Waarom DivX wel, maar MPG niet op TV?

Pagina: 1
Acties:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ik DivX via de TV-out op m'n TV wil afspelen gaat dit prima. Echter probeer ik dit met een MPEG bestand dan blijft m'n tv scherm zwart.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Windows XP
Radeon 8500
WinDVD 4.0

BTW: Geachte moderator die mijn vorige post op slot heeft gedaan omdat ik de search zou moeten gebruiken, typ voor de aardigheid het woord tv eens in in de search. Juist ja, dit woord is ongeldig !!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

De grote tv-out FAQ

misschien dat daar iets staat??

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Heeft vermoedelijk niets te maken met je tv-out maar meer met je geinstalleerde codecs? Ik heb hetzelfde gehad. sommige films speelden nog wel andere niet. heb uiteindelijk met veel pijn en moeite alles weer werkend gekregen (heb nimo gedeinstalleerd, divx erafgepleurd, allernieuwste media player erop, nimo erop en klaar)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• EdGnoj
  • Niet online
Nee, daar staat niet in waarom DivX wel en MPEG niet op de TV wordt weergegeven. Natuurlijk heb ik daar allang gekeken

• EdGnoj
  • Niet online
Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn MKleinman64. Momenteel heb ik zowel DivX als NIMO geïnstalleerd.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

de problemen begonnen bij mij ook ineens spontaan (zonder verklaarbare reden). waarom de 1 wel en de ander niet afspeelt heeft niets met je tv-out te maken. die werkt klaarblijkelijk prima. (aangezien je avi's kan afspelen)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Het grote XP SP1 spook ??

• EdGnoj
  • Niet online
Nee, XP SP1 heb ik niet geïnstalleerd

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

EdGnoj schreef op 21 augustus 2002 @ 13:34:

BTW: Geachte moderator die mijn vorige post op slot heeft gedaan omdat ik de search zou moeten gebruiken, typ voor de aardigheid het woord tv eens in in de search. Juist ja, dit woord is ongeldig !!!
De trefwoorden 'DivX' en 'TV-out' werken wel..misschien zou je daar naar kunnen zoeken ? ;)

Maar verder, probeer dat MPG bestandje eens met een DVDPlayer af te spelen, zoals PowerDVD of installeer de MPEG2 Codec, misschien dat dat wel werkt.. :)

succes iig ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
CyberDoX schreef op 21 augustus 2002 @ 14:01:
[...]

De trefwoorden 'DivX' en 'TV-out' werken wel..misschien zou je daar naar kunnen zoeken ? ;)

Maar verder, probeer dat MPG bestandje eens met een DVDPlayer af te spelen, zoals PowerDVD of installeer de MPEG2 Codec, misschien dat dat wel werkt.. :)

succes iig ;)
idd, waarschijnlijk is het een mpeg2 ofwel svcd bestand :)

• EdGnoj
  • Niet online
Ik gebruik WinDVD 40, dit is een DVDPlayer die SVCD aankan. Trouwens het afspelen op de monitor gaat prima. Alleen als ik het beeld via de tv-out wil afspelen blijft het tv beeld zwart.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Installeer de Nimo Codec ff zoeken met Google.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
et36s schreef op 21 augustus 2002 @ 14:26:
Installeer de Nimo Codec ff zoeken met Google.
eerst lezen man!
EdGnoj schreef op 21 augustus 2002 @ 13:51:
Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn MKleinman64. Momenteel heb ik zowel DivX als NIMO geïnstalleerd.
:{

Verwijderd

Ik heb laatst ook problemen gehad met de tv-out. Soms deed hij het wel en soms niet. Dit lag aan een verandering in herz. (refreshrate).
Kan het zo zijn dat jou refreshrate wordt aangepast als je dat progje draait? Probeer dit dan te wijzigen. Werkte in mij geval.

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2025
hoe heb je je tv out ingesteld op clonevieuw of niet. ik heb een radeon 9000 en ik krijg dat ook als ik mn monitor en mn tv aan heb. Zo ja dan moet je je monitor uitschakelen bij de display optie en dan doet ie het wel
Pagina: 1