Toon posts:

In Novell DOS partitie benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Novell server staan (NOVell 4.11 op een 486) alleen kan ik deze niet meer benaderen omdat het token ring niet meer werkt.
Op de server staat nog wel wat, niet zoveel, data, dit wil ik eraf hebben.

Kent iemand een mogelijkheid om vanuit DOS de Novell partitie of andersom zodat ik de gegevens araf kan halen.

TCP/IP installeren is wat lastiger, omdat ik geen ISA netwerk kaart heb.

Verwijderd

ideetje.. extra hd er bij in zetten, server starten en gewoon netjes down brengen, dan kom je bij mijn weten weer op de dos prompt en anders booten vanaf een dos disk?

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
ander ideetje: Novell hdd in je werkstation hangen, en die met behulp van Nemo mounten, zodat je bij de data kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf DOS kan je de Novell partitie niet benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
nemo kan niet kopieren zolang het shareware is... ben aan het zoeken, heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Simpel isa ethernet-kaartje erin, drivers laden en een werkstationneke eraan hangen... een mini-netwerkje bouwen dus...

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2941752.htm
Volgens mij kan je met deze tool kopieeren naar de DOS partitie van je novell server (waar je server.exe hebt staan) hopen dat die groot genoeg is voor de data die je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb juist geen ISA kaart....

tnx voor de Novell link, heb ik zelf niet kunnen vinden. Ga dit asap proberen.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Je kan dus ook heel simpel als je bij de console van dat ding komt. Op de console tikken:
load netbasic
daarna:
shell
Dit zorgt ervoor dat je een DOS shell krijgt die zowel A:, C: als SYS: en VOLUME: kent.
:P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1