat het niet goed speelbaar is, want het is prima speelbaar op zo'n pc, maar je zult genoegen moeten nemen met wat vertragingen op het moment dat er ineens een aantal tegenstanders in beeld zijn. Als je 99 frames hebt als je gewoon rondloopt, en dan ineens 30 of 40 met tegenstanders in beeld, dan is dat gewoon irritant.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk ook dat zn proc net te weinig is voor een stabiele framerate.. ik heb een amd k6-500 gehad (ok, trager dan de p3 500) en icm een voodoo3 haalde ik ook wel hoge framerates, maar zogauw er veel poppetjes in beeld zijn en veel actie dropte de framerate ook naar 20-30fps..

En aan de topicstarter, gebruik je wel opengl? Direct3d werkt vaak erg brak met cs..

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 18:17
Als het op zijn pIII 850 op 1600x1200 strak loopt moet het op zijn pIII500 @ 667 op een lagere resolutie ook gewoon strak draaien bedoeld ie

Verwijderd

nou mensen.. wat je probleem is weet ik niet. maar ik heb een AMD 2000+ met een G-force 4 TI 4200 :D 512 mb ddr 266.. ik heb geen problemen en heb stabiel 60 fps. hoe ik meer kan krijgen las ik hierboven. ik heb 's-avonds vaak LAG.. maar dit ligt aan de i-net provider. ik mag dan 512-kabel hebben maar 's-avonds elke keer lag. dit is zwaar klote. dus kan ik alleen 's-middags spelen.. formatteer anders gewoon je computer ff en dan kijken of het probleem is opgelost. mocht dit niet uitmaken ligt het aan je instellingen.. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle Reply's maaruh wat kan ik er nu aan doen, die 4 of 3 commands heb ik toegevoegd maar het blijft nog steeds erg onstabiel! Ik draai OpenGL op 1024*768!!! Maar iemand zei dat ik dan niet erg veel kon halen!! Maar ik kan toch wel meer als 30/40 halen niet :x

Verwijderd

Topicstarter
kNarf schreef op 22 augustus 2002 @ 10:27:
[...]

Als een overgeklokte PIII 500 gelijk was aan een PIII 850 kon je dat wel zeggen ja :z
Zijn cpu is gewoon net te weinig, en ja ik heb er ervaring mee. Ik zeg niet dat het niet goed speelbaar is, want het is prima speelbaar op zo'n pc, maar je zult genoegen moeten nemen met wat vertragingen op het moment dat er ineens een aantal tegenstanders in beeld zijn. Als je 99 frames hebt als je gewoon rondloopt, en dan ineens 30 of 40 met tegenstanders in beeld, dan is dat gewoon irritant.
Jup en dat is ook het probleem vooral met wars als je daar staat en als ze in 1 keer met 5 man komen :r

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 22:21:
Thnx voor alle Reply's maaruh wat kan ik er nu aan doen, die 4 of 3 commands heb ik toegevoegd maar het blijft nog steeds erg onstabiel! Ik draai OpenGL op 1024*768!!! Maar iemand zei dat ik dan niet erg veel kon halen!! Maar ik kan toch wel meer als 30/40 halen niet :x
Niemand meer verder :'( ;(

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
Je proc is gewoon te sloom. Je kan de hi-fps models eens proberen te downloaden.

Steam

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
de cpu is sterk zat, cs heeft niet veel nodig, de videokaart is meer dan zat, het enigste wat ik me kan bedenken is dat je met de instellingen van je videokaart hebt lopen rommelen O-) en daarbij perongeluk AA hebt aangezet...dat vreeeeeet performance..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Ik heb hier zelf een P3 600 met 128mb ram en een gf2 mx 400 64mb DDR. En een FPS van 80 a 90 heerlijk gewoon

• kNarf_
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 18:39:
Ik heb hier zelf een P3 600 met 128mb ram en een gf2 mx 400 64mb DDR. En een FPS van 80 a 90 heerlijk gewoon
En met 5 tegenstanders in beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Yonni schreef op 24 augustus 2002 @ 18:32:
de cpu is sterk zat, cs heeft niet veel nodig, de videokaart is meer dan zat, het enigste wat ik me kan bedenken is dat je met de instellingen van je videokaart hebt lopen rommelen O-) en daarbij perongeluk AA hebt aangezet...dat vreeeeeet performance..
En als ik dat dan perongeluk heb gedaan?? Hoe krijg ik het dan weg :?

• Yonni
gewoon weer naar de eigenschappen van je beeldkaart :)
rechtermuisknop -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> GeForce 4 mx 440 -> onderaan AANVULLENDE EIGENSCHAPPEN -> daaro kan je instellingen vinden voor Direct3D en OpenGL en meer... ik neem aan dat je CS in OpenGL speelt dus ga je naar dat Tab.

zet je Verticale synchronisatie : Altijd uit/standaard uit
en Anisotropisch filteren: INACTIEF <-- das een power vreter!
uit :)

of natuurlijk alles op default ;) (standaard instellingen herstellen...)

of heb je misschien met een tweak progje lopen stoeien :D dan moetje daaro ook even de standaard instellingen in terug zetten.. en het zal zeer zeker weer goed lopen :)

• Stefke
vsync uitzetten in je videigenschappen scheelt vaak ook een frame of 15-20

Verwijderd

Topicstarter
Yonni schreef op 24 augustus 2002 @ 20:17:
gewoon weer naar de eigenschappen van je beeldkaart :)
rechtermuisknop -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> GeForce 4 mx 440 -> onderaan AANVULLENDE EIGENSCHAPPEN -> daaro kan je instellingen vinden voor Direct3D en OpenGL en meer... ik neem aan dat je CS in OpenGL speelt dus ga je naar dat Tab.

zet je Verticale synchronisatie : Altijd uit/standaard uit
en Anisotropisch filteren: INACTIEF <-- das een power vreter!
uit :)

of natuurlijk alles op default ;) (standaard instellingen herstellen...)

of heb je misschien met een tweak progje lopen stoeien :D dan moetje daaro ook even de standaard instellingen in terug zetten.. en het zal zeer zeker weer goed lopen :)
Jup dat staat allemaal zoals je het zegt :) Maar er staat onder ook iets van :
Gebruik max ... MB van Systeemgeheugen voor patronen in PCI modus hoeveel moet daar staan of is dat niet belangrijk :X

• kNarf_
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:33:
[...]

Jup dat staat allemaal zoals je het zegt :) Maar er staat onder ook iets van :
Gebruik max ... MB van Systeemgeheugen voor patronen in PCI modus hoeveel moet daar staan of is dat niet belangrijk :X
nee

maar misschien moet je je vsync juist aanzetten, omdat het verschil in frames dan minder is tussen gewoon rondlopen en ineens veel actie:
van 75 of 60 frames naar 40 in gevechten is minder merkbaar dan van bv. 90 naar 40. Of je kunt je max_fps natuurlijk wat lager zetten

• Yonni
heb je nu nogsteeds dikke frame inkakkers of is het al verholpen? want anders moet je eens denken aan je systeem opzich zelf...defragmenteren, wat minder op de achtergrond draaien..enzovoort...

Pagina: 1